کد خبر: ۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
مشکات‌الزهرا صفی تنیسور جوان ایرانی که با حضور در گرنداسلم‌های استرالیا و فرانسه برای کشورمان افتخارآفرینی کرده بود در کمال شگفتی به دلیل صادرنشدن ویزا از طرف کشور انگلستان شانس حضور در سومین و البته مهم‌ترین گرنداسلم سال را از دست داد.

به گزارش مخاطب۲۴ _ مشکات‌الزهرا صفی تنیسور جوان ایرانی که با حضور در گرنداسلم‌های استرالیا و فرانسه برای کشورمان افتخارآفرینی کرده بود در کمال شگفتی به دلیل صادرنشدن ویزا از طرف کشور انگلستان شانس حضور در سومین و البته مهم‌ترین گرنداسلم سال را از دست داد.

دختر تاریخ‌ساز تنیس ایران از حضور در ویمبلدون بازماند

به همین بهانه گفت‌وگویی داشتیم با مشکات‌الزهرا صفی تا در جریان کامل ماجرا قرار بگیریم. صفی که خودش هم دقایقی قبل از مصاحبه متوجه شده بود شانس حضور در این مسابقات را از دست داده، با صدایی بغض‌آلود پاسخگوی سئوالات ما بود که در ادامه آن را می‌خوانید؛

 

* یک توضیح می‌دهی از چه زمانی برای دریافت ویزا اقدام کردی؟
- من به همراه مدیر برنامه، مادر و مربی‌ام بعد از حضور در رولن‌گاروس به ایران برنگشتیم و مستقیما به دوبی رفتیم تا برای ویزای مسابقات ویمبلدون اقدام کنیم، چون سفارت بریتانیا در ایران نیست. از یک ماه قبل در واقع برای گرفتن ویزا اقدام کردیم. دعوت‌نامه و مدارک را ارائه کردیم، ولی متاسفانه در این یک ماه ویزا صادر نشد و می‌توانم بگویم دیگر هیچ فرصتی ندارم، چون تا پاسپورت مرا بگیرند و لیبل بزنند برای سفارت سه روز کاری زمان می‌برد که عملا دیر است.

* مسابقات چه زمانی شروع می‌شود؟

- از شنبه مسابقات آغاز می‌شود که ما صحبت کردیم و مسابقه من را به روز یکشنبه موکول کردند، اما باز هم با این حال ویزایم صادر نشده و شانسی برای شرکت در این تورنمنت بزرگ ندارم.

* سازوکاری وجود نداشت با ویزای توریستی سفر کنی؟
- وجود داشت، اما گفتند از سه تا شش هفته زمان می‌برد و شرایطت را درک می‌کنیم، اما در این یک ماه هیچ کاری نکردند. هیچ کسی هم کمکم نکرد (مسئولان) آقای صدری مدیر برنامه‌ام و مادرم کارهایم را کردند و برایم وقت گرفتند به آنجا رفتم.

* کجا رفتی؟
- یک ویزاسنتر در دوبی.

* از فدراسیون یا وزارت کمکی به شما نشد؟
- نه متاسفانه!

* واقعا هیچ اقدامی نکردند؟
- حتی وقت هم نگرفتند و مدیربرنامه‌ام وقت ویزا برایم گرفت.

* دیگر هیچ راهی برای حضور در این مسابقات وجود ندارد؟
- امکانش در شرایطی فراهم می‌شود که لیبل پاسپورت من تا فردا بخورد و ویزا برایم صادر شود که همین فردا پرواز کنم و به لندن برسم.

* مشکل مدارک نداشتی؟
- نه همه نامه‌ها و مدارک و دعوت‌نامه‌ها موجود بود، ولی خب نشد!

* مسئولان ویمبلدون چطور؟ آن‌ها مساعدتی نکردند برای حضورت؟
- آن‌ها تعجب کرده بودند و باور نمی‌کردند به خاطر صادرنشدن ویزا من موفق به حضور در مسابقات نشوم. تنها بازیکنی هستم که با این مشکل مواجه شدم و آن‌ها حتی قبول کردند آخرین مسابقه در آخرین روز ممکن را برای من زمان‌بندی کنند.

* سن تو برای حضورت در مسابقات یواس‌اپن جونیور محدودیت ایجاد نمی‌کند؟
- نه مشکلی ندارم (گریه می‌کند...)

به هرحال دختر تنیسور کشورمان به دلیل صادرنشدن ویزا موفق به حضور در مهم‌ترین گرنداسلم سال نشد و باید دید آیا مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون تنیس می‌توانند برای حضور او در مسابقات گرنداسلم امریکا اقدامات اداری را انجام دهند یا مشکات شانس حضور در آخرین گرنداسلم سال را هم از دست خواهد داد.

منبع : ورزش سه

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.