کد خبر: ۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
خط دو متروی اصفهان بیش از ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش می‌دهد

توسعه خط ۲ مترو اصفهان با ریل ذوب آهن

سازمان قطار شهری اصفهان بعد از تجربه موفق خرید ریل مترو بهارستان از ذوب آهن، در دومین اقدام توسعه‌ای خود ۲۵۰۰ تن ریل ۵۴ E۱ برای خط ۲ مترو اصفهان از این مجتمع عظیم صنعتی خریداری کرده است. از این میزان ریل تحویل داده شده به مترو اصفهان ۱۰۰ تن سهم ریل سخت است که بجای واردات، از ریل ملی ذوب آهن اصفهان تامین شده است. همچنین این سازمان در کنار ریل، برای احداث ایستگاه‌های خط ۲ مترو اصفهان نیز در مجموع افزون بر ۵۷ هزار تن مقاطع ساختمانی نیز از ذوب آهن خریداری کرده است.
توسعه خط ۲ مترو اصفهان با ریل ذوب آهن

به گزارش مخاطب24 به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان:چهل و هشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونل‌های شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود همزمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا، شنبه بیست و چهارم آذرماه با حضور دکتر مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

دکتر جمالی نژاد در این برنامه ضمن تشکر از کارگران و مهندسان، پروژه خط دو قطار شهری اصفهان اظهار داشت: احداث پروژه‌های بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است، اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های عمرانی بسیار قابل توجه است.

وی افزود: تنها چیزی که می‌تواند در مقابل دشمن مثل یک کوه باشد و چشمان او را کور کند این است که مردم ببینند مدیران کار می‌کنند و این حس وظیفه شناسی ایجاد می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: خطوط قطار شهری اصفهان جریانی است که در آن بسیاری از اقدامات عمرانی انجام می‌شود. این پروژه بسیار ارزشمند است، زیرا مسائل و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شهر را حل می‌کند.

جمالی نژاد تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی استان نباید متوقف شود بلکه باید سرعت بگیرد، تنها چیزی که می‌تواند در این شرایط سرعت و پویایی را بیشتر کند، تزریق امید به مردم است. انسجام، همدلی و همگرایی برای رفع مشکلات، رضایت مردم را به دنبال دارد.

محسن واعظی فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز در ادامه اظهار داشت: خط دو مترو از دارک به مرکز شهر می‌آید و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط یک تلاقی دارد، بر این اساس مقرر شد اولویت نخست بهره برداری از ۱۴ کیلومتر و ۶۰۰ متر از ایستگاه شهید حجاری تا دارک باشد، اما برای سرعت بخشی به پروژه، حفاری تونل را در دو جبهه آغاز کردیم.

واعظی فر خاطرنشان کرد: طبق برنامه تلاش کرده‌ایم ایستگاه‌ها را به صورت مرحله به مرحله آماده کنیم، بنابراین ایستگاه ابن سینا آماده و فونداسیون آن پیش از ورود حفاری تونل تکمیل شده و دستگاه‌ها به راحتی وارد ایستگاه و پس از آن از مسیر خارج می‌شوند.

وی افزود: از جبهه غربی خط دو متروی اصفهان عملیات حفاری تونل ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری ایستگاه آمادگاه پیش رفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری این دستگاه هم به ایستگاه آمادگاه برسد. همچنین پس از ایستگاه متروی آمادگاه، مسیر به سمت ایستگاه‌های حافظ، امام علی (ع) و ابن‌سینا ادامه پیدا خواهد کرد که امیدواریم سال آینده ریل‌گذاری و بهره‌برداری این مسیر تکمیل شود.

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار داشت: یکی از مزایای بهره برداری از خط دو متروی اصفهان این است که بیش از ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر خط یک مترو ۱۲۰ هزار نفر را در روز جا به جا می‌کند و با اضافه شدن خط دو، به طور قطع تعداد شهروندانی که از این خطوط استفاده می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به دلیل عظمت، اهمیت و حجم کار، هزینه این پروژه ملی است، در حالی که هم اکنون شهرداری‌ها به نیابت از دولت جمهوری اسلامی آن را برای مردم آماده می‌کنند؛ بنابراین پروژه زمانی به‌نتیجه درست می‌رسد که حمایت همه نهاد‌های ملی را داشته باشد.

آخرین اخبار
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
صفحه خبر بالای تصاویر