مخاطب۲۴- «اقدام شهرداری در خرید تراموا از چین کارشناسی نیست و تراموای بدون مطالعه برگشت به عقب است و اگر این مد حملونقل جواب ندهد آن را پس میدهیم»، این را رئیس کمیسیون حملونقل ترافیک شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی میگوید. معاون شهردار تهران محسن هرمزی هم با بیان اینکه «مطالعات لازم انجام شده» به فارس میگوید که «این کار مصوبه شورای ترافیک را دارد»، اما باز هم بعد از تست حتماً نظر شورا را هم خواهیم گرفت.
چین اوایل امسال ٢ رام تراموا را بدون پول به شهرداری داد و قرار شد اگر نظر مدیران تأمین شد، پول آن را بدهند. بالاخره دو رام تراموا بعد از کشوقوسهای فراوان به تهران رسید. حالا عضو شورای شهر تشکری هاشمی تهران میگوید که این ناوگان جدید به دلیل ظرفیت بالای جابهجایی مسافر، طول زیاد و وزن سنگین، نیازمند بررسیهای دقیق است. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قیومی هم به فارس میگوید که بررسی انجام و بعد از تست در مورد سرنوشت تراموا تصمیمگیری خواهیم کرد.
کارشناس شهری بهرام حمیدپور میگوید که شهرداری بهجای اینکه بدون مطالعه تراموا احداث کند بهتر است مترو را که تمامی زیرساختهای آن موجود است توسعه دهد. در مقابل کارشناس ترافیک محمد حمید نائینی با بیان اینکه مطالعات تراموا موجود است میگوید که تراموا در تمام شهرهای پیشرفته دنیا در حال اجراست و ٢ برابر مترو مسافر جابهجا کرده و هزینه ساخت آن هم نصف مترو است. کارشناسان میگویند که برای رفع آلودگی هوا باید به سمت سیستم حملونقل پاک رفت. عبور تراموای برقی از محورهای پرترافیک شهر میتواند ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهد و همچنین دسترسی مردم را به ایستگاههای مترو و اتوبوس افزایش دهد.