کد خبر: ۵۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹

جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس با تشریح جزئیات نپرداختن عوارض آزادراه‌ها، گفت: این جریمه بسته به نوع خودرو‌ها ۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومان با اعمال افزایش ۳.۵ درصد ماهانه است.
جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها

مخاطب ۲۴- رضا شاه کرمی یادآور شد: پیرو مصوبه هیئت وزیران و با استناد به ماده ۲۱ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی مبلغ جریمه برای عدم پرداخت عوارض آزادراهی برای خودرو‌های سواری، وانت و مینی بوس مبلغ ۸۰ هزار تومان، اتوبوس و کامیون مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و تریلی‌های سه محور و نفتکش مبلغ ۱۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه خودرویی طی ۱۵ روز عوارض آزادراه‌ها را پرداخت نکند مشمول جریمه خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر این جریمه که توسط پلیس راه اعمال می‌شود، در صورت عدم پرداخت هزینه عوارضی، افزایش نرخ جرائم به صورت پلکانی به روی مبلغ جریمه توسط شرکت‌های بهره بردار آزادراه‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: این افزایش جریمه به صورت پلکانی است. به این ترتیب به ازای هر ماه ۳.۵ درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شود. در صورتیکه عوارض آزادراه‌ها پس از جریمه مذکور پرداخت نشود، ماهانه ۳.۵ درصد به مبلغ جریمه (۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومانی) و جریمه آن اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس گفت: با توجه به این مسئله به هموطنان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از جریمه پلیس و افزایش پلکانی مبلغ عوارضی، از طریق درگاه‌های الکترونیکی نسبت به پرداخت هزینه عوارضی آزادراهی اقدام کنند.

تیرماه سال گذشته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با اشاره به الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌های کشور گفته بود: ۲۸ آزادراه داریم از این تعداد در ۱۴ آزادراه عوارض الکترونیکی دریافت می‌شود و ۳ آزادراه هم نصب تجهیزات صورت گرفته است.

خادمی با اعلام این‌که در این ۱۴ آزادراه نرخ عوارض پایین است، اضافه کرد: بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی برنامه بازدارنده شدن جریمه‌های مربوط به عدم پرداخت عوارض آزادراهی به دولت می‌رود. بر این اساس افرادی که عوارض را پرداخت نکنند، باید آنرا به صورت پلکانی پرداخت کنند.

وی از نصب تجهیزات دریافت عوارض آزادراهی در همه آزادراه‌های کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: به مرور زمان این تجهیزات به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها: جرائم رانندگی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر