کد خبر: ۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
رییس‌جمهور در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: هرگونه دخالت خارجی برای امنیت منطقه مضر خواهد بود.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رییسی، در نشست خبری مشترک با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که عصر امروز پنجشنبه در مجموعه سعدآباد برگزار شد، گفت: در مذاکراتی که امروز با امیر قطر داشتیم علاوه بر تاکید بر گسترش روابط بین ایران و قطر در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و انرژی تاکید شد که سرمایه گذاری‌های مشترکی بین دو کشور انجام شود و توسعه و گسترش روابط دو کشور مورد تاکید ما بود.

 

در نشست خبری مشترک رئیس جمهوری ایران و امیر قطر مطرح شد

رییسی تاکید کرد: در سفری که اسفند ماه سال گذشته به کشور دوست و برادر و همسایه قطر داشتیم، مذاکرات و مقدماتی برای توسعه روابط بین دو کشور انجام شد و لازمه به نتیجه رسیدن آنچه که در دوحه و این نشست مطرح شد، اقداماتی است که باید از ناحیه جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون مشترک بین دو کشور و عزیزان ما در کشور قطر انجام شود.

وی تصریح کرد: امیر قطر هم به این موضوع تاکید داشتند که روابط بین دو کشور می‌تواند در حوزه‌های مختلف انجام شود.

رییس جمهور با اشاره به موضوع حل مسائل منطقه‌ای در گفتگو با امیر قطر گفت: مدیران، مسوولان و دولت‌هایی که در منطقه حضور دارند، بدانند که هرگونه دخالت کشور‌های خارجی و غربی‌ها در منطقه نه تنها امنیت ساز منطقه نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است و آنچه که سبب حل مسائل منطقه می‌شود به دست مدیران توانای منطقه است.

رییس جمهور ادامه داد: در این دیدار دو کشور بر مسائل منطقه تاکید داشتند به ویژه مسئله یمن که باید هرچه زودتر محاصره یمن شکسته شود و مردم یمن برای کشور خودشان تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین تاکید داشتیم که مردم افغانستان باید نسبت به کشور خودشان دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه‌های سیاسی و همه قومیت‌ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار در افغانستان برپا شود.

رییس دولت سیزدهم یادآور شد: در این دیدار نسبت به آزادی فلسطین و قدس شریف تاکید داشتیم و تاکید داریم. چرا که باید محاصره مردم غزه شکسته شود و جنایات هولناکی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، پایان بپذیرد و در همین رابطه جا داره شهادت خانم شیرین ابوعاقله را به خانواده ایشان و آقای امیر قطر که همکار خبرگزاری الجزیره بوده تسلیت عرض کنم.

رییسی با بیان اینکه اینگونه جنایات نمی‌تواند به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز باشد، عنوان کرد: بلکه چنین جنایت‌هایی، نفرت عمومی را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بیش از پیش خواهد کرد.

رییس جمهور در ادامه گفت: علاوه بر شبکه الجزیره به همه خبرنگاران در سراسر عالم تسلیت عرض می‌کنیم که خبرنگار آزاده‌ای با ظلم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و امروز جامعه رسانه و خبرنگاران باید از سویی به خود ببالند که صدای مظلومیت ملت فلسطین را به عالم مخابره کردند و از طرف دیگر بدانند که این جنایات حتما پایدار نخواهد ماند.

رییسی یادآور شد: بدون تردید سفر آقای امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران، نقطه عطفی است در ارتقاء روابط بین دو کشور و دو ملت و حتما نقش بسزایی در روابط و همکاری دو کشور در سطح منطقه، جهان و بین الملل خواهد داشت.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: بار دیگر به آقای امیرقطر، همکاران، و وزرای محترم خوشآمد گفته و امیدواریم این سفر برای دو کشور سرشار از خیر و برکت باشد.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در ادامه گفت: روابط ایران و قطر روابطی مستحکم و استوار و مبتنی بر حس همجواری است.

وی افزود: سفر اخیر آقای رئیس جمهور رئیسی به قطر سفر بسیار مهمی بود. امروز در رابطه با مسائل مختلف به گفتگو نشستیم و تاکید داشتیم که حل اختلافات در منطقه فقط از طریق گفتگو میسر است.

امیر قطر افزود: درباره مذاکرات وین، قطر نگاه مثبتی به آن داشته و معتقدیم گفتگو راه‌حل این مسئله است.

وی با اشاره به جام جهانی ۲۰۲۲ نیز اظهار داشت: این مسابقات در نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲ میلادی برگزار می‌شود و از همه ایرانیان علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا بیایند و شاهد مسابقات باشند. تأکید می‌کنم که این رویداد حتما استثنایی خواهد بود و به‌خاطر کمک‌های جمهوری اسلامی برای موفق برگزار شدن جام جهانی نیز تشکرمی‌کنیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.