کد خبر: ۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در ساختمان لیدوما در شهرک غرب تهران خبرداد.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ سیدجلال ملکی در این‌باره گفت: دقایقی پیش وقوع حریق در ساختمان لیدوما در شهرک غرب تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن چند ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تحهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

ساختمان لیدوما در شهرک غرب دچار حریق شد

وی با بیان اینکه حریق در طبقات بالایی این ساختمان رخ داده است، افزود: در حال حاضر آتش‌نشانان در محل حضور داشته و عملیات اطفای حریق در این ساختمان آغاز شده است. همچنین گروهی از آتش‌نشانان نیز در حال تخلیه افراد و خودرو‌های داخل این ساختمان هستند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز دراین باره به ایسنا گفت: دو دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده و در اطراف این ساختمان مستقر هستند. تاکنون گزارشی از مصدومیت در این حادثه نداشتیم، اما ازدحام بالای مردم مشکلاتی را در تردد امدادگران و آتش‌نشانان ایجاد کرده است.

 

۲۱:۰۰ - سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در محل حادثه حضور دارد، در گفتگو با ایسنا از اطفای حریق در این پاساژ خبر داد. او جزئیاتی بیشتر از این حادثه را نیز شرح داد و گفت: در ساعت ۱۸:۲۷ عصر امروز آتش سوزی در یک ساختمان تجاری و اداری به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به همراه بالابر، نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در میدان صنعت ابتدای بلوار فرحزادی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک مجتمع تجاری هشت طبقه بود، گفت: در نمای ضلع جنوبی این مجتمع از نمای کامپوزیت که قابل اشتعال است، استفاده شده بود. آتش‌سوزی برابر شواهد و روایات اولیه از طبقات سوم و چهارم این ساختمان و روی نمای کامپوزیتی مجتمع شروع شده و با توجه به جنس نما به سرعت به طبقات بالایی سرایت کرده بود. دود غلیطی نیز از آن برخاسته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش به رستورانی در طبقه هشتم این مجتمع و بخشی از مغازه‌های واقع در طبقه پایین آن سرایت کرده بود، گفت: شعله‌های آتش به بالای طبقه هشتم که فضایی مانند شیروانی داشت هم سرایت کرده و در حال گسترش به دیگر نقاط ساختمان بود که آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای مهار و اطفای حریق را آغاز کرده و دقایقی بعد موفق شدند تا از گسترش بیشتر شعله‌های آتش جلوگیری کنند.

ملکی با بیان اینکه پس از آن هم آتش‌نشانان نسبت به مهار حریق در این ساختمان اقدام کردند، گفت: در حال حاضر شعله‌های آتش در این ساختمان خاموش شده و عوامل آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محل هستند و پس از آن با تحویل محل به کارشناسان بررسی دلیل حادثه سازمان آتش‌نشانی و عوامل انتظامی به ماموریت خود خاتمه خواهند داد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه هنوز مشخص نشده است، درباره مصدومان و حادثه‌دیدگان این آتش‌سوزی نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت و شش نفر دچار دود گرفتگی سطحی شدند. همچنین عوامل آتش‌نشانی ۳۰ نفر را نیز از داخل این ساختمان نجات داده و به سلامت به بیرون منتقل کردند.

۲۱:۱۰ - مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز درباره مراجعه‌کنندگان به اورژانس گفت: در زمان استقرار عوامل اورژانس در محل این حادثه دو زن و هفت مرد به عوامل اورژانس مراجعه کردند که خوشبختانه نیازی به اعزام هیچ یک از آنان به بیمارستان نبود و تنها اکسیژن دریافت کردند.

بر اساس مشاهدات دود برخاسته از این حریق تا شعاع چند کیلومتری در محدوده غرب تهران قابل مشاهده است.

منبع : ایسنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.