به گزارش مخاطب24 به نقل از بانک مسکن :علی خورسندیان، سرپرست بانک مسکن با حضور در بیست و یکمین دوره مجامع ارزیابی عملکرد مدیریتهای شعب این بانک با بیان این مطلب گفت: بانک مسکن از ظرفیتهای بسیار مناسبی در حوزههای مختلف به خصوص نیروی انسانی برخوردار است و میتواند با ایجاد همدلی میان مدیران و کارکنان از این ظرفیتها برای تأمین نیاز مردم و ایفای مطلوب رسالت خود استفاده کند.
خورسندیان با بیان این مطلب که بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در اجرای سیاستهای دولت محترم در مسیر توسعه بخش مسکن گام بر میدارد، افزود: بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته و بر این اساس و به منظور تداوم این رسالت نیاز است تا از شیوههای نوین تأمین مالی بهره برده و با تقویت کمیتههای مرتبط در این حوزه، توان مالی خود را برای تسریع در پیشبرد این طرح افزایش دهد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد در سنجش میزان تحقق اهداف تعیین شده بانک گفت: ارزیابی عملکرد باعث میشود تا ضمن شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف و آسیبهایی را که مانع تحقق اهداف میشود شناسایی کرده و از این طریق بتوان با ارایه راهکارهای مناسب، اهداف بانک را بیش از گذشته تحقق بخشید.
خورسندیان جذب منابع، ارایه خدمات کارمزد محور و وصول مطالبات را ابزارهای تحقق اهداف بانک عنوان کرد و یادآور شد: به مدد نیروی انسانی متخصص و سایر ظرفیتهای موجود در بانک میتوان از این ابزارها در مسیر تحقق اهداف و اجرای سیاستهای تعیین شده به خصوص در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بهره برد.
وی افزود: استفاده از این ابزارها در مسیر تحقق اهداف بانک به عنوان تکلیف برای همکاران در نظر گرفته شده و ملاک ارزیابی قرار میگیرد.
بهبود معیشت همکاران اولویت کاری ماست
علی خورسندیان در ادامه سخنان خود، نیروی انسانی بانک مسکن را از جمله نیروهای متخصص شبکه بانکی کشور برشمرد و بر حل مشکلات آنها تاکید کرد.
وی افزود: توجه به دغدغههای نیروی انسانی و رفع مشکلات و نیازهای آنها از اولویتهای مدیران ارشد بانک است. به همین منظور لازم است مدیریت منابع انسانی بانک از تمام ظرفیتهای لازم برای ارتقا و بهبود معیشت همکاران شاغل و بازنشسته استفاده کند.
خورسندیان با تاکید بر ضرورت افزایش کارایی نیروی انسانی و استفاده بهینه از توانمندیهای همکاران گفت: لازم است تا با تحقق شایستهسالاری در ارتقای شغلی کارکنان، علاوه بر استفاده مطلوب از توانمندیهای آنان چابک سازی در سازمان را موجب شویم.
تحول دیجیتال؛ دغدغه مدیران ارشد بانک مسکن
سرپرست بانک مسکن، ایجاد تحول دیجیتال در این بانک و ارایه خدمات از طریق ابزارهای نوین بانکی را از دغدغههای اصلی مدیران ارشد بانک برشمرد.
وی گفت: بانک مسکن برای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان و ارتقای جایگاه خود در جامعه نیاز دارد تا به ابزارهای بانکداری الکترونیک از جمله کربانکینگ (core banking) مجهز شود.
سرپرست بانک مسکن با تاکید بر ارایه خدمات در بستر بانکداری دیجیتال یادآور شد: ظرفیتهای بسیار ارزندهای در حوزه فناوریهای نوین بانکی در بانک مسکن وجود دارد که با برنامهریزی مطلوب میتوان از این ظرفیتها در جهت مشتریمداری و ارایه خدمات بهینه به مشتریان بهرهمند شد.