کد خبر: ۵۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

کسر خدمت سربازی با گذراندن دوره مهارتی

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: افرادی که حین دوره تحصیل و پس از تحصیل دوره‌های مهارتی را بگذرانند می‌توانند از مشوق‌هایی که برای آنها در ستاد کل نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده استفاده کنند.
کسر خدمت سربازی با گذراندن دوره مهارتی

مخاطب ۲۴- پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، در مورد راه‌اندازی مراکز هدایت شغلی گفت: در سه سال گذشته ۷۵ مرکز هدایت شغلی در کشور راه‌اندازی کردیم و سعی کردیم پراکنش مناسبی داشته باشد و از آنها حمایت مالی مناسبی داشتیم.

وی افزود: بیش از ۲۷۸ هزار دانشجو بدون امتیاز خاصی به واسطه علایق خود در سال ۱۴۰۲ در این دوره‌های مهارت افزایی شرکت کردند.

معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد سامانه «کارآمد» گفت: سامانه کارآمد پلتفرم آموزش مهارت شغلی است که توسط دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم راه‌اندازی شده است. این سامانه خدمات مهارت شغلی ارایه می‌کند و موضوعات مختلفی از جمله کاربینی و کارورزی ارائه می‌دهد. علاوه بر این سامانه کارآمد همرسانی بازدید‌های دانشجویان از صنعت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی دانش‌آموختگان گفت: این شیوه‌نامه اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده و افرادی که حین دوره تحصیل و پس از تحصیل دوره‌های مهارتی را بگذرانند می‌توانند از مشوق‌هایی که برای آنها در ستاد کل نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده استفاده کنند. این مشوق‌ها از کسر خدمت تا تعیین محل خدمت هستند.

صالحی با تاکید بر اینکه احراز صلاحیت حرفه‌ای و دوره‌های مهارت افزایی برای اشتغال یابی اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: در دنیا برای ورود به بازار کار نیاز است که افراد ویژگی‌های مورد نیاز برای آن شغل را کسب کنند. ولی در ایران برای اشتغال تنها مدرک تحصیلی نیاز است و باید این شرایط اصلاح شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به نهاد‌های سیاستگذار در زمینه آموزش‌های مهارتی گفت: وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت تعاون، سازمان مدیریت، نهاد ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت صمت در موضوع آموزش‌های مهارتی سیاستگذاری می‌کنند و برای ساماندهی به این موضوع باید بین همه این نهاد‌ها ایجاد وفاق کرده و از ظرفیت شورا‌های عالی از جمله شورای عالی عتف، شورای عالی کار و ... در این زمینه استفاده شود. همچنین در حوزه صلاحیت حرفه‌ای باید تقسیم کار ملی انجام گیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: موضوع نظام صلاحیت حرفه‌ای مصوب هیئت وزیران شده ولی به دلیل عدم همکاری سازمان‌ها در محاق قرار گرفته است. چارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی بهمن ۱۴۰۱ در هیئت وزیران تصویب شد و مسئولیت آموزش مهارت‌های حرفه‌ای از سطح ۴ به بالا به عهده آموزش عالی، وزارت بهداشت، فنی حرفه‌ای و ... است.

وی تاکید کرد: باید بین همه بازیگران این عرصه هم افزایی انجام شود و در موضوع صلاحیت حرفه‌ای و اشتغال به سمت وفاق ملی برویم.

برچسب ها: وزیر علوم
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟ جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟
تصویری از حلیم خوری سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام را در یک جشن خصوصی که مربوط به سال ۱۳۹۵ است مشاهده بفرمایید.
آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی! آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی!
اکران مردمی «زودپز» با حضور روزبه حصاری، ساقی حاجی‌پور و شیرین اسماعیلی در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر