موسس و مدیر عامل شورای مراکز خرید روسیه گفت: نمایندگان برندهای ایرانی میتوانند قسمتهای خالی بازار روسیه را ظرف سه سال اشغال کنند.
به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اسپوتنیک، شورای مراکز خرید روسیه علاقمند به افتتاح فروشگاههایی با برندهای پوشاک ایرانی برای پرکردن جایگاههای خالی بازار پس از خروج شرکتهای غربی است، در حالی که به دلیل نیاز به حل و فصل تعدادی از مسائل سازمانی، این امر میتواند ظرف سه سال آینده اتفاق بیفتد.
سرویس مطبوعاتی (شورای مراکز خرید روسیه) روز سه شنبه پس از دیدار با نمایندگان بازرگانان ایرانی در سفارت ایران در روسیه اعلام کرد: روسیه علاقمند به افتتاح فروشگاههای آماده تولیدکنندگان ایرانی است، اما در روند ورود آنها به بازار روسیه، تعدادی از مسائل باید حل شود، بنابراین امسال بعید است.
نمایندگان برندهای ایرانی میتوانند قسمتهای خالی بازار روسیه را ظرف سه سال اشغال کنند.
اولگ وویتسخوفسکی موسس و مدیر عامل شورای مراکز خرید روسیه گفت: انتظار میرود همکاری با تولیدکنندگان ایرانی با راه اندازی حداقل ۳۰ فروشگاه خرده فروشی در روسیه یا گنجاندن برندهای ایرانی در طیف زنجیرههای لباس و کفش موجود آغاز شود.
وی افزود: تولیدکنندگان ایرانی میخواهند در کشور ما توسعه پیدا کنند، اما بدون سرمایه گذاری اضافی، مثلاً از طریق یک فروشنده داخلی که کالا را خریداری میکند. در ایران هیچ برند تبلیغی قابل تشخیصی در روسیه وجود ندارد، بنابراین باید پول و زمان برای ایجاد یک برند و پشتیبانی بازاریابی برای محصول سرمایه گذاری کرد.
سخنان او در پیام آمده است: علاوه بر این، برای تعیین قیمت کالاها، حل مسئله تدارکات مهم است - به نظر میرسد بهترین گزینه مسیرهای "آهسته" است که زمان بیشتری را صرف میکند، اما هزینه کمتری دارد. تا زمانی که مسائل تدارکات و گواهینامه به طور واضح حل نشده باشد، هیچ اطمینانی وجود ندارد که تولید کنندگان بتوانند کالاهای خود را در محدوده قیمتی آشنا برای خریداران روسی قرار دهند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی شورای مراکز خرید روسیه، فروشگاههای بزرگ روسیه نیز به نوبه خود آماده ارائه مجموعه ایرانی هستند، اما به شرطی که خود تولیدکنندگان در راه اندازی شعب محلی با دفتر مدیریت خود، در زمینه برندسازی و تبلیغات پشتیبانی و سرمایه گذاری کنند.
نمایندگان بازار روسیه در این نشست با مجموعه تعدادی از کارخانههای ایران - عمدتاً پوشاک چرم، کفش و کیف با ردههای قیمتی مختلف آشنا شدند. شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره سفر صاحبان مراکز خرید روسیه به ایران برای آشنایی با تولیدات داخلی و مراکز خرید ترکیبی از کالاهای برند و بومی بحث و تبادل نظر کردند.