کد خبر: ۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
از منظر سیاسی می‌توانیم توقف مذاکرات وین و نرسیدن پالس‌های مثبت به بازار ارز را عامل اصلی صعودی شدن قیمت دلار معرفی کنیم. یورو و پوند جسارت کانال‌نوردی پیدا کردند و در بازار طلا سکه امامی به سمت سنگر ۱۳ میلیون یورش برد

قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه شانزدهم فروردین موفق به عبور از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان شد. اسکناس آمریکایی از صبح تا ظهر دقیقا ۴۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد، چیزی حدود یک‌ونیم درصد به ارزش آن اضافه شد و به بالاترین سطح خود از دوازدهم بهمن پارسال رسید. از منظر سیاسی می‌توانیم توقف مذاکرات وین و نرسیدن پالس‌های مثبت به بازار ارز را عامل اصلی صعودی شدن قیمت دلار معرفی کنیم. همزمان با رشد قیمت دلار، پوند و یورو دل و جرات کانال‌نوری پیدا کردند و شاهد قدم گذاشتن آن‌ها در محدوده ۳۶ و ۳۰ هزار تومان هستیم. در بازار طلا قیمت هر قطعه سکه امامی تقریبا ۲۰۰ هزار تومان درقیاس با آخرین نرخ دیروز بالا آمد و ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد.

صعودی شدن قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در روز سه شنبه

عبور قیمت دلار از نیمه کانال ۲۷ هزار

به گزارش مخاطب۲۴-  قیمت دلار امروز سه‌شنبه شانزدهم فرودین از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عبور کرد. اسکناس آمریکایی ساعت ۱۴ در بازار آزاد درحالی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که دیروز با رقم ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان به‌کار خود پایان داده بود. یعنی رشد ۴۰۰ تومانی که معادل یک‌و‌نیم درصد محسوب می‌شود. نکته مهم درباره رقم ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان امروز دلار جایی است که باید آن را بالاترین ارزش اسکناس آمریکایی در بازار آزاد از روز دوازدهم بهمن سال قبل بدانیم. از آن زمان تا امروز اسکناس آمریکایی هرگز موفق به حضور در نیمه کانال ۲۷ هزا تومان نشده بود و طی این مدت کمترین ارزش دلار روز پانزدهم اسفند ۲۵ هزار و ۵۸۰ تومان به‌ثبت رسید. رشد نرخ دلار، باعث افزایش قیمت سایر ارز‌های رایج شد و دلار و پوند سراغ کانال‌نوردی رفتند. تا ساعت ۱۴ ارزش هر اسکناس پوند با رشد ۵۵۰ تومانی به ۳۶ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. قیمت یورو نیز که ظهر امروز در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۳۲۰ تومان بود، نسبت به نرخ ۲۹ هزار و ۹۰۵ تومان روز گذشته ۴۱۵ تومان بالا آمد. همچنین درهم امارات ۱۱۰ تومان و لیر ترکیه ۲۵ تومان رشد قیمت پیدا کردند و به‌ترتیب هفت هزار و ۵۱۵ و هزار و ۸۷۵ تومان فروخته شدند.

قیمت ارز‌های رایج تا ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه شانزدهم فروردین

انواع ارز

قیمت دوشنبه ۱۵ فروردین

قیمت سه‌شنبه ۱۶ فروردین

تغییر

دلار آمریکا

۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان

۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان

۴۰۰ تومان افزایش

یورو

۲۹ هزار و ۹۰۵ تومان

۳۰ هزار و ۳۲۰ تومان

۴۱۵ تومان افزایش

پوند

۳۵ هزار و ۶۸۰ تومان

۳۶ هزار و ۲۳۰ تومان

۵۵۰ تومان افزایش

درهم امارات

هفت هزار و ۴۰۵ تومان

هفت هزار و ۵۱۵ تومان

۱۱۰ تومان افزایش

لیر ترکیه

هزار و ۸۵۰ تومان

هزار و ۸۷۵ تومان

۲۵ تومان افزایش

خیز سکه امامی برای ورود به کانال ۱۳ میلیون

قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه شانزدهم فروردین نسبت به آخرین نرخ دیروز ۱۹۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. این قطعه سکه که ساعت ۱۴ با نرخ ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌فروش رسید، روز گذشته ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان ارزش داشت. رقم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سکه امامی بالاترین ارزش این قطعه سکه طی سه ماه گذشته محسوب می‌شود و از ۱۵ دی‌ماه سال قبل قیمت آن تا این اندازه افزایش پیدا نکرده بود. همزمان با صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا، مظنه سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دقیقا ۲۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد و روی پله ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاد. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی از هفت میلیون و ۲۷۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید و رشد ۶۰ هزار تومانی را تجربه کرد. هر قطعه ربع‌سکه بهار آزادی که ظهر امروز چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان فروخته می‌شد، دوشنبه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز که امروز یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان داد و ستد شد، روز گذشته یک میلیون و ۲۷۶ هزار تومان ارزش داشت و رشد ۱۷ هزار تومانی را به‌ثبت رساند.

قیمت انواع سکه و طلا تا ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه شانزدهم فروردین

انواع سکه و طلا

قیمت دوشنبه ۱۵ فروردین

قیمت سه‌شنبه ۱۶ فروردین

تغییر

سکه امامی

۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۱۹۰ هزار تومان افزایش

سکه بهار آزادی

۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۲۰۰ هزار تومان افزایش

نیم‌سکه بهار آزادی

هفت میلیون و ۲۷۰ هزار تومان

هفت میلیون و ۳۳۰ هزار تومان

۶۰ هزار تومان افزایش

ربع‌سکه بهار آزادی

چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

۳۰ هزار تومان افزایش

سکه گرمی

دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

-

هر گرم طلا ۱۸ عیار

یک میلیون و ۲۷۶ هزار تومان

یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان

۱۷ هزار تومان افزایش

 
منبع: فرارو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.