کد خبر: ۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
با سخنرانی نمایندگان جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در جزیره کیش برگزار شد
با حضور رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی، همایش نقش راهبردی مجلس در چشم انداز توسعه شهرستان بروجن برگزار شد.
همایش نقش راهبردی مجلس در چشم انداز توسعه شهرستان بروجن با مشارکت چهار محالی های مقیم جزیره کیش در  روز جمعه ٢٠ فروردین ١٣٩٥  که همزمان با روز ملی فناوری هسته ای و مصادف با شب میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع)، در مسجد قمر بنی هاشم جزیره کیش برگزار شد.
در این همایش آقایان مهندس احمد شریف رئیس شورای مرکزی و صادق خانی علی اکبری چهره ماندگار سه دهه مقاومت به نمایندگی از جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی (حامیان دولت) سخنرانی کردند.
آقای خانی در این همایش گفت :
مشکلات برنامه ریزی، مدیریت و بودجه ریزی سد توسعه کشور است
چهره ماندگار سه دهه مقاومت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت ؛ کشور در سه حوزه کلیدی برنامه ریزی، مدیریت و بودجه ریزی برای توسعه با مشکل مواجه است که سرنوشت هر سه مشکل در مجلس شورای اسلامی قابل حل است.
صادق خانی علی‌ اکبری در همایش نقش راهبردی مجلس در چشم انداز توسعه شهرستان بروجن که توسط چهار محالی های مقیم جزیره کیش برگزار شد با اشاره روایتی از امام محمد باقر، بیان کرد: اگر می خواهید به ثوابی سریع در زندگی برسید به صله رحم بپردازید.
وی با اشاره به اینکه در این منطقه مردم با یکدیگر مشارکت داشته و در برنامه های سیاسی و اجتماعی حضور می یابند، گفت: اینکه شما در کنار کسب و کارتان دغدغه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان خود را دارید به معنای صله رحم است و این مصداق توصیه امام محمد باقر است.
چهره ماندگار سه دهه مقاومت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مقایسه جزیره کیش و اقلیم خودمختار کردستان، بیان کرد: اقلیم خودمختار کردستان امروز به عنوان یک ویترین جهانی برای نمایش خدمات، تولیدات و کالا در دنیا معرفی شده است.
وی با بیان اینکه باید دید اقلیم خودمختار کردستان چه مزیت هایی دارد که 10 هزار شرکت خارجی در آن منطقه به ثبت رسیده و فعالیت می کنند، گفت: سوال این است که آیا دسترسی که جزیره کیش به آب راه های آزاد، یا قابلیت آن در پهلوگیری کشتی ها با ظرفیت 10 هزار تن و  همچنین نزدیکی این جزیره به منطقه عسلویه را اقلیم خود مختار کردستان دارد یا خیر؟
به  گفته خانی علی‌اکبری ، باید توجه کرد که در دیپلماسی کردها چه چیزی وجود دارد که ما در کیش نداریم و این جزیره نمی تواند یک ویترین ملی باشد در حالی که ظرفیت این منطقه جهانی است.
وی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود که قوانین 20 ساله معافیت مالیاتی برای هر گونه تولید در این منطقه و یا ارائه خدمات در بحث ارائه روادید برای دیگر کشورها کافی است یا خیر، بیان کرد: شاید این تدابیر ناکافی باشد و باید پرسید چرا مسئولان به ابراز تمایل صرفا 50 شرکت جهت ایجاد نمایندگی در کیش افتخار می کنند اما اقلیم کردستان با 10 هزار شرکت خارجی گام جهانی برمی دارد.
چهره ماندگار سه دهه مقاومت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نقش راهبردی مجلس در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: کشور در شرایط فعلی 200 میلیارد دلار پول نیاز دارد تا بدهی های دولت قبلی را بپردازد درحالی که برخی اعلام می کنند در پساتحریم 23 میلیارد دلار پول وارد کشور می شود و باید به شکوفایی اقتصاد برسیم.
وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه آنهایی که دیروز مردم را "خس و خاشاک" می نامیدند امروز مردم را با عنوان "زباله" یاد می کنند، بیان کرد: چقدر باید از بعد سیاسی و فرهنگی محرومیت تحمل کنیم و بخواهیم سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور را به  دست چنین تفکری بسپاریم
خانی علی‌اکبری تاکید کرد: زمانی می توانیم به شکوفایی اقتصاد برسیم که سود بهره بانکی برای تولید 30 درصد نباشد و به سمت 3 درصد کاهش یابد در حالی که وضعیت فعلی تسهیلات بانکی به معنای تعطیلی و نابودی صادرات است.
وی ادامه داد: زمانی که دولت 5 میلیون مستخدم دولتی دارد چگونه می تواند با کشور ژاپن که 300 هزار مستخدم دولتی دارد رقابت کند در حالی که ژاپن 50 برابر ظرفیت ایران تولید دارد.
چهره ماندگار سه دهه مقاومت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برای رسیدن به شکوفایی اقتصاد باید جایگاه خود را در مجلس بهبود دهیم، گفت: کشور در سه حوزه کلیدی برنامه ریزی، مدیریت و بودجه ریزی برای توسعه با مشکل مواجه است که سرنوشت هر سه مشکل در مجلس شورای اسلامی قابل حل است.
وی به قدرت نظارتی و قانون گذاری مجلس اشاره کرد و گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شد و ما با قوانین تکمیلی که در سال 94 در مجلس به تصویب رسید دیگر مشکل قانونی نداریم.
به گفته خانی علی‌اکبری ، ما امروز نیازمند مجلس مقتدر برای نظارت و ورود در حوزه اجرا هستیم.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کشور 11.9 درصد است در حالیکه این نرخ در استان چهارمحال  بختیاری و بروجن 17 درصد است، گفت: متاسفانه در حالی به مجلس دهم می رویم که استان چهارمحال و بختیاری 3500 هزار میلیارد تومان در وهله اول برای زیرساخت های اشتغال خود نیاز دارد.
لازم به یادآوری است خانم دکتر خدیجه ربیعی فرادنبه به عنوان کاندیدای اختصاصی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه شهرستان بروجن راهی مرحله دوم رقابت های انتخاباتی مجلس دهم شده است. 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.