کد خبر: ۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
چند روزی است طلافروشان به‌دلیل نوسانات قیمتی و ناهماهنگی در قیمت‌ها از فروش طلا و سکه امتناع می‌کنند. علت این مساله چیست؟

مخاطب ۲۴- از روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشان از فروش طلا و فروش سکه به متقاضیان امتناع می‌کنند. آنها می‌گویند فعلا خریدوفروشی انجام نمی‌شود. علت این اتفاق چیست؟

چرا طلافروشان از فروش طلا و سکه امتناع می‌کنند؟

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران درگفتگو با تجارت‌نیوز دراین خصوص بیان کرد: باتوجه به نوساناتی که در روزهای پایانی هفته گذشته در قیمت‌ طلا و سکه وجود داشت و ناهماهنگی بین قیمت سایت‌ها و قیمت بازار، طلافروشان نمی‌توانستند درست نرخ‌ها را دریافت کنند در نتیجه خریدوفروش‌ها به حداقل رسیده بود.

او ادامه داد: درحال حاضر باتوجه به اینکه حباب سکه نسبت به طلای آب‌شده به اوج خود رسیده و کاذب است امیدواریم با نظارت و کنترل بانک مرکزی بر قیمت ارز، ثبات و کاهش قیمت به بازار برگردد در این صورت مشکل حل می‌شود.


بذرافشان پیشتر در مورد امکان تداوم روند قیمت طلا و سکه گفته بود: نسبت به اواسط هفته گذشته بازار مقداری روند کاهشی داشته. قیمت سکه امروز و در اولین روز کاری هفته، حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته.


او ادامه داد: در بازارهای جهانی نیز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است. باتوجه به نوسانات قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در هفته گذشته، روند قیمت‌ها صعودی بود. این روند افزایشی بیش از حد بوده و اکنون بازار باید روندی کاهشی را در پی بگیرد که درحال وقوع است.

بذرافشان گفت: در آینده ممکن است بین یک تا سه درصد در بازار طلای داخلی کاهش یا افزایش داشته باشیم. اگر بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

بازارهای طلا و سکه، در هفته گذشته نوساناتی داشتند. سکه بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود اما در نهایت بازار با کانال پایین‌تر بسته شد. برخی کارشناسان روند اصلاحی پس از صعود هفته گذشته و نوسان محدود اونس جهانی را دلیل این موضوع می‌دانند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
برادرزاده علی شمخانی بازداشت شد title
موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بازداشت شد.
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
امام جمعه اردبیل: تکریم فرهنگیان دادن تقدیرنامه و کیک و آب میوه نیست! title
یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می‌خواهیم آن‌ها را به جلسه دعوت و برای آن‌ها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.