کد خبر: ۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
امیر جدیدی بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در شاخه بازیگری انتخاب شد.

به گزارش مخاطب۲۴ _آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار فهرست ۳۹۷ هنرمند و فعال عرصه سینما را به عنوان اعضای جدید این نهاد سینمایی معرفی کرد و امیر جدیدی بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید در شاخه بازیگری آکادمی انتخاب شد.

اتنخاب امیر جدیدی به عنوان یکی از اعضای آکادمی اسکار
امیر جدیدی که سال گذشته با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در جوایز اسکار حضور داشت، نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی، چون «عرق سرد» و «من» (سهیل بیرقی)، «آفریقا» و «سیزده» (هومن سیدی)، «پایان خدمت» (حمید زرگر نژاد)، «رخ دیوانه» (ابوالحسن داوودی)، «خنده‌های آتوسا» (علیرضا فرید)، «اژد‌ها وارد می‌شود!» (مانی حقیقی)، «قاتل اهلی» (مسعود کیمیایی)، «پدیده (علی احمدزاده)، «هت‌تریک» (رامتین لوافی)، «تنگه ابوقریب» (بهرام توکلی)، «قانون مورفی «رامبد جوان»، «لتیان» (علی تیموری) و «روز صفر» (سعید ملکان) را نیز در کارنامه دارد.

 


نام فیروزه خسروانی، مستندساز ایرانی فیلم «رادیوگرافی یک خانواده» هم در میان اعضای جدید آکادمی اسکار در شاخه مستند دیده می‌شود.

از میان ۳۹۷ نفر عضو جدید آکادمی اسکار، ۴۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد نیز افرادی از اقلیت‌های قومی و نژادی هستند. ضمن این که ۵۰ درصد از اعضای جدید آکادمی از کشور‌هایی غیر از آمریکا انتخاب شده‌اند.

در فهرست جدید اعضای آکادمی اسکار، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۵ برنده این جایزه سینمایی حضور دارند.

منبع : ایسنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
حکم توماج صالحی اعدام است title
وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.