کد خبر: ۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
اهالی سراوان این روز‌ها مطالبه‌ای واحدی دارند و یک‌صدا «نه» بزرگ به ورود زباله به سراوان گفته‌اند، مقاومتی که صدای آن تا وزارت کشور نیز رفته است.

تحصن در سراوانِ گیلان؛ دستگیری ۲۲ نفر و مصدومیت ۵ پلیس، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بازگشایی ورودی سایت زباله سراوان با همکاری مردم این بخش گفت: متاسفانه با سنگ پرانی و درگیری فیزیکی عده‌ای سودجو پنج نفر از کارکنان انتظامی مصدوم شدند که یک نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

تحصن در سراوانِ گیلان؛ دستگیری ۲۲ نفر و مصدومیت ۵ پلیس

به گزارش مخاطب۲۴ ایرنا، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد عصر پنجشنبه اظهار داشت: از حدود ۲۰ روز پیش مردم بخش سراوان رشت در اعتراض به انباشت غیراصولی زباله در ورودی سایت تخلیه زباله تحصن کرده و از ورود خودرو‌های حامل زباله به این مکان جلوگیری می‌کردند.

وی با بیان اینکه پلیس از مطالبات به حق مردم حمایت می‌کند، براهمیت چاره اندیشی دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست تاکید دارد، افزود: کارکنان انتظامی برابر مصوبه شورای تامین استان در راستای ایجاد نظم و امنیت و همچنین برابر هماهنگی با مرجع قضائی، صبح امروز در محل سایت زباله سراوان حضور پیدا کرده و با همکاری بسیار خوب مردم فهیم بخش سراوان نسبت به بازگشایی ورودی سایت زباله اقدام کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم فهیم بخش سراوان افزود: متاسفانه عده‌ای سودجو با سنگ پراکنی و درگیری فیزیکی قصد داشتند مانع بازگشایی سایت زباله سراوان برای بهسازی و انجام برنامه‌های تدوین شده، شوند که با هوشیاری و اشرافیت پلیس ناکام ماندند.

تحصن در سراوانِ گیلان؛ دستگیری ۲۲ نفر و مصدومیت ۵ پلیس

این مقام انتظامی افزود: در جریان سنگ پراکنی این افراد، پنج نفر از نیرو‌های انتظامی که برای حفظ آرامش در محل حضور داشتند مصدوم شدند که برابر گزارش‌های رسیده حال چهار نفر از آن‌ها مساعد و یک نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

سرهنگ رسول‌زاده ادامه داد: در این حادثه ۲۲ نفر از افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی و سوء استفاده از مطالبه به حق مردم سراوان بودند، شناسایی، دستگیر و پرونده آن‌ها هم اکنون از طریق مرجع قضائی در حال رسیدگی است.

پسماند سراوان سالهاست که بزرگترین و بارزترین چالش گیلان است. این محل دفع زباله که ۳۸ سال پیش آغاز به فعالیت کرد، ابتدا قرار بود به طور موقت میزبان پسماند شهر‌های مرکزی استان باشد که متاسفانه به محلی دائمی تبدیل شد. بی تدبیری مسئولان در این زمینه منجر شد طی یک دهه اخیر اهالی منطقه از مشکلات فراوان زیست محیطی، بیماری‌های عفونی، بوی نامطبوع و همچنین هجوم انواع حشرات رنج ببرند.

اهالی سراوان رشت در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۸ نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب دفن زباله، راه عبور ماشین‌های حمل زباله را بستند، اما هر بار با وعده‌های متعدد مسئولان وقت دست از اعتراض کشیدند و همواره همکاری خود را نشان دادند.

با این حال اظهارات کنونی مسئولان از امروز پنجشنبه عملیات سازماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان این شهر آغاز شد. همچنین پیشتر نیز اسدالله عباسی استاندار گیلان اعلام کرد که تا پایان سال هیچ زباله جدید وارد منطقه سراوان نخواهد شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت هم امروز ضمن عذر خواهی از مردم منطقه سراوان رشت گفت: با کمک هم و همراهی مردم مشکلات محل دفن زباله سراوان رشت را مرتفع خواهیم کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.