کد خبر: ۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از برگزاری دومین «تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله»، فردا در در این شهر خبر داد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری دومین تمرین امداد هوایی شهر تهران در زمان بحران در روز یکشنبه خبر داد و از مردم خواست که از پرواز بالگرد‌ها و هواپیما‌ها در آسمان تهران نگران نشوند.

به گزارش مخاطب۲۴ علی نصیری در گفتگو با ایسنا درباره برگزاری دومین تمرین امداد هوایی شهر تهران در زمان بحران اظهارکرد: وقوع زلزله‌ای با بزرگی بیش از ۶.۵ ریشتر در تهران دور از انتظار نیست و از این رو تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید برای چنین روزی و انجام عملیات امدادی در آن آمادگی لازم را داشته باشند. این تمرین نیز بر اساس سناریو یک زلزله ۶.۵ ریشتری انجام شده و عنوان آن «تمرین مشترک امدادهوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله» است که در روز یکشنبه  برگزار خواهد شد.

مردم فردا از پرواز بالگرد‌ها در آسمان تهران نگران نشوند

وی ادامه داد: در صورت وقوع زلزله‌ای با بزرگی ۶.۵ ریشتر در شهر تهران با توجه به شرایط این شهر تقریبا عمده راه‌ها مسدود شده و از این روز استفاده از امکانات هوایی در امدادرسانی به مناطق زلزله زده اجتناب ناپذیر خواهد بود. به همین دلیل هم لازم است که هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف ایجاد شود.

نصیری با بیان اینکه متولی این تمرین امداد هوایی سازمان پشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است، گفت: سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز در برگزاری این تمرین مشارکت دارند و از توان و امکانات لجستیکی و نیروی انسانی آنان نیز بهره گرفته خواهد شد.

برگزاری تمرین امداد هوایی تهران؛ مردم از پرواز بالگرد‌ها نگران نشود

سرپریست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاری اولین تمرین امدادهوایی در شهر تهران که سال گذشته و در همین ایام برگزار شد، گفت: امسال هم دومین مرحله از این تمرین را در همان زمان سال قبل اجرا خواهیم کرد و امیدواریم که نتایج آن منجر به هماهنگی و آمادگی بیشتر تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در زمان زلزله احتمالی تهران شود.

 


وی با بیان اینکه این تمرین در چند نقطه از تهران برگزار خواهد شد، گفت: محل‌های برگزاری این تمرین مختلف است، اما با توجه به اینکه شاهد پرواز بالگرد‌ها و هواپیما‌ها خواهیم بود، لازم است به مردم یادآوری کنم که از پرواز‌های انجام شده در این روز نگران نشوند.

به گفته وی، مرحله جدید از این تمرین شامل انتقال نیرو و تجهیزات، انتقال فرماندهان، انجام گشت‌های شناسایی هوایی، حمل و بارریزی اقلام امدادی به صورت حمل آویخته (اسلینگ) و باررریزی با چتر، انتقال مجروحین به پایگاه‌های هوایی جهت اعزام به دیگر شهرها، اطفاء حریق هوایی، تجهیز هواپیما‌های بال ثابت به امکانات مراقبت‌های پزشکی حین پرواز جهت انتقال هوایی مجروحین، بارگیری خودرو‌های عملیاتی سازمان‌های امدادی در هواپیما‌های باری، عملیات فرود از بالگرد (راپل) و عملیات پشتیبانی زمینی مرتبط است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.