کد خبر: ۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان گفت که ۹ کشور اروپایی علاوه بر این کشور برای پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه به روبل حساب باز کرده اند.

به گزارش «مخاطب۲۴» به نقل از مهر از پایگاه النشره، دفتر نخست وزیری مجارستان اعلام کرد که این کشور حسابی را در بانک‌های روسیه به منظور پرداخت بهای گاز وارداتی از این کشور به روبل باز کرده است.

۹ کشور اروپایی گازبهای روسیه را به روبل پرداخت می‌کنند

«گرگلی گولیاس» رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان افزود که ۹ کشور دیگر اروپایی هم اقدامی مشابه را انجام داده اند، اما از اعلام علنی آن خودداری می‌کنند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه با امضای قانونی ثبت مالیات سازمان‌های خارجی که به جهت الزام به پرداخت پول گاز به روبل در بانک‌های روسیه افتتاح حساب می‌کنند را تسهیل کرد.

طبق این قانون که به امضای ولادیمیر پوتین رسید، شرکت‌های خارجی بنا به درخواست یک موسسه اعتباری روسی که در آن حساب‌های خود را باز می‌کنند، برای پرداخت مالیات ثبت می‌شوند.

یک منبع در کمیته بودجه و مالیات پارلمان روسیه گفت که قوانین جدید روند ثبت مالیات و افتتاح حساب را بسیار ساده می‌کند، به ویژه با توجه به اینکه شرکت‌های خارجی اکنون ملزم به پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل هستند.

برابر با سند این قانون که در درگاه رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شده، از این پس شرایط برای به رسمیت شناختن یک شرکت تحت تحریم، به عنوان یک شرکت هلدینگ بین‌المللی تسهیل می‌شود.

مسکو پس از اعمال تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا، خواستار پرداخت پول گاز به روبل از اول آوریل شد. عرضه گاز روسیه به لهستان و بلغارستان در پی امتناع آن‌ها از پذیرش پیشنهاد گازپروم برای پرداخت پول گاز به روبل، قطع شد.

به دنبال آن اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد شرکت‌هایی که تسلیم درخواست روسیه شده و پول گاز را به روبل پرداخت می‌کنند، تحریم‌ها علیه مسکو را نقض خواهند کرد.

از ابتدای مارس و آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا ۵ بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده و بسته ششمی را در دست بررسی دارد. این تحریم‌ها که بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهند، از سوی مسکو غیرقانونی و غیر موجه تلقی می‌شوند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.