به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :مبرقعی سرپرست بیمه ایران که به همراه حسینی لر معاون برنامه ریزی و نوآوری و صادقی مدیر برنامه ریزی و بودجه در این رویداد حاضر شده بود از مسیر تغییر مدیریت ریسک از اتکا صرف بر دادههای پیمایشی بر اطلاعات سامانههای داده محور خبر داد.
وی تشریح کرد: هماهنگی این تغییر ریل در مدیریت ریسک در شرکت بیمه ایران با ورود توانمندیهای فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و علوم بهینه سازی مبتنی بر داده، به تحولی مبارک منتهی میشود.
مبرقعی ادامه داد: بیمه ایران برای تحقق اهداف مندرج در سند راهبردی در زمره اولین شرکتهای وزارت امور اقتصادی و دارائی است که با اهتمام هیأت مدیره و حمایت همه ارکان شرکت نظام بهره وری مبتنی بر سامانههای داده محور را عملی خواهد ساخت و در این مسیر اصلاح فرآیندها با کمک همکاران و نمایندگان پرتلاش، بهبود خدمات پس از فروش، و فرهنگ سازی ملموس برای تأمین آرامش حادثه دیدگان در صدر اهداف بیمه ایران قرار دارد.
سرپرست بیمه ایران با اشاره به اقداماتی که در این شرکت در حال انجام است و رویکرد استفاده از فرصتهای در پیش رو، گفت: در بیمه ایران ما از مدیران و نمایندگان و همکارانمان خواسته ایم تمامی فرآیندها را با نگاه ارتقای بهره وری بازبینی نمایند و تا جایی که امکان دارد فرآیندها را با حفظ اصل سلامت، ثبات و شفافیت، ساده سازی کنند. باور ما این است که این نگاه نه تنها برای اقناع و احساس رضایت بیمه گذاران و ذینفعان مفید است بلکه با کوتاه شدن زمان فرآیندها، درک مردم از مزایای بیمه ملموستر و آرامش بخشتر شده و یقینا به افزایش تقاضای بیمه و افزایش قابل توجه ضریب بیمه در جامعه منتهی میشود.
وی تصریح کرد: صرفه جویی در وقت یکی از اقتصادیترین و عقلانیترین مسیرهای جذاب در هر حرفهای است و این اعتقاد که در زیست بوم زندگی بشری پدیده زمان غیر قابل تکرار است، و لذا وقت کمی داریم، بازگو کننده ضرورت ارتقاء بهره وری برای رسیدن به مطلوبیت نهایی بیشتر خدمات و از جمله کوتاه شدن زمان فرآیندها است.
مبرقعی مجددا بر افزایش بهره وری تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش بهره وری عملکرد بیمه میتواند قبل از حادثه امنیت بیشتری به بیمه گذار داده، احتمال وقوع حوادث را کاهش دهد و بعد از حادثه با جبران و التیام بخشی مؤثر، حادثه دیده را به حالت عادی باز گرداند.