کد خبر: ۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
تیم کشتی فرنگی ایران در سی‌ودومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان توانست با چهار مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز پس از قزاقستان عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

مخاطب۲۴- رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی آسیا ۳۰ و ۳۱ فرودین‌ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد. تیم قزاقستان با ۲ مدال طلا، ۶ نقره و یک برنز جایگاه نخست را کسب کرد و پس از ایران نیز قرقیزستان با کسب سه طلا، ۲ برنز جایگاه سوم را به‌دست آورد.

نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی‌ ایران در آسیا

در پایان این رقابت‌ها تیم ایران با ۴ مدال طلا محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، ۲ مدال برنز ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم و با ۱۵۱ امتیاز جایگاه دوم را به‌دست آورد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد. محسن نژاد در این دیدار در حالی که با نتیجه ۴ بر صفر از  ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان عقب بود به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده، با نظر پزشکان به کشتی ادامه نداد و صاحب مدال نقره شد.

 


در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر سه مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بداغی به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر میرزابک رحمت‌اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک آبیلخان آمزی اف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

براین اساس در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به  دیدار رده بندی راه یابد. حبیب اللهی در این دیدار با توجه به حاضر نشدن کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. گرمسیری در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد دیاز کالن از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

همچنین در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه سه بر یک از سد جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۴ و ضربه فنی پارک جی وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در  در دور دوم مقابل مومینجان عبداله‌یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره ای، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

رده بندی تیمی و انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- یو شیوتانی (ژاپن) ۲- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) ۳- آروجان حالاکوراکی (هند) و جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و ۷- علی نوربخش (ایران)

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- مهدی محسن نژاد (ایران) ۳- یرنور فیداخمتوف (قزاقستان) و آیاتا سوزوکی (ژاپن)

۶۳ کیلوگرم: ۱- تینار شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- میرامبک آیناگولوف (قزاقستان) ۳- ایمان محمدی (ایران) و نیراج نیراج (هند)

۶۷ کیلوگرم: ۱- میرجان شرماخانبت (قزاقستان) ۲- هان سو ریو (کره جنوبی) ۳- کاتسوآکی اندو (ژاپن) و ساچین ساهراوات (هند)   و ۵- شاهین بداغی (ایران)

۷۲ کیلوگرم: ۱- محمدرضا مختاری (ایران) ۲- آبیلایخان آمزیف (قزاقستان) ۳- عادیل خان نورلانبکوف (قرقیزستان) و شوگو تاکاهاشی (ژاپن)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- ماخات یرژیپوف (قزاقستان) ۳- کودای ساکورابا (ژاپن) و عارف حبیب اللهی (ایران)

۸۲ کیلوگرم: ۱- رسول گرمسیری (ایران) ۲- دیاز کالن (قزاقستان) ۳- موخامدکودیر رسولوف (ازبکستان) و سینگ هارپریت (هند)

۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ۳- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) و کومار سونیل (هند)

۹۷ کیلوگرم: ۱- مهدی بالی (ایران) ۲- رستم آساکولوف (ازبکستان) ۳- تاکاهیرو تسورودا (ژاپن) و اوزور ژوژبیکوف (قرقیزستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- علیخان سیزداکوف (قزاقستان) ۲- کیم مین سئوک (کره جنوبی) ۳- مومینجان عبداله یف (ازبکستان) و رومان کیم (قرقیزستان) و ۷- امیر قاسمی منجزی (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- قزاقستان ۱۹۰ امتیاز ۲- ایران ۱۷۶ امتیاز ۳- قرقیزستان ۱۴۸ امتیاز ۴- ژاپن ۱۳۴ امتیاز ۵- ازبکستان ۱۳۱ امتیاز ۶- هند ۱۱۳ امتیاز

منبع: ایرنا

برچسب ها: کشتی فرنگی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.