کد خبر: ۵۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

عراقچی: ابتکاراتی در خصوص آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر منطقه‌ای خود به لبنان و سوریه بیان کرد: مهم‌ترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به‌ویژه در غزه است، ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.

مخاطب۲۴- سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف سفر منطقه‌ای خود گفت: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها نسبت به تحولات منطقه است. در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی با مقامات دولت لبنان داشتیم، بحث‌های خوبی در آنجا شد و ادامه آن را برای رایزنی و مشورت‌های بیشتر در دمشق انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما همیشه نسبت به تحولات منطقه در رایزنی نزدیکی با دوستانمان در دولت سوریه بودیم. مهم‌ترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به‌ویژه در غزه است، ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.


وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد، رژیم صهیونیستی جز زبان زور و جنگ زبان دیگری را بلد نیست و به جنایات خود هر روز در بیروت و غزه ادامه می‌دهد، توقف این جنایت‌ها به یک تلاش جمعی در جامعه جهانی احتیاج دارد.

عراقچی تصریح کرد: تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با دوستانمان در دمشق به یک تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم.

وی در خصوص موضوعات دوجانبه ایران و سوریه گفت: ما در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم که طبیعی است مروری بر آنان خواهد شد، تلاش می‌کنیم زمینه‌های جدیدی پیدا کنیم و روابط را ادامه دهیم.

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت