کد خبر: ۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

عامل اصلی وقوع سانحه قطار مشهد - یزد مشخص شد

تجزیه و تحلیل مستندات و اطلاعات مذکور حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز در سیر قطار مسافری در محل سانحه، انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و عدم رعایت مقررات ایمنی در محل عملیات تعویض تراورس به عنوان عامل اصلی وقوع سانحه است.
عامل اصلی وقوع سانحه قطار مشهد - یزد مشخص شد

به گزارش مخاطب۲۴ _اطلاعیه شماره دو کمیسیون عالی سوانح در خصوص سانحه قطار مشهدیزد صادر شده که حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری است.

عامل اصلی وقوع سانحه قطار مشهد - یزد مشخص شد

اطلاعیه شماره دو کمیسیون عالی سوانح در خصوص سانحه قطار مشهد – یزد صادر شده است. در این اطلاعیه آمده است.

 



به منظور بررسی میدانی، جمع آوری اطلاعات و مشاهده آثار سانحه، اعضاء کمیسیون عالی سوانح به محض اطلاع به محل سانحه عزیمت و مراحل و عملکرد عوامل دخیل در سانحه را در فرایند به هم پیوسته‌ای مورد بررسی قرار دادند.

در این خصوص مستندات ایستگاهی، شواهد میدانی، اظهارات و مذاکرات با عوامل اجرایی، موارد ثبت شده توسط سیستم‌های نظارتی از جمله گراف سرعت لوکوموتیو (ایونت) و ثبت اطلاعات لاگ ATC، مورد بررسی قرار گرفته و گزارش کامل آن به مسئولین ذیربط ارسال شده است.

تجزیه و تحلیل مستندات و اطلاعات مذکور حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز در سیر قطار مسافری در محل سانحه، انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و عدم رعایت مقررات ایمنی در محل عملیات تعویض تراورس به عنوان عامل اصلی وقوع سانحه است.

همچنین در این خصوص عوامل دیگری که می‌توانست از وقوع سانحه جلوگیری نماید احصاء شد که به شرح ذیل اعلام می‌شود؛

عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری.

انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی.

واگذاری مسئولیت راهبری قطار به کمک لوکوموتیوران بر خلاف مقررات عمومی سیر و حرکت توسط لوکوموتیوران.

اعلام اتمام عملیات تعویض تراورس و برچیدن ایستگاه موقت قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات از روی خط آهن توسط سرپرست عملیات و مسئول ایستگاه موقت.

عدم توجه راهبران قطار به تابلو‌های هشداردهنده (تابلو‌های تقلیل سرعت).

عدم یاد آوری تقلیل سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت از سوی مسئول ایستگاه عباس آباد.

توسط کمیسیون عالی سوانح پیشنهاد می‌شود که به منظور عدم تکرار سوانح و به حداقل رساندن خطای نیروی انسانی نسبت به استفاده از تجهیزات ایمنی و نظارتی هوشمند، اصلاح ساختار نظارت بر ایمنی شبکه ریلی، تکمیل کادر نظارت مناطق، ارتقاء سطح آموزش و اصلاح ساختار نظارت بر عملیات اجرایی با عنایت به برون سپاری فعالیت‌ها اقدام شود

منبع : فرارو 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
برای تقویت تجربیات مثبت چه باید کرد؟ برای تقویت تجربیات مثبت چه باید کرد؟
مختصصان معتقدند منفی‌نگر یا مثبت‌اندیش بودن، ویژگی‌هایی ثابت و تغییرناپذیر نیستند و با ترفندی ساده می‌توان حال‌وهوای ذهنی را تغییر داد.
محرومیت مدیر تیم آلومینیوم اراک تا اطلاع ثانوی محرومیت مدیر تیم آلومینیوم اراک تا اطلاع ثانوی
کمیته انضباطی از محرومیت مدیر تیم آلومینیوم اراک و بازیکن ملوان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
سرلشکر سلامی: برای هر جنگی آماده‌ایم سرلشکر سلامی: برای هر جنگی آماده‌ایم
فرمانده کل سپاه بیان کرد: شروع کننده جنگ نخواهیم بود، ولی برای هر جنگی آماده‌ایم؛ فرمول‌های غلبه بر این دشمن را آموخته‌ایم. یک گام مقابل دشمن عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
پرسپولیس ۰-۰ استقلال خوزستان پرسپولیس ۰-۰ استقلال خوزستان
با تساوی مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس تا حدود زیادی شانس کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر را از دست داد.
مهم‌ترین تخلفات رانندگی ثبت شده توسط بازرسان نامحسوس چه بوده است؟ مهم‌ترین تخلفات رانندگی ثبت شده توسط بازرسان نامحسوس چه بوده است؟
رئیس اداره نظارت و سازماندهی بازرسان نامحسوس پلیس راهور فراجا، از نقش مؤثر و حضور داوطلبانه بازرسان نامحسوس در طرح نوروزی ۱۴۰۴ تقدیر کرد و گفت: بازرسان نامحسوس، در شرایط جوی و ترافیکی متفاوت، تأثیر چشمگیری در کاهش تخلفات رانندگی و افزایش امنیت در معابر شهری و جاده‌ای داشته‌اند.
بعد از مصرف این دارو‌ها رانندگی نکنید بعد از مصرف این دارو‌ها رانندگی نکنید
رانندگی پس از مصرف برخی از دارو‌ها احتمال بروز خطر و تصادف را افزایش می‌دهد، باید پیش از رانندگی از تاثیر دارو بر هوشیاری اطمینان حاصل شود.
فلاحت‌پیشه به تهدید کیهان برای ترور ترامپ چه نظری دارد؟ فلاحت‌پیشه به تهدید کیهان برای ترور ترامپ چه نظری دارد؟
فلاحت‌پیشه نوشت: «ایرانیان از طالبان جنگ و ترور متنفرند. اگر عرضه‌ی جنگ داشتید به لبنان می‌رفتید، اگر طرح ترور دارید، غلط‌های خود را به نام ایران مطرح نکنید.»
برگزیده
صفحه خبر بالای تصاویر