کد خبر: ۵۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

موتور سیکلت بیمه شخص ثالث ندارند

به گفته مدیر عامل بیمه ایران، ۱۱ میلیون موتور سوار به خاطر نداشتن گواهی‌نامه بیمه نامه شخص ثالث هم ندارند.
موتور سیکلت بیمه شخص ثالث ندارند

مخاطب ۲۴- پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در مورد این که چرا ۱۱ میلیون موتور سیکلت بیمه شخص ثالث ندارند و شما برای این ارابه‌های مرگ چه تدبیری اندیشیده‌اید، گفت: ما برای خریداران بیمه نامه شخص ثالث تخفیفاتی در نظر می‌گیریم، طبق قانون هرکس وسیله نقلیه دارد، باید بیمه شخص ثالث خریداری کند، اما موتور سواران عمتا بیمه نمی‌خرند.
وی در برابر این پرسشکه شما چه تدبیری دارید که موتورسواران تشویق به خرید بیمه نامه شوند، گفت: حق بیمه نسبت به قیمت موتور سیکلت قابل توجه است و کم نیست، اما اگر تصادفی شود و خسارتی وارد کند، فرق ندارد که مقصر با خودرو یا موتور خسارت وارد کرده، باید خسارت را جبران کند و دیه حادثه دیده برای موتور و ماشین یکی است، اگر بیمه نباشد، موتور سوار از زندگی ساقط می‌شود.
به گزارش فارس طبق قانون بیمه شخص ثالث اجباری مصوب ۱۳۹۵، ماده۲ـ کلیه دارندگان وسایل نقلیه موضوع این قانون اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند مکلفند وسایل نقلیه خود را در قبال خسارت بدنی و مالی که در اثر حوادث وسایل نقلیه مذکور به اشخاص ثالث وارد می‌شود حداقل به مقدار مندرج در ماده (۸) این قانون نزد شرکت بیمه‌ای که مجوز فعالیت در این رشته را از بیمه مرکزی داشته باشد، بیمه کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی این را هم خاطرنشان کرد، حق بیمه موتور سیکلت ۲ تا ۳ میلیون تومان است، اما اگر تصادفی شود جبران خسارت زیان دیده چندین برابر این رقم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی بیان داشت، موتور‌هایی که بیمه نامه ندارند، باید پلیس از تردد آنها در خیابان جلوگیری کند، در ضمن شرکت‌های بیمه نیز انواع تخفیف‌ها برای خرید بیمه نامه در نظر می‌گیرند و هر سال هم بیمه مرکزی به مناسبت دهه فجر یا هفته بیمه تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرد، اما اگر کسی بیمه نامه نخرد، پلیس باید جریمه کند، این کار قهری کار بیمه مرکزی نیست.
در این زمینه علی جباری مدیر عامل بیمه ایران نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیان داشت، مطابق قانون ۱۳۹۵ بیمه شخق ثالث، همه دارندگان وسیله نقلیه مجبورند بیمه نامه ثالث خریداری کنند، رقم بیمه نامه نیز در مقابل تعهد جبران خسارت بیمه رقم ناچیزی است. باید مردم را تشویق به خرید بیمه نامه کنیم.
مدیر عامل بیمه ایران خاطرنشان کرد، زمانی که در صندوق تامین خسارت‌های بدنی مسئولیت داشتم، ۱۲ تا ۱۳ میلیون موتور سیکلت در کشور بود که فقط ۲۰ هزار نفر بیمه داشت،، اما فرهنگ سازی کردیم، این رقم به ۲ میلیون بیمه‌نامه افزایش یافت.
جباری بیان داشت، مشکل موتورسواران این است که عمدتا گوتهی نامه ندارند و حتی اگر بمه نامه داشته باشند، موقع تصادف خسارت هم پرداخت شود، باز از مقصر حادثه (موتورسوار بدون گواهی‌نامه) بازیافت می‌شود.
وی عنوان کرد، موتورسواران و رانندگان تاکسی به راحتی می‌توانند از تخفیفات شرکت‌های بیمه برخوردار شوند و بیمه نامه خریداری کنند به ویژه به موتورسوران توصیه می‌شود که هم گواهی نامه و هم بیمه نامه تهیه کنند.
مدیر عامل بیمه ایران تصریح کرد، خرید بیمه نامه ثالث یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، چون شرکت‌های بیمه تعهد خوبی برای جبران خسارت در تصادفات در نظر گرفته‌اند.
جباری بیان داشت، موارد زیادی دیده‌ام که راننده به خاطر نداشتن بیمه نامه معتبر دچار خسارت فراوان شده و زندگی خود را از دست داده است.
به گفته جباری صنعت بیمه آمادگی دارد، انواع روش‌های تخفیف را برای مشتریان بیمه‌نامه در نظر بگیرد، سایر ارگان‌ها مثل پلیس هم همکاری کنند تا موتورسواران بیمه نامه و گواهی‌نامه تهیه کنند.
جباری این را هم گفت: در قانون بیمه اجباری شخص ثالث مواردی مانند ابطال کارت سوخت و محرومیت از خدمات ثبت سند و سایر خدمات دولتی دیده شده و باید همه دارندگان وسیله نقلیه بیمه ثالث خریداری کنند.

برچسب ها: بیمه شخص ثالث
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
برگزیده
طارمی در آستانه پیوستن به NFC طارمی در آستانه پیوستن به NFC
در حالی که رسانه‌های ایتالیایی توجه ویژه‌ای به مهدی طارمی دارند، گزارش‌ها حاکی از آن است که اون تصمیم خود را برای فصل آینده اش گرفته است.
نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه
تحقیقات قضایی در ترکیه پرده از نفوذ گسترده سایبری به اطلاعات شخصی و طبقه‌بندی‌شده ۱۷ نهاد دولتی از جمله سازمان اطلاعات و امنیت این کشور برداشت. تنها این سازمان، شاکی رسمی پرونده معرفی شده است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر