کد خبر: ۵۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳

کدام روغن ضد پیری است؟

روغن بادام به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده شده است. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می‌تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.
کدام روغن ضد پیری است؟

مخاطب ۲۴- روغن بادام نه تنها برای پوست و مو که به عنوان روغنی مورد استفاده برای طبخ و سرخ کردن غذا، فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. در سال‌های اخیر با بالا رفتن آگاهی و اطلاعات مردم ایران درباره مضرات روغن‌های اشباع شده و حاوی ترانس برای قلب و عروق، بسیاری در تلاش برای استفاده از روغن‌های جایگزین هستند؛ حتی در این راستا امروزه استفاده از روغن‌های نیمه جامد نیز تا حدی در کشورمان رواج پیدا کرده و بسیاری نیز به دنبال روغن‌های کنجد و بادان زمینی و روغن آفتابگردان طبیعی رفته‌اند.

در سال‌های اخیر همچنین تعداد زیادی مغازه فروش روغن و روغن گیری که کارشان روغن گرفتن از دانه‌های روغنی در برابر چشمان مشتریان است، در نقاط مختلف شهر‌های بزرگ کشور باز شده‌اند. یکی از روغن‌هایی که می‌توان به عنوان روغن جایگزین و سالم در پخت پز استفاده کرد، روغن بادام است. از اسانس روغنی روغن بادام پیشتر در طب سنتی به دلیل فواید قوی برای سلامتی و اثربخشی آن در درمان سلامت پوست و مو استفاده شده است، اما آیا روغن بادام خوراکی نیز واقعا سالم و مصرف آن بی خطر است؟ در این مطلب به این پرسش کلیدی پاسخ می‌دهیم.

روغنی سرشار از آنتی اکسیدان

روغن بادام خوراکی یک روغن آشپزی است که از مغز بادام به دست می‌آید. روغن بادام خوراکی به خاطر طعم ملایم و بافت سبکش معروف است، این روغن سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها است. طبق باور‌های سنتی، روغن بادام خوراکی به طور کلی برای سلامتی مفید است و با چندین فواید سلامتی همراه است. در این مطلب به چند نکته کلیدی در مورد فواید روغن بادام خوراکی برای سلامتی اشاره می‌کنیم.

خواص ضد التهابی

روغن بادام حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که ممکن است در کاهش التهاب در بدن مفید باشد.

برای سلامت قلب

روغن بادام سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که چربی‌هایی سالم برای قلب هستند و امکان دارد به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.

منبعی از مواد مغذی

روغن بادام حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسید‌های چرب امگا۳، اسید‌های چرب امگا ۶ و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به تندرستی کلی کمک می‌کنند.

مناسب برای دیابتی‌ها

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام، از جمله روغن بادام، ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند، از همین رو روغن بادام می‌تواند به یک غذای بالقوه مفید برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این عارضه هستند، تبدیل شود.

خواص ضد پیری

روغن بادام به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده شده است. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می‌تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است

برچسب ها: روغن
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب
اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.
۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید! ۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید!
اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد.
هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد
هادی چوپان نتوانست عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا که دو سال پیش به دست آمد را تکرار کند.
فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴ فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴
هادی چوپان بامداد امروز در مقدماتی مسترالمپیای 2024 مقتدرانه حاضر شد و حالا ساعت 5:00 بامداد روز یکشنبه 22 مهر برای کسب قهرمانی مستر المپیا در فینال رقابت می‌کند.
رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟ رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟
رافائل نادال اعلام کرد که رسما بازنشسته شده و تنیس برای او به اتمام رسیده است.
کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳ هزار و ۲۴۹ ثوب البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۷ میلیارد تومان برآورد کردند.
۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت ۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت
لفاظی‌ها در تل‌آویو علیه ایران در شرایطی طی روزهای اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته است که مقام‌های این رژیم علاوه بر متحمل شدن ضربات سنگین ازسوی ایران در جریان عملیات «وعده صادق ۲»، در پیشبرد رویکردهای مدنظرشان در عرصه عملیات روانی نیز شکست خورده‌اند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر