کد خبر: ۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
حوادث مربوط به جهارشنبه سوری در ایران تاکنون 3 کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است.
سایت تدابیر به نقل از عصر ایران: کشته شدگان حوادث مربوط به آتش بازی ها جشن چهارشنبه سوری متعلق به شهرهای رشت، رباط کریم تهران و قزوین هستند.

همچنین به گفته مسولان اکثر مجروحان  بیشتر از ناحیه دست و پا و صورت و یا چشم دچار سوختگی و جراحت شده اند. بخشی از زخمی ها نیز شامل قطع عضو شده اند.

رباط کریم؛ مرگ مرد 45 ساله به دلیل شوک صدای ترقه


مردی 45 ساله در پی شوک ناشی از صدای انفجار مواد محترقه در رباط کریم دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش عصرایران، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری در سراسر کشور اظهار کرد: برابر آمارها تاکنون 27 نفر به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کردند که 24 نفر از آنان را مرد و 3 نفر دیگر نیز خانم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یک مورد قطع عضو پسری 12 ساله در مراغه نیز گزارش شده است، اظهار کرد: همچنین آقایی 45 ساله در پی شوک ناشی از صدای انفجار در شهرستان رباط کریم دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

سخنگوی اورژانس کشور بیشترین آسیب وارده به مصدومان را آسیب به دست و صورت اعلام کرد و گفت: میانگین سنی حادثه دیدگان زیر 20 سال است.

به گفته خالدی دو استان فارس و تهران بیشترین آمار مجروحان حوادث چهارشنبه سوری تا به این لحظه را به خود اختصاص داده‌اند.


 رشت؛ مرگ نوجوان 15 ساله بر اثر انفجار مواد محترقه

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از مرگ نوجوان 15 ساله براثر انفجار مواد منفجره خبر داد.

سید حسن راضی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حوالی ساعت 22:30 پسر 15 ساله‌ای در پی انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شدید شده و متاسفانه دقایقی بعد نیز جان خود را از دست داد.

به گفته راضی این حادثه در محله دیانتی رشت محدوده مجتمع الغدیر رخ داده است.

وی با بیان اینکه علت قطعی مرگ را پزشکی قانونی باید اعلام کند، گفت: اما آنچه مسلم است انفجار مواد محترقه باعث مرگ این نوجوان شده است.

قزوین؛ یک کشته در حوادث چهارشنبه سوری

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین از مرگ یکی از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان خبر داد.

دکتر پیمان نامدار بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه ای که ساعت 20 روز سه شنبه در دانسفهان رخ داد 14 نفر از شهروندان این شهر طی آتش بازی در میدان شهر با انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شدند که یکی از آنها با آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا دچار قطع عضو شد.

وی اضافه کرد: به علت آسیب شدید به این مصدوم که بلافاصله به بیمارستان شهید رجایی شهر قزوین منتقل شد، اقدامات پزشکی فوری در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه با وجود تلاش های انجام شده تیم پزشکی، این فرد دقایقی پیش جان خود را از دست داد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین افزود: بیستم اسفند نیز نوجوان هفده ساله ای در شهر الوند که در حال ساخت مواد آتش زا در پشت بام منزل خود بود بر اثر انفجار این مواد دچار سوختگی و جان خود را از دست داده بود.

آخرین آمار اورژانس کشور: 3 مرگ، 31 قطع عضو، 631 بستری و 2500 مصدوم

رئیس اورژانس کشور با اعلام آخرین آمار آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری از مرگ 3 نفر و مصدوم شدن 2500 نفر خبر داد که 1900 نفر درمان سرپایی شدند 31 نفر دچار قطع عضو شدند و 636 نفر بستری و شش نفر در ICU هستند.
 
امین صابری نیا ظهر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تعداد موارد مرگ حوادث چهارشنبه سوری 3 نفر است که در شهرهای تهران، رشت و قزوین رخ داد، علاوه بر آن 31 نفر دچار قطع عضو شدند.

وی افزود: 80 درصد موارد قطع عضو در دست و انگشتان بود و 760 نفر از مصدومان این حادثه نیز دچار آسیب چشمی از خفیف تا شدید شدند.

صابری نیا گفت: در مجموع، تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور دو هزار و 538نفر است که 1900 نفر آنها به صورت سرپایی درمان شدند و 636 نفر در بیمارستان بستری شدند و از این تعداد هنوز شش نفر در آی سی یو هستند و وضعیت مناسبی ندارند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی رسانه ها و مراعات مردم سطح و شدت سوختگی ها نسبت به سال گذشته کمتر شده است، ضمن اینکه با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و ارزان خدمات بیماستانی مراجعات مردم حتی برای خدمات سرپایی به بیمارستانها بیشتر شده است در حالی که در گذشته بسیاری از مردم در این حوادث خوددرمانی می کردند و به بیمارستان نمی آمدند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مسافر ایرانی، راننده تاکسی ترکیه‌ای را کشت! title
مسافر ایرانی به خاطر اختلاف بر سر کرایه تاکسی و سرقت پول‌های راننده دست به قتل زد، اما بازداشت شد.
روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح! title
رئیس پلیس فضای تولیدوتبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: مجرم با پوشش روانشناس با خانم‌ها ارتباط می‌گرفت و پس از ملاقات حضوری با استفاده از اسلحه و بی‌سیم ازآن‌ها اخاذی می‌کرد.
چه کار‌هایی را بعد از ۴۰ سالگی انجام ندهیم؟ title
وقتی که وارد ۴۰ سالگی می‌شوید، از لحاظ روحی روانی تغییرات زیادی را پشت سر می‌گذارید. بعضی از اقدامات هستند که بهتر است بعد از سن ۴۰ سالگی آن‌ها را انجام ندهید.
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.