کد خبر: ۶۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱

مشخصات پهپاد هرمس ۹۰۰ اسرائیل

هواپیمای بدون سرنشین (UAV) هرمس ۹۰۰ یک سامانه تاکتیکی ارتفاع متوسط ​با قابلیت استقامت طولانی ساخت اسرائیل است.
مشخصات پهپاد هرمس ۹۰۰ اسرائیل

مخاطب ۲۴- هرمس ۹۰۰ یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در ارتفاع متوسط ​​و با استقامت طولانی است که اساساً به منظور انجام عملیات اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی (ISTAR) برای نیرو‌های دفاعی اسرائیل (IDF) طراحی شده است.

بیشتر بخوانید

هرمس ۹۰۰ که از پهپاد هرمس ۴۵۰ مشتق شده است، عمدتاً برای ثبت تصاویر از میدان جنگ و انتقال آن به یک ایستگاه کنترل زمینی جهانی (UGCS) استفاده می‌شود. پهپاد هرمس ۹۰۰ توسط شرکت Elbit Systems ساخته شده است. اولین پرواز این پهپاد در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۹ انجام شد.

Adani Aero Defense Systems، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت هندی Adani Enterprises، در مارس ۲۰۱۶ در بیانیه‌ای از قصد همکاری خود با Alpha Design Technologies و بخش ISTAR Elbit Systems خبر داد.

این شرکت مجتمع وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین آدانی البیت را در حیدرآباد واقع د ایالت تلانگانا، هند، با همکاری Alpha Design Technologies و Elbit Systems تأسیس کرد. این مرکز پیشرفته ۴۶۴۵.۱۵ متر مربعی که در دسامبر ۲۰۱۸ افتتاح شد، اولین مرکز تولید پهپاد هرمس ۹۰۰ در خارج از اسرائیل بود.

طراحی و ویژگی‌های پهپاد تاکتیکی هرمس ۹۰۰ MALE

پهپاد هرمس ۹۰۰ برای ارائه حداکثر استقامت در افزایش ساعت پرواز و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است. این پهپاد دارای طول ۸.۳ متر، طول بال ۱۵ متر و ظرفیت حمل بار ۳۵۰ کیلوگرم است. این پهپاد دارای یک محفظه بار داخلی ۲.۵ متری و نقاط سخت بال خارجی است که از سفارشی سازی برای برآورده کردن نیاز‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

پهپاد هرمس ۹۰۰ برای چندین عملیات، حتی در شرایط نامساعد جوی طراحی شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به پیشرفته‌ترین سیستم‌های اویونیک، ارابه فرود جمع شونده و سیستم‌های برخاست و فرود خودکار داخلی (IATOL) اشاره کرد. این پهپاد همچنین مجهز به سیستم‌های اویونیک مدرن مانند رادیو کنترل ترافیک هوایی (ATC)، رله رادیویی و ترانسپوندر شناسایی خودی از دشمن (IFF) است.

ناوبری و کنترل هرمس ۹۰۰ UAS

پهپاد هرمس ۹۰۰ را می‌توان به صورت دستی از ایستگاه کنترل زمینی یا از طریق حالت خودکار کنترل کرد. این پهپاد به طور کامل مجهز به سیستم پرتاب و بازیابی خودکار (ALR) است که به فرود ایمن خودکار در هنگام خرابی ارتباط با GCS کمک می‌کند.

حسگر‌ها و ارتباطات

پهپاد هرمس ۹۰۰ دارای حسگر‌های الکترواپتیکال (EO) و مادون قرمز (IR)، تجهیزات نظارت حرارتی، نشانگر لیزری و حسگر‌های هوشمند الکترونیکی (ELINT و COMINT) است. از سنسور‌های متعدد و ارتباطات ماهواره‌ای (SATCOM) برای ضبط و انتقال داده با برد وسیع استفاده می‌کند. سنسور EO پرتو‌های نور را به سیگنال‌های الکترونیکی برای ثبت تصاویر، داده‌ها و فیلم‌های بلادرنگ تبدیل می‌کند. نشانگر لیزری توسط پهپاد هرمس ۹۰۰ برای هدف قرار دادن مواضع و اهداف دشمن استفاده می‌شود. تجهیزات نظارت حرارتی برای ثبت تصاویر با وضوح بالا در شب، حتی در محیط‌های ابری، بارانی، دود و مه آلود استفاده می‌شود.

پهپاد هرمس ۹۰۰ مجهز به رادار دیافراگم مصنوعی (SAR)، نشانگر هدف متحرک زمین (GMTI)، جنگ الکترونیک (EW)، هوش سیگنال (SIGINT) و اطلاعات ارتباطی (COMINT) است.

موتور و عملکرد هرمس ۹۰۰

پهپاد هرمس ۹۰۰ مجهز به یک موتور هواپیمای توربو روتاکس ۹۱۴ است. این موتور که توسط تامین کننده پیشرو موتور هواپیما در اتریش، BRP-Rotax ساخته شده است، می‌تواند ۷۴.۶ کیلووات توان خروجی تولید کند.

پهپاد هرمس ۹۰۰ می‌تواند تا حداکثر ارتفاع ۳۳۰۰۰ فوتی پرواز کند. حداکثر سرعت و سرعت کروز این هواپیما به ترتیب ۲۲۲ کیلومتر در ساعت و ۱۰۳ کیلومتر در ساعت است. حداکثر استقامت پهپاد حدود ۴۰ ساعت و حداکثر وزن برخاست پهپاد ۱۱۸۰ کیلوگرم است.

سیستم پیشرفته پهپاد، پرواز و فرود کاملاً خودکار را حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد ارائه می‌دهد. هرمس ۹۰۰ که در ارتفاع ۳۳۰۰۰ فوتی پرواز می‌کند، با انجام نظارت و به دست آوردن هدف در یک منطقه بزرگ، اطلاعات آنی در میدان‌های نبرد را در اختیار اپراتور‌ها قرار می‌دهد.

ایستگاه کنترل زمینی

پردازش، بازیابی و ذخیره داده‌های آنی ارائه شده توسط پهپاد هرمس ۹۰۰ توسط UGCS انجام می‌شود. UGCS که توسط Elbit Systems ساخته شده است، قابلیت کنترل همزمان دو پهپاد را دارا است.

یک اپراتور می‌تواند وسیله نقلیه هوایی و محموله آن را کنترل کند. وسیله نقلیه هوایی و UGCS می‌توانند از طریق پیوند داده ایمن با کمک ارتباطات ماهواره‌ای ارتباط برقرار کنند و مدیریت ماموریت پیشرفته، پرواز مستقل و برخاستن و فرود خودکار را ممکن می‌سازد.

سیستم UGCS شامل یک پایانه داده زمینی، یک پایانه ویدئویی راه دور و یک تستر/لودر خط پرواز است.

انواع پهپاد هرمس

هرمس ۱۵۰۰، هرمس ۴۵۰ و هرمس ۱۸۰ سه نوع از سری پهپاد‌های هرمس هستند. هرمس ۱۵۰۰ که توسط شرکت Elbit Systems ساخته شده است، یک پهپاد دو موتوره بسیار قابل اعتماد است که به طیف وسیعی از محموله‌ها مجهز شده است.

هرمس ۱۵۰۰ از نظر حداکثر وزن برخاست، استقامت و وزن محموله با هرمس ۹۰۰ متفاوت است. پهپاد هرمس ۱۵۰۰ دارای وزن برخاست ۱۷۵۰ کیلوگرم و وزن محموله ۴۰۰ کیلوگرم است. توسعه هرمس ۱۵۰۰ پس از مشکلات صادرات ناشی از کنترل فناوری موشکی که فروش برخی موشک‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین را محدود می‌کند، متوقف شد.

پهپاد هرمس ۴۵۰ اولین پهپاد نیروی دفاعی اسرائیل است. طراحی و ویژگی‌های هرمس ۴۵۰ مانند پهپاد هرمس ۹۰۰ است. هرمس ۴۵۰ بیش از ۳۰۰۰۰۰ ساعت پرواز را تکمیل کرده است. هرمس ۴۵۰ بی یک پهپاد ساختاری مقاوم با قابلیت انجام ماموریت در تمام شرایط آب و هوایی است. این یک نسخه پیشرفته از پهپاد هرمس ۴۵۰ است.

پهپاد Hermes ۱۸۰ نوع سوم است. این پهپاد یک پهپاد برد کوچکی است که برای ماموریت‌های ISTAR استفاده می‌شود. نوع Hermes ۱۸۰ از نظر وزن برخاست و بار، استقامت، حداکثر سرعت و موتور با هرمس ۹۰۰ متفاوت است. این نسخه از یک موتور چرخشی UEL با قدرت ۳۸ اسب بخار نیرو می‌گیرد.

حداکثر وزن برخاست و محموله هرمس ۱۸۰ به ترتیب ۱۹۵ کیلوگرم و ۳۲ کیلوگرم است، در حالی که حداکثر سرعت و استقامت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت و ۱۰ ساعت است.

سفارش و تحویل پهپاد هرمس ۹۰۰ MALE

در ماه مه ۲۰۱۰، Elbit Systems قراردادی ۵۰ میلیون دلاری توسط IDF برای ساخت و تامین سیستم‌های هرمس ۹۰۰ تا سال ۲۰۱۳ دریافت کرد. این قرارداد همچنین شامل تامین پهپاد هرمس ۴۵۰ نیز بود.

یکی از کشور‌های آمریکای لاتین در ژوئن ۲۰۱۱ قراردادی را با شرکت Elbit Systems برای تامین هرمس ۹۰۰ UAS منعقد کرد. این قرارداد اولین سفارش صادراتی Hermes ۹۰۰ برای Elbit Systems بود. این قرارداد شامل ایستگاه‌های کنترل زمینی، سیستم‌های بار DcomMPASS و سیستم‌های رادارنیز بود.

این شرکت قرارداد دیگری به ارزش ۷۰ میلیون دلار از یک کشور ناشناس آمریکای لاتین برای تامین سیستم‌های هرمس ۹۰۰ و یک سیستم جمع آوری اطلاعات منعقد کرد.

Elbit Systems دو قرارداد به ارزش ۲۰ میلیون دلار از مشتریان آمریکای لاتین برای ارتقای پهپاد‌های هرمس ۹۰۰ خود در آوریل ۲۰۲۰ دریافت کرد. محدوده قرارداد شامل ادغام سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای و سیستم‌های برخاست و فرود خودکار در پهپاد‌های موجود بود. هدف از این ارتقا، افزایش برد عملیاتی پهپاد‌ها به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر و ایجاد قابلیت‌های برخاست و فرود خودکار بود.

ایسلند در ژوئن ۲۰۱۹ استفاده از هرمس ۹۰۰ UAS را به عنوان سرویس گشت زنی در مناطق دریایی خود برای افزایش نظارت بر منطقه انحصاری اقتصادی خود (EEZ) آغاز کرد.

Elbit Systems قراردادی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار با یک کشور آسیایی ناشناس برای تامین پهپاد هرمس ۹۰۰ در مارس ۲۰۲۱ دریافت کرد.

مشخصات کلی پهپاد هرمس ۹۰۰ MALE

سازنده: Elbit Systems Ltd

اپراتورها: نیرو‌های دفاعی اسرائیل و آمریکای لاتین

پرواز: ۱۴ دسامبر ۲۰۰۹

طول بدنه: ۸.۳ متر

طول بال ها: ۱۵ متر

برچسب ها: پهپاد
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
کشتی نوح در کوه‌های آرارات پیدا شد؟ کشتی نوح در کوه‌های آرارات پیدا شد؟
ادعایی شگفت‌انگیز بار دیگر دنیای باستان شناسی را به هم ریخته است. باستان‌شناسان از کشف بقایای یک کشتی باستانی در ترکیه خبر دادند که می‌تواند همان کشتی نوح باشد
راز‌های مرگ فرامرز عزیزی؛ قهرمانی که زود رفت راز‌های مرگ فرامرز عزیزی؛ قهرمانی که زود رفت
مرگ ناگهانی فرامرز عزیزی، قهرمان پرورش‌اندام آسیا، جامعه ورزش را در شوک فرو برد؛ رویدادی تلخ که گفته می‌شود فشار‌های روحی اخیر نقشی جدی در آن داشته است.
ستاره‌ی پرسپولیس؛ ناگهان بالاتر از هالند و مسی! ستاره‌ی پرسپولیس؛ ناگهان بالاتر از هالند و مسی!
درخشش خیره‌کننده اورونوف برابر مصر هم شادی بزرگی برای پرسپولیس ساخت و هم نگرانی تازه‌ای ایجاد کرد؛ ستاره‌ای که حالا در مرکز توجه باشگاه‌های خارجی است.
ایلان ماسک به دنبال رساندن اینترنت به سیاره سرخ ایلان ماسک به دنبال رساندن اینترنت به سیاره سرخ
ایلان ماسک و شرکت فضایی اسپیس‌ایکس طرحی بلندپروازانه را برای گسترش اینترنت ماهواره‌ای به مریخ آغاز کرده‌اند؛ طرحی که می‌تواند مسیر سکونت انسان در این سیاره را هموار کند.
کدام نوع پیاز ارزش غذایی بیشتری دارد؛ سفید یا قرمز؟ کدام نوع پیاز ارزش غذایی بیشتری دارد؛ سفید یا قرمز؟
پیاز یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات در آشپزخانه‌های ایرانی است. اما همیشه این پرسش مطرح می‌شود که میان پیاز سفید و پیاز قرمز، کدام‌یک از نظر مواد مغذی و خواص سلامتی برتری دارد؟
هنر معصیتی است که به رستگاری می‌انجامد! هنر معصیتی است که به رستگاری می‌انجامد!
موزه هنر‌های معاصر تهران میزبان نمایشگاه نقاشی‌های بهرام دبیری است؛ هنرمندی که تماشاگر را به سادگی یک شعر و به عمق یک لحن دعوت می‌کند.
گردهمایی اعضای گروه ۷ در بحبوحه افزایش تنش‌ها با واشنگتن گردهمایی اعضای گروه ۷ در بحبوحه افزایش تنش‌ها با واشنگتن
دیپلمات‌های ارشد گروه ۷ در جنوب ایالت آنتاریو گرد هم می‌آیند تا درباره مسائل اقتصادی، تجاری و دفاعی بحث کنند؛ این نشست در بحبوحه تنش با واشنگتن برگزار می‌شود.
برگزیده
مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان
در سال‌های اخیر، با رشد فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نیاز به اتصال پرسرعت و پایدار به اینترنت بیش از پیش احساس می‌شود. پروژه مهاجرت از کابل مسی به فیبر نوری (سوآپ)، پاسخ به این نیازهاست و با اجرای آن، زیرساخت‌های ارتباطی کشور به‌طور اساسی به‌روز خواهد شد
کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش منابع تأمین مواد اولیه دارو‌های مخدر، از جمله دارو‌های مورد استفاده در درمان سرطان، درد‌های مزمن و اعتیاد، اعلام کرد که شرکت‌های دارویی با مشکلات جدی مواجه شده‌اند
یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد
با انتخاب شیرین احمدنیا برای نخستین بار یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد. با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره دوازدهم انجمن جامعه‌شناسی ایران، اعضای جدید هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند. همچنین در نخستین جلسه رسمی هیأت مدیره، شیرین احمدنیا به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.
صفحه خبر بالای تصاویر