مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.
یک کارشناس حملونقل با اشاره به درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از عوارض آزادراهها،گفت:حق ایرانیها داشتن جادههایی هموار و ایمن است و جادههای کنونی شایسته مردم ما نیست.
مخاطب۲۴- فریدون مقدسنژاد در رابطه با وضعیت جادهها و آزادراههای کشور اظهار کرد: در زمان حاضر، آزادراههای موجود در کشور از لحاظ کیفیت، کاملاً با آنچه که از استانداردها انتظار داریم، تفاوت دارد. برای مثال، استانداردهای آزادراههای کاشان-اصفهان،- زنجان- تبریز به لحاظ کیفیت آسفالت چندان رضایتبخش نیست.
وی افزود: درآمد حاصل از عوارض جادهها بر اساس آمار حدود یک همت است، در حالی که ۳۰۰۰ کیلومتر آزادراه داریم. طبق استانداردهای جهانی، باید سالانه بین ۲ تا ۶ درصد هزینههای نگهداری آزادراهها تامین شود.
وی با بیان اینکه این دامنهای است که برای جلوگیری از خرابی جادهها تا حدی به سمت شهرها تعریف شده است، اضافه کرد: اگر خوشبینانهترین حالت را در نظر بگیریم و فرض کنیم که ۲ درصد از این هزینهها تأمین میشود، نیاز سالیانه ما برای نگهداری جادهها حدود ۶ همت خواهد بود تا بتوانیم جادهها را حفظ کنیم. با توجه به درآمد یک همت از عوارض، فقط یک ششم از نیازهای نگهداری آزادراهها از طریق عوارض تامین میشود.
وی بیان کرد: از نظر مهندسی، وقتی شاخص یک جاده از ۱۰۰ به ۳۰ کاهش یابد، یعنی اینکه جاده بهطور کلی از حیز انتفاع خارج شده و بسیاری از جادههای ما، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد، در این وضعیت قرار دارند.
استاد دانشگاه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این به معنای رسیدن به نقطه بدون بازگشت است، چرا که هزینهها بهطور تصاعدی افزایش پیدا میکند و دیگر قادر به جمع کردن جادهها نخواهیم بود. در سال ۱۴۰۶ هر چه سرعت را هم افزایش دهیم دیگر نمیتوانیم کاری انجام دهیم.
مقدسنژاد تاکید کرد: وقتی جادهای خراب میشود هزینه تحمیل شده به جامعه را محاسبه نمیکنیم. این هزینه شامل افزایش مصرف سوخت وسایل نقلیه است. ناهمواری جادهها، زمان سفر را ۲ تا ۳ درصد افزایش میدهد که به معنای افزایش مصرف سوخت است. همچنین، استهلاک جلوبندی و کمک فنر خودروها بهطور تصاعدی افزایش مییابد. در کامیونها ۵۰ و در خودروهای سواری ۴۰ درصد افزایش مییابد.
وی افزود: حق ایرانیها داشتن جادههایی هموار و ایمن است تا با خیال راحت رانندگی کنند، واقعاً جادههای کنونی کشور، شایسته مردم ما نیست.
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاستپلاس» تعیین میشود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار میشود: قدرتهای بزرگ همچنان سرنوشت ملتهای ضعیف را رقم میزنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئالپلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غولها از دست میدهند.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بینالمللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپها، دانشکدههای تخصصی و پارکهای فناوری تاکید کرد.
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
با اینکه خودروسازان بهتازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر میرسد این افزایش نهتنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.