به گزارش مخاطب۲۴، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با انتشار پستی به شایعات قدیمی درباره استفاده این پلتفرم از میکروفون تلفنهای همراه کاربران واکنش نشان داد. او تأکید کرد که اینستاگرام و شرکت مادر آن، متا، از میکروفون دستگاهها برای شنود مکالمات به منظور نمایش تبلیغات هدفمند استفاده نمیکنند.
موسری این باور را یک «تئوری توطئه» قدیمی دانست و یادآور شد که متا بارها چنین شایعاتی را تکذیب کرده است. او در ادامه توضیح داد: «بسیاری از کاربران نمیتوانند باور کنند که دقت تبلیغات هدفمند متا تنها بر اساس تحلیل دادههای رفتاری است و حتی همسر خود من هم گاهی تصور میکند مکالماتش شنود شده است.»
جالب آنکه این اظهارات همزمان با اعلام متا مبنی بر استفاده گستردهتر از دادههای تعامل کاربران با محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی برای نمایش تبلیغات هدفمند مطرح شده است؛ موضوعی که دوباره حساسیتها درباره حریم خصوصی کاربران را برانگیخته است.
الگوریتمهای تبلیغاتی متا بر اساس حجم گستردهای از دادههای رفتاری و الگوهای استفاده کاربران عمل میکند و همین موضوع دلیل اصلی دقت بالای تبلیغات در اینستاگرام و سایر پلتفرمهای متا به شمار میرود.