کد خبر: ۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
شیوه‌نامه کمیته مدیریت ریسک پست بانک ایران با اعمال دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، این کمیته که با هدف کمک به هیات مدیره بانک برای نظارت بر مدیریت موثر ریسک‌هایی که بانک در معرض آن‌ها قرار دارد تشکیل شده و در چارچوب اختیارات، مقررات، خطی مشی‌ها و حدود وظایف تعیین شده از سوی آن‌ها فعالیت می‌کند.

ابلاغ شیوه‌نامه کمیته مدیریت ریسک پست بانک ایران

بر اساس این شیوه‌نامه، بررسی وضعیت ریسک بانک و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن برحسب درجه ریسک‌پذیری، بازبینی گزارش‌های ارائه شده از سوی اداره کل مدیریت ریسک و تطبیق در رابطه با ریسک‌های موجود در عملیات بانک و بررسی اقدامات انجام شده، همکاری با کمیته حسابرسی برای ارزیابی عملکرد نظام‌های کنترل داخلی و مدیریت ریسک، بررسی موارد عمده تخطی از حدود تعیین شده ریسک و ارزیابی پاسخ‌های ارائه شده توسط واحد مدیریت ریسک و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت ریسک در بانک. بخشی از وظایف و مسئولیت‌های این کمیته است.

بر طبق دستورالعمل، اختیارات کمیته مدیریت ریسک محدود به موضوعاتی است که هیات مدیره مرجع نهایی تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها است.

بر اساس این گزارش، کمیته از یک نفر از اعضای هیات مدیره غیراجرایی بانک به عنوان عضو و رئیس کمیته، یک نفر از اعضای هیات مدیره اجرایی بانک یا مدیرعامل به عنوان عضو کمیته، سه نفر مشاور خارج از بانک و صاحب نظر در حوزه ریسک به عنوان عضو مستقل مطابق با شرایط اعلامی از سوی بانک مرکزی ج. ا. ا و رئیس اداره کل ریسک و تطبیق بانک به عنوان دبیر کمیته بدون حق رای تشکیل می‌شود و همچنین اعضا کمیته باید دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های، مدیریت مالی، مدیریت ریسک، مهندسی مالی، ریاضی، آمار و سایر رشته‌های مشابه با تصویب هیات مدیره را داشته، حداقل هفت سال سابقه کار در زمینه مدیریت ریسک و مالی را در کارنامه خود ثبت کرده و شرایط عضو مستقل را دارا باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه خبر بالای آخرین اخبار
آخرین اخبار
صفحه خبر بالای آخرین اخبار
پربازدید ها
صفحه خبر بالای آخرین اخبار
صفحه خبر بالای آخرین اخبار