کد خبر: ۵۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

خودروی افسانه‌ای که فراری و پورشه را شکست می‌دهد

کمپانی انگلیسی مک‌لارن بالاخره پس از ۱۲ سال، از جانشین هایپرکار افسانه‌ای P ۱ با نام W ۱ رونمایی کرد
خودروی افسانه‌ای که فراری و پورشه را شکست می‌دهد

مخاطب۲۴ـ در سال ۱۹۹۲، مک‌لارن F ۱ چارچوب‌های بنیادینی را برای همه هایپرکار‌ها و ابرخودرو‌ها تعیین کرد. سپس در سال ۲۰۱۲، مک‌لارن با اولین هایپرکار هیبریدی خود، یعنی P ۱، صنعت خودرو را متحول کرد. دقیقاً در همان زمان، دو کمپانی قدرتمند دیگر فراری و پورشه، ابرخودرو‌های خود را به جهانیان معرفی کرده و همراه با مک‌لارن، سه‌گانه مقدس (Holy Trinity) را تشکیل می‌دادند. رقابتی که بین این سه‌گانه مقدس، یعنی فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ و مک‌لارن P ۱ وجود داشت، در آن سال‌ها سر و صدای زیادی را به پا کرده بود. جالب اینجاست که بعد از گذشت ۱۲ سال، این سه خودروساز قصد دارند تا با معرفی جانشین هایپرکار‌های افسانه‌ای خود، این مثلث را دوباره تشکیل دهند.


اکنون، پس از گذشت ۳۰ سال پس از ابرخودروی قدرتمند F ۱، مک‌لارن با قدرتمندترین خودروی جاده‌ای خود تا به امروز، این بخش را دوباره زنده می‌کند.


مک‌لارن W ۱ از یک موتور چهار لیتری V-۸ جدید همراه با توربوشارژر دوقلو و باتری نیرو می‌گیرد. این خودرو دارای ۱۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۳۹ نیوتون‌متر گشتاور است که این اعداد به W ۱، شتاب صفر تا صد ۲٫۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت را می‌دهد. این اعداد و ارقام فوق‌العاده جذاب، پایان داستان این ابرخودرو نیستند.


موتور جدید به کار رفته در W ۱ با نام "MPH-۸" کاملاً از نو ساخته شده است. این موتور به تنهایی ۹۱۶ اسب بخار قدرت دارد و بالاترین توان تولید شده توسط یک مک‌لارن به‌حساب می‌آید. موتور V-۸ جدید به یک "E-Module" متصل است که شامل یک موتور الکتریکی شار محوری، یک واحد کنترل موتور و یک بسته باتری ۱٫۴ کیلووات ساعتی است. این پکیج در مجموع ۳۴۲ اسب بخار اضافی به خروجی موتور بنزینی اضافه می‌کند و به مک‌لارن W ۱ اجازه می‌دهد تا فقط ۲٫۵ کیلومتر با برق حرکت کند. قدرت و گشتاور تولیدی از طریق یک یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه منحصراً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند.


شگفت‌انگیز است که E-Module جدید مک‌لارن تنها ۱۹ کیلوگرم وزن دارد. وزن کل تمام اجزای هیبریدی در مقایسه با P ۱ حدود ۴۰ کیلوگرم کاهش یافته است. وزن خشک مک‌لارن W ۱ تنها ۱۳۹۸ کیلوگرم بوده و حدود ۴ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل پیشین P ۱ است. طراحی این ابرخودرو بر روی شاسی مونوکوک جدید "Aerocell" مک‌لارن متمرکز شده که یک موقعیت نشستن ثابت را با در‌های گالوینگ شکل را ترکیب می‌کند.


مک‌لارن بیش از ۳۵۰ ساعت را در تونل باد با W ۱ گذراند و بیش از ۵۰۰۰ نقطه جداگانه را آزمایش کرد تا اطمینان حاصل کند که این ابرخودرو، آیرودینامیک‌ترین خودرویی است که این شرکت تاکنون ساخته است.

مک‌لارن W ۱ دارای یک بال عقب "Active Long Tail" الهام گرفته از ۱۹۹۷ F ۱ GTR است که کشش را بهبود می‌بخشد و نیروی پایین‌برنده را افزایش می‌دهد. به گفته مک‌لارن، این خودرو دارای قابلیت‌هایی برای تغییر شکل است. یک منحرف کننده جریان هوا روی سقف، هوای تازه را به محفظه موتور می‌فرستد، در حالی که بال‌های فعال جلو و عقب به ترتیب ۳۵۰ و ۶۴۹ کیلوگرم نیروی پایین‌برنده تولید می‌کنند.

در حالت مسابقه، ارتفاع سواری در جلو ۱٫۵ اینچ و در عقب ۰٫۷ اینچ کاهش و اسپویلر خودرو تا ۱۱.۸ اینچ هنگام فعال شدن این حالت افزایش می‌یابد.


برای کمک به اتصال تمام این نیرو به کف جاده، W ۱ استاندارد با لاستیک‌های پیرلی P Zero Trofeo RS با اندازه ۲۶۵/۳۵ در جلو و ۳۳۵/۳۰ در عقب عرضه می‌شود. مک‌لارن همچنین لاستیک‌های P Zero R را برای استفاده معمولی‌تر در جاده و همچنین لاستیک‌های P Zero Winter ۲ را ارائه می‌دهد.

کابین W ۱ دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸٫۰ اینچی با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto و همچنین اتصالات USB-A و USB-C است. یک قفسه کوچک پشت صندلی‌ها تا ۴٫۱ فوت مکعب فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد.

قیمت ابرخودرو مک‌لارن W ۱ یک میلیون دلار (حدود ۶۰ میلیارد تومان) اعلام شده و تنها ۳۹۹ نمونه از آن ساخته خواهد شد که همه آنها قبلاً به فروش رفته‌اند

برچسب ها: خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی
شهرام لاسمی،قلقلی معروف، در برنامه رک با مجید واشقانی، از زندگی تلخ خود در فقر صحبت کرد.
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
برگزیده
تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بین‌المللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپ‌ها، دانشکده‌های تخصصی و پارک‌های فناوری تاکید کرد.
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر