کد خبر: ۵۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای کوچک

یافتن شیوه بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک دشوار است؛ چون بودجه و فرصت کمی دارند. این کسب‌وکارها باید روشی را انتخاب کنند که در عین کم‌هزینه‌بودن، بازده بالایی داشته باشد؛ روشی مثل ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی.
اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای کوچک

ایمیل مارکتینگ نجوا

یافتن شیوه بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک دشوار است؛ چون بودجه و فرصت کمی دارند. این کسب‌وکارها باید روشی را انتخاب کنند که در عین کم‌هزینه‌بودن، بازده بالایی داشته باشد؛ روشی مثل ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی.

اگر نمی‌دانید ایمیل مارکتینگ چیست، چطور کار می‌کند و چرا باید از آن استفاده کرد، 10 دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید، تا همه چیز را بیاموزید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال است که از طریق ارسال ایمیل به مشتریان واقعی یا احتمالی کسب‌وکار انجام می‌شود. هدف از ارسال این ایمیل‌ها فروش محصول، افزایش آگاهی از برند یا وفاداری مشتریان است.

بازاریابی ایمیلی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی شناخته می‌شود، مخصوصا برای کسب‌وکارهای کوچک؛ چون:

  • کم‌هزینه است
  • بازده بسیار بالایی دارد
  • استفاده از آن ساده است
  • نتایج آن قابل ارزیابی است

خب، همه شیوه‌های بازاریابی ویژگی‌های مثبت خود را دارند، چرا باید ایمیل مارکتینگ را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنیم؟

این سوال بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای کوچک است. در ادامه به‌ آن پاسخ خواهیم داد.

ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار کوچک

چرا ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

ایمیل مارکتینگ ویژگی‌های جذابی دارد که آن را به یکی از قدرتمندترین و موثرترین استراتژی‌های بازاریابی تبدیل می‌کنند. ویژگی‌های مانند:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: هزینه برگزاری کمپین‌های ایمیلی نسبت به سایر کمپین‌های تبلیغاتی اصلا به چشم نمی‌آید! علاوه‌بر این، برخی از پنل‌های بازاریابی امکانات رایگانی دارند که برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار جذاب است.
  • امکان شخصی‌سازی: ازآنجایی‌که هدف ایمیل مارکتینگ معمولا مشتریان پیشین کسب‌وکار هستند، اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس است. با استفاده از این اطلاعات و ارسال ایمیل‌های پویا، می‌توانید کمپین‌های خود را برای هر مشتری به‌طور منحصربه‌فردی شخصی‌سازی کنید. مثلا آن‌ها را با نام کوچک صدا بزنید یا تکمیل سبد خرید رهاشده‌شان را یادآوری کنید.
  • قابلیت بررسی نتایج: پنل‌های ایمیل مارکتینگ به شما امکان می‌دهند رفتار کاربران را بررسی کنید: یعنی متوجه شوید هر کاربر کدام ایمیل‌های شما را باز می‌کند، به کدام یک پاسخ می‌دهد و کدام یک را نادیده می‌گیرد. با این اطلاعات می‌توانید کاربران را دسته‌بندی کنید.
  • افزایش آگاهی از برند: مردم روزانه از ده‌ها سایت یا فروشگاه آنلاین دیدن و خیلی زود آن‌ها را فراموش می‌کنند. در این میان برندهایی موفق می‌شوند که ارتباط خود را با مشتری حفظ کنند. با ارسال خبرنامه‌های ایمیلی و اشتراک اخبار و اطلاعات مهم با مخاطبان، نام برندتان را در ذهن‌شان نهادینه کنید. این آگاهی در نهایت به فروش منجر می‌شود.
  • خودمختاری: استفاده از تبلیغات پولی یا شبکه‌های مجازی بسیار جذاب و پرسود است؛ ولی باعث وابستگی شما به الگوریتم‌هایی می‌شوند که در تعیین آن‌ها نقشی ندارید.

ایمیل مارکتینگ شما را خودمختار می‌کند. وقتی لیست ایمیلی بسازید و همواره به آن نظارت داشته باشید، هیچ‌گاه تحت‌تاثیر تغییرات یک پلتفرم قرار نمی‌گیرید؛ چون مستقیما با مشتریان در ارتباط هستید، نه الگوریتم‌ها.

حالا که مزیت‌های بازاریابی ایمیلی را شناختید، وقت آن است که با گام‌های ورود به این حوزه را نیز بیاموزید.

ایمیل مارکتینگ چطور کار میکند؟

ایمیل مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

اولین پیش‌نیاز بازاریابی ایمیلی، تهیه لیستی از ایمیل‌های کاربران است. توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه لیست ایمیل نخرید، بلکه خودتان لیست ایمیل باکیفیتی بسازید.

گام اول؛ ساخت لیست ایمیل

مردم از مسیرهای مختلفی با کسب‌وکار شما آشنا می‎‌شوند. مثلا از فروشگاه‌تان خرید، از سایت شما بازدید یا صفحه اینستاگرام‌تان را دنبال می‌کنند. این که آشنایی اولیه چطور اتفاق می‌افتد چندان اهمیتی ندارد؛ مهم این است که رابطه ادامه پیدا کند؛ پس به‌دنبال راهی برای ارتباط مجدد باشید. یک آدرس ایمیل ساده هم کفایت می‌کند!

البته ایمیل‌گرفتن کار چندان آسانی نیست! کاربران زمانی به حرف شما گوش می‌دهند که برای‌شان ارزشی واقعی خلق کنید. ارائه کد تخفیف، شرکت در قرعه‌کشی یا دانلود ایبوک رایگان می‌توانند برای شروع خوب باشند.

گام دوم؛ انتخاب پنل ایمیل مارکتینگ

از‌آنجایی‌که خودتان نمی‌توانید برای هزاران مخاطب ایمیل ارسال کنید، باید از پنل‌های ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید. این پنل‌ها علاوه بر قابلیت ارسال انبوه ایمیل، می‌توانند برای طراحی کمپین نیز مفید باشند.

برای استفاده از بزرگ‌ترین پنل ایمیلی کشور می‌توانید به سایت Najva.com مراجعه کنید. با ثبت‌نام در این پنل، قابلیت ارسال 2 هزار ایمیل رایگان برایتان فعال خواهد شد. استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا به آموزش خاصی نیاز ندارد. کافی است ویدیوهای آموزشی رایگان داخل سایت را تماشا و خیلی زود، اولین کمپین ایمیلی خود را برگزار کنید.

شخصی‌سازی از ویژگی‌های اصلی ایمیل مارکتینگ است. از این ویژگی حداکثر استفاده را ببرید. برای مثال مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید و برای هر دسته ایمیل‌های خاصی بفرستید. در پنل نجوا به این قابلیت‌ و دیگر امکاناتی مشابه بزرگترین پنل‌های بین‌المللی دسترسی خواهید داشت.

گام سوم؛ ارسال ایمیل

برای مشتریان بالقوه خود ایمیل بفرستید. با برگزاری کمپین‌های متنوعی مانند خبرنامه‌های ایمیلی، پیشنهادهای ویژه، ایمیل تکمیل سبد خرید رهاشده و شرکت در جشنواره مشتریان را به خرید محصولات خود ترغیب کنید.

حتما پیش از آغاز ایمیل مارکتینگ از کاربران اجازه بگیرید. برای این کار یک ایمیل خوش‌آمدگویی ارسال کنید. کمپین‌های خود را هدفمند و با زمان‌بندی مناسب برگزار کنید. به‌دنبال یافتن زمان بهینه باشید. ارسال پی‌درپی، ایمیل‌های شما را برای مشتری بی‌ارزش می‌کند. از طرفی اگر در فواصل طولانی ایمیل بفرستید، کاربران کسب‌وکار شما را فراموش می‌کنند.

گام نهایی؛ بررسی نتایج

کلید موفقیت در ایمیل مارکتینگ، ارسال کمپین‌های بی‌نظیر نیست؛ بلکه بررسی نتیجه کمپین‌های قبلی و بهینه‌کردن آن است. به نرخ بازگشایی، کلیک، پرش و تبدیل ایمیل‌هایی که فرستاده‌اید نگاهی بیندازید. سعی کنید با توجه به این اطلاعات با پرسونای مخاطب آشنا شوید. این گونه تشخیص می‌دهید مخاطبان از چه ایمیل‌هایی بیشتر استقبال می‌کنند و کدام را نادیده می‌گیرند.

از تجربیات هر کمپین برای بهبود کمپین‌های بعدی کمک بگیرید. بهتر است پیش‌نویس ایمیل‌های خود را در دو قالب بنویسید و با استفاده از تست A/B، ایمیلی که بهتر نتیجه می‌گیرد را ارسال کنید. فراموش نکنید کمپین‌های شما هیچ‌گاه بی‌نقص نخواهند شد؛ بنابراین ارزیابی نتایج را همیشه، حتی پس از سال‌ها برگزاری کمپین‌های موفق، همچنان در دستور کار خود قرار دهید.

به ایمیل مارکتینگ اعتماد کنید

بزرگترین کمپانی‌های ایران و جهان از آمازون و اپل گرفته تا دیجی‌کالا و اسنپ از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. روشی که به‌لطف کم‌هزینه‌ بودنش، کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند؛ پس زمان را از دست ندهید و هرچه زودتر ایمیل مارکتینگ و نتایج شگفت‌انگیز آن را تجربه کنید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
گریم هالووینی خانم بازیگر و دخترش گریم هالووینی خانم بازیگر و دخترش
تصاویری از گریم هالووینی یکتا ناصر و دخترش منتشر شده است. هالووین این روز‌ها از جشن‌هایی است که در ایران به شدت از آن استقبال می‌شود
مضرات آلودگی هوا بر مغز مضرات آلودگی هوا بر مغز
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا، به‌ویژه ذرات معلق ریز (PM ۲.۵)، نه‌تن‌ها به ریه‌ها آسیب می‌رساند، بلکه بر عملکرد شناختی مغز نیز تأثیر منفی دارد
تردز به ۲۷۵ میلیون کاربر رسید تردز به ۲۷۵ میلیون کاربر رسید
اپلیکیشن تردز، که رقیب توییتر از شرکت متا است، در حال جذب توجه و محبوبیت بیشتری است و ممکن است به یکی از عوامل اصلی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تبدیل شود
افرادی که به دنبال موفقیت هستند بخوانند افرادی که به دنبال موفقیت هستند بخوانند
بر طبق تحقیقات روانشناسی، افراد موفق هر روز پیش از ساعت ۸ صبح این ۷ کار را انجام می‌دهند.
جدیدترین آپدیت تلگرام آمد! جدیدترین آپدیت تلگرام آمد!
بعضی از رسانه‌ها برای اضافه کردن لوگوی خودشان به ویدیو‌ها و بلد نبودن کار با نرم‌افزار‌های ویرایش ویدیو، ویدیو‌های یکی دو مگابایتی رو به ده‌ها مگابایت تبدیل می‌کنند. ولی دیگر مخاطب مجبور نیست آن حجم را دانلود کنه و تلگرام مثل یوتیوب می‌تواند ویدیو‌ها را با کیفیت انتخابی کاربر به وی نمایش بدهد و برای کاربرانی که سرعت اینترنت زیادی ندارند به طور خودکار ویدیو‌ها با کیفیت کمتری نمایش داده می‌شود.
خانه خواننده مشهور در تهران تخریب شد خانه خواننده مشهور در تهران تخریب شد
خانه شماعی زاده در تهران را تخریب کردند.
تک چرخ زدن خطرناک دختر مدرسه‌ای‌! +فیلم تک چرخ زدن خطرناک دختر مدرسه‌ای‌! +فیلم
ویدیویی از تک چرخ زدن خطرناک دختر مدرسه‌ای‌ها در فضای مجازی پربازدید شده.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر