کد خبر: ۵۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

پزشکیان: برخی موضوع حجاب را بهانه‌ای برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند

«متأسفانه برخی در خارج از کشور موضوع حجاب را به بهانه و ابزاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بدل کرده‌اند؛ این در حالی است که برنامه اساسی طراحان اصلی این مسئله در ورای تضعیف جمهوری اسلامی، تجزیه و چند پاره کردن ایران است که این به نفع هیچ شهروند ایرانی در دنیا نخواهد بود.»
پزشکیان: برخی موضوع حجاب را بهانه‌ای برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند

مخاطب ۲۴- رئیس جمهور استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور را با تسهیل تردد آنها به کشور، از جمله اولویت‌های دولت برشمرد و اظهار داشت: قطعا استفاده از توان، تجربه و مشورت شما نخبگان خارج از کشور برای حل مسائل و هموار کردن مسیر پیشرفت موثر خواهد بود.

مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های آخرین روز سفر به نیویورک، عصر روز چهارشنبه به وقت محلی، در دیدار با جمعی از نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، ضمن تبیین رویکرد دولت چهاردهم در تلاش برای ایجاد همگرایی و وفاق ملی در کشور، به برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه از جمله فراهم کردن زمینه برای مشارکت همه اقوام، مذاهب و بانوان در اداره امور کشور اشاره کرد و گفت: ما در تلاشیم با اصلاح روند‌های نادرست و ایجاد هم‌افزایی در جامعه بر مشکلات غلبه کنیم و موانع بر سر راه پیشرفت کشور را مرتفع کنیم.

رئیس جمهور در ادامه بر اهتمام دولت نسبت به تحقق مطالبات بانوان و تسهیل حضور آنان در عرصه‌های مختلف جامعه افزود: متأسفانه برخی در خارج از کشور موضوع حجاب را به بهانه و ابزاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بدل کرده‌اند؛ این در حالی است که برنامه اساسی طراحان اصلی این مسئله در ورای تضعیف جمهوری اسلامی، تجزیه و چند پاره کردن ایران است که این به نفع هیچ شهروند ایرانی در دنیا نخواهد بود.
وی استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور را با تسهیل تردد آنها به کشور، از جمله اولویت‌های دولت برشمرد و اظهار داشت: قطعا استفاده از توان، تجربه و مشورت شما نخبگان خارج از کشور برای حل مسائل و هموار کردن مسیر پیشرفت موثر خواهد بود.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای توسعه تعاملات با همسایگان و تقویت زیرساخت‌های کشور به ویژه در بخش حمل و نقل با هدف تبدیل ایران به شاهراه ارتباطی میان شرق و غرب را بخشی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت در سیاست خارجی برشمرد و تصریح کرد: البته ما در کنار این اقدامات برای باز کردن باب تفاهم و تعامل بیشتر با اروپا و رفع اختلاف نظر‌ها در برخی موضوعات نیز در تلاش هستیم.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: نخبگان، دانشمندان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی در هر گوشه‌ای از جهان برای ما قابل احترامند و معتقدیم با کمک آنها خواهیم توانست به مسیر‌های جدیدی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور برسیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد