کد خبر: ۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
احمد شريف، رئيس شوراي مرکزي جبهه تدبير و توسعه ايران اسلامي در گفتگو با خبرنگار ايلنا، مفاسد امروز کشور را بيانگر ضعف مجلس در امر نظارت دانست.

3

احمد شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فعالیت‌های جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز از عمر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی سه سال نمی‌گذرد در مقایسه با جبهه‌هایی که سالیان سال است با قدرت و پشتیبانی‌های زیاد فعالیت می‌کنند فعالیت‌های ما بسیار خوب بوده است موفقیت جبهه تدبیر و توسعه در انتخابات اخیر واقعا کم نظیر است آمارهای مقایسه‌ای هم دستاوردهای جبهه ما را تایید می‌کند.

وی افزود: در مرحله اول با احتساب شهر تهران حدود ۹۶ نفر از فهرست ۲۵۰ نفر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی حایز اکثریت آرا شده‌اند برخی نیز به دور دوم راه یافته‌اند.

شریف یادآور شد: در ابتدا ۴۴ نفر از لیست مورد حمایت ما به دور دوم راه پیدا کردند و یک سری از دوستان که در فهرست ما نبودند ابراز تمایل کردند که در دور دوم در فهرست ما قرار بگیرند این حکایت از آن دارد که لیست ما در دور اول موفق بوده و تاثیرگذاری خود را داشته است در ‌‌نهایت داوطلبان مورد حمایت ما در دور دوم به ۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: شکل حمایت ما از نمایندگان در دور دوم با دور اول متفاوت است بر همین اساس علاوه بر پوشش رسانه‌ای و چاپ پوستر با ارایه اقلام تبلیغاتی با لگوی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی کاندیداهای اختصاصی خود را معرفی خواهیم کرد طبیعتا تعدادی از کاندیداهایی که ما معرفی کردیم با سایر گروه‌ها و لیست همپوشانی دارد به ویژه ما با لیست امید همپوشانی بیشتری داریم.

5

رییس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی جبهه تشکیل مجلسی اعتدالی با راهبرد توسعه اقتصادی است گفت: طبق بررسی‌های کار‌شناسی مشکل اصلی ما در جامعه معضلات اقتصادی است دولت با توجه به محدودیت‌های منابع باید این مشکل بزرگ را حل کند و این جز با همراهی نمایندگان حل نخواهد شد خیلی از لایحه‌های دولت در مجلس نهم با مشکل مواجه می‌شد و اغلب وقت وزرا صرف پاسخگویی به نمایندگان مجلس در کمیسیون مختلف بود.

وی گفت: ان‌شاالله مجلس دهم مجلسی همراه با دولت خواهد بود معنی حمایت از دولت همراهی بی‌چون و چرا نیست چنین چیزی به مصلحت هم نیست ما روی بعد نظارتی مجلس تاکید داریم و معتقدیم از مجلس هشتم به بعد، بعد نظارت مجلس قدری تضعیف شد مفاسد اقتصادی امروز حکایت از این دارد که مجلس گذشته به وظیفه اصلی خود که نظارت بوده به درستی عمل نکرده است.

شریف تاکید کرد: امیدواریم قوانینی که با حمایت کار‌شناسی دولت به تصویب می‌رسد با نظارت مجلس بر اجرای آن همراه باشد تا با چنین مفاسدی مواجه نشویم.

وی گفت: باکمک نمایندگان منتخب امیدواریم فراکسیونی با عنوان جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در مجلس آینده تشکیل شود البته ما روی نام فراکسیون حساسیت نداریم اما قطعا این فراکسیون حمایت جبهه ما را خواهد داشت. فارغ از فضای شعار زدگی امیدواریم فراکسیون تدبیر و توسعه ایران اسلامی بیشتر بر محور تخصص گرایی و طرح‌های کار‌شناسی استوار باشد و بتواند مشکلات را حل کند و صرفا به یک عنوان خالی بسنده نکند.

شریف یادآور شد: ممکن است در مجلس طیف‌هایی فعالیت داشته باشند یک طیف حامی دولت و دیگری منتقد دولت. فراکسیون مورد حمایت ما از گروههای مختلف یارگیری خواهد کرد ما نمی‌خواهیم خط مشی سیاسی در فراکسیون مورد حمایت جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی پررنگ باشد. در گذشته نیز فراکسیون‌های مختلفی در مجلس شکل گرفتند اما بزرگی فراکسیون یکی از عوامل موفقیت آن خواهد بود چرا که در میزان آرا در صحن علنی مجلس تاثیر گذار خواهد بود.

ما معضل اصلی را مشکلات اقتصادی شناسایی کرده‌ایم اطمینان داریم اغلب نمایندگان دلسوز مجلس در این فراکسیون حضور خواهند داشت. نکته مورد تاکید این است که بدون شک فراکسیون ما حامی دولت خواهد بود وشاید از این نظر با فراکسیون‌های حمایت کننده از دولت همپوشانی داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در مورد ریاست مجلس یادآور شد: در حال حاضر دو نفری که بیشترین صحبت ریاست آن‌ها برای مجلس است آقای عارف و لاریجانی است که آقای عارف سرلیست جبهه ما در تهران و آقای لاریجانی سر لیست جبهه ما در قم بودند که خوشبختانه هر دو نفر انتخاب شدند ما امیدواریم این رقابت به صحن علنی کشیده نشود تا شائبه ایجاد تفرقه به وجود نیاید ما امیدواریم قبل از شروع به کار مجلس تفاهمی در ریاست آن اتفاق بیفتد.

وی افزود: در این میان برخی هم دوره‌ای شدن ریاست مجلس را پیشنهاد می‌کند که فکر نمی‌کنم این پیشنهاد خیلی جوابگو باشد. رییس مجلس باید فردی باشد که از عهده این کار در شرایط خاص بر بیاید و بتواند بدنه اجتماعی و بدنه مجلس را همراه کند.

شریف تاکید کرد: از مطالب مورد توجه ما این بود که نمایندگان بیشتر به شکل تخصصی در مجلس فعالیت کند بنابراین بحث کمیسیون‌ها را در برنامه خود خواهیم داشت گاهی دیدیم افرادی در کمیسیون‌ها حضور دارند که تخصصی کافی را در رابطه با آن ندارند.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد در بدنه کار‌شناسی دولت بسیار قوی است گفت: باید نمایندگان قبل از اینکه قبل از خیلی لوایح به صحن بیاید همراهی و هم فکری کند تا بحث‌های کار‌شناسی حضور داشته باشند امیدواریم افرادی که در رشته‌های مختلف تخصص دارند از جمله مباحث اقتصادی پشتیبانی کننده نمایندگان باشد ما حاضر هستیم حتی به نمایندگانی که در لیست ما نبودند کمک‌های مشاوره‌ای بدهیم تا بتوانند آرای خود را با کار‌شناسی ارایه دهند.

شریف درپایان در مورد فعالیت جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در انتخابات آینده یادآور شد: ما اهداف مختلفی را برای خود تعریف کرده‌ایم ما برای شرکت در انتخابات مجلس زمان کافی در اختیار نداشتیم توانستیم در فرصت کوتاه موفقیت خوبی کسب کنیم برنامه اصلی ما برای انتخابات شورا‌ها است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما براین است که بیشتر کاندیداهای شورا‌ها از اعضای خودجبهه باشد که این امکان در انتخابات مجلس برای ما پیش نیامد اما برای انتخابات شورا‌ها این اتفاق خواهد افتاد چون معتقدیم مشکلات شهروندان باید از طریق شورای شهر پیگیری شود. نماینده مجلس مشکلات کلان را مورد توجه قرار می‌دهد در کنار این از انتخابات ریاست جمهوری را غافل نخواهیم شد امیدوارم هستیم دولت هم عملکرد موفقی داشته باشد و بتواند این مسیر را در دور آینده نیز ادامه دهد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.