مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.
یک کارشناس حملونقل با اشاره به درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از عوارض آزادراهها،گفت:حق ایرانیها داشتن جادههایی هموار و ایمن است و جادههای کنونی شایسته مردم ما نیست.
مخاطب۲۴- فریدون مقدسنژاد در رابطه با وضعیت جادهها و آزادراههای کشور اظهار کرد: در زمان حاضر، آزادراههای موجود در کشور از لحاظ کیفیت، کاملاً با آنچه که از استانداردها انتظار داریم، تفاوت دارد. برای مثال، استانداردهای آزادراههای کاشان-اصفهان،- زنجان- تبریز به لحاظ کیفیت آسفالت چندان رضایتبخش نیست.
وی افزود: درآمد حاصل از عوارض جادهها بر اساس آمار حدود یک همت است، در حالی که ۳۰۰۰ کیلومتر آزادراه داریم. طبق استانداردهای جهانی، باید سالانه بین ۲ تا ۶ درصد هزینههای نگهداری آزادراهها تامین شود.
وی با بیان اینکه این دامنهای است که برای جلوگیری از خرابی جادهها تا حدی به سمت شهرها تعریف شده است، اضافه کرد: اگر خوشبینانهترین حالت را در نظر بگیریم و فرض کنیم که ۲ درصد از این هزینهها تأمین میشود، نیاز سالیانه ما برای نگهداری جادهها حدود ۶ همت خواهد بود تا بتوانیم جادهها را حفظ کنیم. با توجه به درآمد یک همت از عوارض، فقط یک ششم از نیازهای نگهداری آزادراهها از طریق عوارض تامین میشود.
وی بیان کرد: از نظر مهندسی، وقتی شاخص یک جاده از ۱۰۰ به ۳۰ کاهش یابد، یعنی اینکه جاده بهطور کلی از حیز انتفاع خارج شده و بسیاری از جادههای ما، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد، در این وضعیت قرار دارند.
استاد دانشگاه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این به معنای رسیدن به نقطه بدون بازگشت است، چرا که هزینهها بهطور تصاعدی افزایش پیدا میکند و دیگر قادر به جمع کردن جادهها نخواهیم بود. در سال ۱۴۰۶ هر چه سرعت را هم افزایش دهیم دیگر نمیتوانیم کاری انجام دهیم.
مقدسنژاد تاکید کرد: وقتی جادهای خراب میشود هزینه تحمیل شده به جامعه را محاسبه نمیکنیم. این هزینه شامل افزایش مصرف سوخت وسایل نقلیه است. ناهمواری جادهها، زمان سفر را ۲ تا ۳ درصد افزایش میدهد که به معنای افزایش مصرف سوخت است. همچنین، استهلاک جلوبندی و کمک فنر خودروها بهطور تصاعدی افزایش مییابد. در کامیونها ۵۰ و در خودروهای سواری ۴۰ درصد افزایش مییابد.
وی افزود: حق ایرانیها داشتن جادههایی هموار و ایمن است تا با خیال راحت رانندگی کنند، واقعاً جادههای کنونی کشور، شایسته مردم ما نیست.
در جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل، روزنامه نگاران، خوانندگان و حتی سیاسیونی که سال هاست به عنوان تفاوت عقیدتی با جمهوری اسلامی، ترک وطن کردند، حمایت از وطن را به اختلافات سیاسی ترجیح دادند.
سالهاست که واژههایی، چون «نفوذی» و «جاسوس» وارد ادبیات سیاسی ایران شده و در بزنگاههای مهم مرکز ثقل توجه سیاسیون قرار میگیرد. در میان سیاسیونی که از نفوذ اسرائیلیها به سطح بالای نظام هشدار دادند و بر جلوگیری و مراقب از نفوذیها تاکید داشتند، برخی چهرههایی هم بودند که این موضوع را انکار کرده و حتی خبرنگاران را عامل جاسوسی خواندند.
این ارتباط از نظر بیولوژیکی منطقی است. بدن ما از سیگنالهای نوری برای تشخیص زمان خواب استفاده میکند و هرگونه اختلال در این روال میتواند در ریتمهای شبانهروزی بدن ما که فرآیندهای داخلی بیشماری را تنظیم میکنند، اختلال ایجاد کند.
بعد از برقراری صلح در جنگ دوازده روزه، صحبتهای زیادی درباره همبستگی، وحدت، و نزدیک شدن حاکمیت به مردم گفته و شنیده میشود، با این وجود گروهی هستند که همچنان با سخنان تند مانع شکل گرفتن این وحدت و همدلی میشوند
در کشور یک تلقی سیاسی به وجود آمده است که میتوانیم نام آن را «رها شدگی امر مهم تصمیم گیری» بنامیم. در حوزه آموزش و پرورش از اصطلاح جذاب تری برای این وضعیت استفاده میشود و نام آن را خصوصی سازی یا نفی تصدی گری گذاشتهاند.
برنامه زاکانی برای بازسازی تخریبهای بهجامانده از حمله اسرائیل به ایران، به نوعی بازگشت هولوگرامها و شهرفروشی است که شهرداری با چراغ سبز دولت آن را در پیش گرفته است.