کد خبر: ۵۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای کوچک

یافتن شیوه بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک دشوار است؛ چون بودجه و فرصت کمی دارند. این کسب‌وکارها باید روشی را انتخاب کنند که در عین کم‌هزینه‌بودن، بازده بالایی داشته باشد؛ روشی مثل ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی.
اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای کوچک

ایمیل مارکتینگ نجوا

یافتن شیوه بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک دشوار است؛ چون بودجه و فرصت کمی دارند. این کسب‌وکارها باید روشی را انتخاب کنند که در عین کم‌هزینه‌بودن، بازده بالایی داشته باشد؛ روشی مثل ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی.

اگر نمی‌دانید ایمیل مارکتینگ چیست، چطور کار می‌کند و چرا باید از آن استفاده کرد، 10 دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید، تا همه چیز را بیاموزید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال است که از طریق ارسال ایمیل به مشتریان واقعی یا احتمالی کسب‌وکار انجام می‌شود. هدف از ارسال این ایمیل‌ها فروش محصول، افزایش آگاهی از برند یا وفاداری مشتریان است.

بازاریابی ایمیلی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی شناخته می‌شود، مخصوصا برای کسب‌وکارهای کوچک؛ چون:

  • کم‌هزینه است
  • بازده بسیار بالایی دارد
  • استفاده از آن ساده است
  • نتایج آن قابل ارزیابی است

خب، همه شیوه‌های بازاریابی ویژگی‌های مثبت خود را دارند، چرا باید ایمیل مارکتینگ را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنیم؟

این سوال بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای کوچک است. در ادامه به‌ آن پاسخ خواهیم داد.

ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار کوچک

چرا ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

ایمیل مارکتینگ ویژگی‌های جذابی دارد که آن را به یکی از قدرتمندترین و موثرترین استراتژی‌های بازاریابی تبدیل می‌کنند. ویژگی‌های مانند:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: هزینه برگزاری کمپین‌های ایمیلی نسبت به سایر کمپین‌های تبلیغاتی اصلا به چشم نمی‌آید! علاوه‌بر این، برخی از پنل‌های بازاریابی امکانات رایگانی دارند که برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار جذاب است.
  • امکان شخصی‌سازی: ازآنجایی‌که هدف ایمیل مارکتینگ معمولا مشتریان پیشین کسب‌وکار هستند، اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس است. با استفاده از این اطلاعات و ارسال ایمیل‌های پویا، می‌توانید کمپین‌های خود را برای هر مشتری به‌طور منحصربه‌فردی شخصی‌سازی کنید. مثلا آن‌ها را با نام کوچک صدا بزنید یا تکمیل سبد خرید رهاشده‌شان را یادآوری کنید.
  • قابلیت بررسی نتایج: پنل‌های ایمیل مارکتینگ به شما امکان می‌دهند رفتار کاربران را بررسی کنید: یعنی متوجه شوید هر کاربر کدام ایمیل‌های شما را باز می‌کند، به کدام یک پاسخ می‌دهد و کدام یک را نادیده می‌گیرد. با این اطلاعات می‌توانید کاربران را دسته‌بندی کنید.
  • افزایش آگاهی از برند: مردم روزانه از ده‌ها سایت یا فروشگاه آنلاین دیدن و خیلی زود آن‌ها را فراموش می‌کنند. در این میان برندهایی موفق می‌شوند که ارتباط خود را با مشتری حفظ کنند. با ارسال خبرنامه‌های ایمیلی و اشتراک اخبار و اطلاعات مهم با مخاطبان، نام برندتان را در ذهن‌شان نهادینه کنید. این آگاهی در نهایت به فروش منجر می‌شود.
  • خودمختاری: استفاده از تبلیغات پولی یا شبکه‌های مجازی بسیار جذاب و پرسود است؛ ولی باعث وابستگی شما به الگوریتم‌هایی می‌شوند که در تعیین آن‌ها نقشی ندارید.

ایمیل مارکتینگ شما را خودمختار می‌کند. وقتی لیست ایمیلی بسازید و همواره به آن نظارت داشته باشید، هیچ‌گاه تحت‌تاثیر تغییرات یک پلتفرم قرار نمی‌گیرید؛ چون مستقیما با مشتریان در ارتباط هستید، نه الگوریتم‌ها.

حالا که مزیت‌های بازاریابی ایمیلی را شناختید، وقت آن است که با گام‌های ورود به این حوزه را نیز بیاموزید.

ایمیل مارکتینگ چطور کار میکند؟

ایمیل مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

اولین پیش‌نیاز بازاریابی ایمیلی، تهیه لیستی از ایمیل‌های کاربران است. توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه لیست ایمیل نخرید، بلکه خودتان لیست ایمیل باکیفیتی بسازید.

گام اول؛ ساخت لیست ایمیل

مردم از مسیرهای مختلفی با کسب‌وکار شما آشنا می‎‌شوند. مثلا از فروشگاه‌تان خرید، از سایت شما بازدید یا صفحه اینستاگرام‌تان را دنبال می‌کنند. این که آشنایی اولیه چطور اتفاق می‌افتد چندان اهمیتی ندارد؛ مهم این است که رابطه ادامه پیدا کند؛ پس به‌دنبال راهی برای ارتباط مجدد باشید. یک آدرس ایمیل ساده هم کفایت می‌کند!

البته ایمیل‌گرفتن کار چندان آسانی نیست! کاربران زمانی به حرف شما گوش می‌دهند که برای‌شان ارزشی واقعی خلق کنید. ارائه کد تخفیف، شرکت در قرعه‌کشی یا دانلود ایبوک رایگان می‌توانند برای شروع خوب باشند.

گام دوم؛ انتخاب پنل ایمیل مارکتینگ

از‌آنجایی‌که خودتان نمی‌توانید برای هزاران مخاطب ایمیل ارسال کنید، باید از پنل‌های ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید. این پنل‌ها علاوه بر قابلیت ارسال انبوه ایمیل، می‌توانند برای طراحی کمپین نیز مفید باشند.

برای استفاده از بزرگ‌ترین پنل ایمیلی کشور می‌توانید به سایت Najva.com مراجعه کنید. با ثبت‌نام در این پنل، قابلیت ارسال 2 هزار ایمیل رایگان برایتان فعال خواهد شد. استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا به آموزش خاصی نیاز ندارد. کافی است ویدیوهای آموزشی رایگان داخل سایت را تماشا و خیلی زود، اولین کمپین ایمیلی خود را برگزار کنید.

شخصی‌سازی از ویژگی‌های اصلی ایمیل مارکتینگ است. از این ویژگی حداکثر استفاده را ببرید. برای مثال مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید و برای هر دسته ایمیل‌های خاصی بفرستید. در پنل نجوا به این قابلیت‌ و دیگر امکاناتی مشابه بزرگترین پنل‌های بین‌المللی دسترسی خواهید داشت.

گام سوم؛ ارسال ایمیل

برای مشتریان بالقوه خود ایمیل بفرستید. با برگزاری کمپین‌های متنوعی مانند خبرنامه‌های ایمیلی، پیشنهادهای ویژه، ایمیل تکمیل سبد خرید رهاشده و شرکت در جشنواره مشتریان را به خرید محصولات خود ترغیب کنید.

حتما پیش از آغاز ایمیل مارکتینگ از کاربران اجازه بگیرید. برای این کار یک ایمیل خوش‌آمدگویی ارسال کنید. کمپین‌های خود را هدفمند و با زمان‌بندی مناسب برگزار کنید. به‌دنبال یافتن زمان بهینه باشید. ارسال پی‌درپی، ایمیل‌های شما را برای مشتری بی‌ارزش می‌کند. از طرفی اگر در فواصل طولانی ایمیل بفرستید، کاربران کسب‌وکار شما را فراموش می‌کنند.

گام نهایی؛ بررسی نتایج

کلید موفقیت در ایمیل مارکتینگ، ارسال کمپین‌های بی‌نظیر نیست؛ بلکه بررسی نتیجه کمپین‌های قبلی و بهینه‌کردن آن است. به نرخ بازگشایی، کلیک، پرش و تبدیل ایمیل‌هایی که فرستاده‌اید نگاهی بیندازید. سعی کنید با توجه به این اطلاعات با پرسونای مخاطب آشنا شوید. این گونه تشخیص می‌دهید مخاطبان از چه ایمیل‌هایی بیشتر استقبال می‌کنند و کدام را نادیده می‌گیرند.

از تجربیات هر کمپین برای بهبود کمپین‌های بعدی کمک بگیرید. بهتر است پیش‌نویس ایمیل‌های خود را در دو قالب بنویسید و با استفاده از تست A/B، ایمیلی که بهتر نتیجه می‌گیرد را ارسال کنید. فراموش نکنید کمپین‌های شما هیچ‌گاه بی‌نقص نخواهند شد؛ بنابراین ارزیابی نتایج را همیشه، حتی پس از سال‌ها برگزاری کمپین‌های موفق، همچنان در دستور کار خود قرار دهید.

به ایمیل مارکتینگ اعتماد کنید

بزرگترین کمپانی‌های ایران و جهان از آمازون و اپل گرفته تا دیجی‌کالا و اسنپ از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. روشی که به‌لطف کم‌هزینه‌ بودنش، کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند؛ پس زمان را از دست ندهید و هرچه زودتر ایمیل مارکتینگ و نتایج شگفت‌انگیز آن را تجربه کنید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مسعود پزشکیان راننده تاکسی شد! مسعود پزشکیان راننده تاکسی شد!
مسعود پزشکیان پشت فرمان تاکسی‌های برقی تهران نشست و با این خودرو‌ها دوری زد.
اعترافات قاتل مرحوم خالقی در محل وقوع جرم اعترافات قاتل مرحوم خالقی در محل وقوع جرم
متهمین قتل مرحوم خالقی در محل وقوع جرم حاضر شده و به بازسازی صحنه قتل مرحوم خالقی با حضور فرمانده انتظامی تهران
جنگنده نسل ششم چین پرواز کرد جنگنده نسل ششم چین پرواز کرد
در حالی که برخی تحلیلگران معتقدند که این نمایش بیشتر یک تاکتیک روانی برای فریب آمریکا است، چین در اواخر دسامبر جنگنده بای‌دی را به پرواز درآورد و توانایی‌های آن را به نمایش گذاشت. این مسئله باعث شده تا ادعا‌های قبلی مبنی بر پیشتازی جنگنده NGAD نیروی هوایی آمریکا در توسعه نسل ششم به چالش کشیده شود.
دلیل حجم بالای خودکشی خانم‌های خانه دار چیست؟ دلیل حجم بالای خودکشی خانم‌های خانه دار چیست؟
«در سال ۱۴۰۱ زنان خانه‌دار، رتبه چهارم مرگ ناشی از خودکشی را داشتند، اما در اقدام با ۳۲/۸ درصد اول بودند، بعد از آنها شاغلان قرار می‌گیرند با ۱۸/۸ درصد و رتبه بعدی به دانش‌آموزان اختصاص پیدا می‌کند با ۱۵/۲ درصد.»
ازدواج سفید و بخت سیاه! ازدواج سفید و بخت سیاه!
آمار‌ها حاکی از افزایش پدیده ازدواج سفید در کلان شهر‌هایی مانند تهران دارد که به سرعت رشد کرده است.
صفر تا صدِ نگهداری گیاه «بن‌سای» صفر تا صدِ نگهداری گیاه «بن‌سای»
پرورش گیاه بونسای، به‌ عنوان یک مهارت و هنر در زمینه نگهداری از گل و گیاهان مینیاتوری در گلدان شناخته می‌شود که ریشه در فرهنگ کهن ژاپن دارد. این گیاه با وجود اندازه کوچک خود، جلوه‌ای از طبیعت در مقیاسی کوچکتر و بیان‌گر صبر، دقت و ظرافت در نگهداری گیاهان آپارتمانی است.
دوبله‌های خاطره انگیز منوچهر والی‌زاده + فیلم دوبله‌های خاطره انگیز منوچهر والی‌زاده + فیلم
قسمت هایی از فیلم هایی که استاد منوچهر والی زاده، دوبله کرده است را ببینید.
برگزیده
مخالفت پلیس راهور با افزایش تعرفه خودرو‌های برقی مخالفت پلیس راهور با افزایش تعرفه خودرو‌های برقی
رئیس پلیس راهور فراجا با مساله مطرح شده در مورد افزایش تعرفه گمرکی خودرو‌های برقی مخالف کرد.
سفربه شمال ممنوع! سفربه شمال ممنوع!
مدیرکل هواشناسی مازندران با توجه به بارش برف و باران در راه مازندران، بر پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق کوهستانی طی یک هفته جاری تأکید
لپ تاپ و موبایل دانشجویان بیمه می‌شود لپ تاپ و موبایل دانشجویان بیمه می‌شود
سیمایی صراف وزیر علوم گفت: مقرر شد صندوق رفاه دانشجویی بیمه شناوری برای لپ تاپ و موبایل دانشجویان در نظر بگیرد.
صفحه خبر بالای تصاویر