کد خبر: ۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
در پی ورود جبهه جدیدی از گرد و غبار از سمت غرب کشور، کیفیت هوا در بسیاری از شهر‌ها افت محسوس کرده از جمله این شهرها، تهران است که اکنون شاخص کیفیت هوای آن عدد ۲۳۸و در شرایط خیلی ناسالم قرار گرفته است.

مخاطب۲۴- تعطیلی مدارس، تعطیلی دانشگاهها، تعطیلی ادارات استان تهران با اعلام معاون عمرانی استانداری تهران بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا - در پی ورود جبهه جدیدی از گرد و غبار از سمت غرب کشورمان، کیفیت هوا در بسیاری از شهر‌ها افت محسوس کرده و موجب اتخاذ تدابیر ویژه در بسیاری از شهر‌های کشورمان از جمله تهران شده است. از جمله این شهرها، تهران است که اکنون شاخص کیفیت هوای آن با قرار گرفتن روی عدد ۲۳۸، در شرایط خیلی ناسالم قرار گرفته است.

امروز مدارس دانشگاه‌ها، ادارات تهران و چند استان تعطیل هستند

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه شنبه به دلیل وضعیت ناسالم هوا تعطیل می‌باشد.

به گزارش فارس، عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران اظهار کرد: با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه شنبه به دلیل وضعیت ناسالم هوا تعطیل می‌باشد.

تصمیم به تعطیلی مدارس و ادارات تهران در حالی اعلام می‌شود که شواهد و قرائن حکایت از دایربودن فعالیت‌های بانکی در ساعات پیش رو دارد و همچنین، بعید است که این تعطیلی شامل حال شاغلان در بخش خصوصی شود. اشکالاتی مسبوق به سابقه که معلوم نیست کی قرار است رفع شوند.

 

نمایشگاه کتاب تهران هم تعطیل شد

 
روابط عمومی نمایشگاه سی‌وسوم کتاب تهران اعلام کرد که امروز، سه شنبه بخش فیزیکی نمایشگاه کتاب تعطیل خواهد بود و تنها شاهد فعالیت بخش مجازی این رخداد هستیم.
 
 
معاون عمرانی استاندار تهران گفت: امتحانات پایان ترم و به طور کلی تمام فعالیت‌های مدارس در روز سه‌شنبه تعطیل است.

همچنین با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تمام ادارات استان لرستان بجز مراکز درمانی و خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی تعطیل است. تمام فعالیتهای آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به تعطیلی همه مدارس و دانشگاه‌های استان در روز سه شنبه (فردا) گفت: امتحانات همه مدارس خوزستان در روز سه شنبه برگزار نمی‌شود.

همچنین همه ادارات استان خوزستان به استثنای مراکز خدماتی در روز سه شنبه با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند و بر اساس وضعیت جوی برای ادامه کار ادارات فردا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان ایلام در تمام مقاطع تحصیلی فردا سه شنبه به علت پایداری توده گرد و غبار تعطیل است و ادارات با تاخیر باز می شوند.

به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت، تمام مدارس شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان از تعطیلی مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی‌ و مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه‌شنبه خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان کرمانشاه و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه فردا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

 ادارات شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب فردا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

تعطیلی مدارس، تعطیلی دانشگاهها، تعطیلی ادارات استان تهران با اعلام معاون عمرانی استانداری تهران بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.