کد خبر: ۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی در تهران وجود دارد گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد یعنی روزانه ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران داریم.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، دکتر یحیی صالح طبری در نشست خبری صبح روز جاری که در مرکز اورژانس تهران برگزار شد اظهار کرد: در سالی که گذشت تعداد انتقال بیماران و مصدومان به بیمارستان ۱۲درصد و ماموریت‌های موتورلانس حدود ۲ درصد افزایش یافته است و تا اسفند ماه بیش از یک میلیون ماموریت در تهران انجام شده است. مزاحمت‌های تلفنی در اورژانس تهران وجود دارد و روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد یعنی ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران داریم.

 

معضل مزاحم تلفنی اورژانس پایتخت



وی با بیان اینکه کد بیماران مغزی در حدود ۲۸ درصد در سال جاری افزایش داشته است گفت: آمار در خصوص مسمومیت با گاز منوکسید کربن در حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

 


صالح طبری در خصوص تماس‌های گرفته شده با اورژانس تهران گفت: بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده و بین ۲۳ تا ۲۵ درصد کل ماموریت‌های کشور مربوط به تهران است.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مرکز اورژانس تهران گفت: دچار کمبود نیروی انسانی هستیم. شرایط کاری در تهران سخت است و از افرادی در رشته‌های بیهوشی و پرستاری و فوریت‌های پزشکی برای همکاری دعوت می‌کنیم.
رشد ۵۸ درصدی ماموریت‌های امداد هوایی


طبری با بیان اینکه که ماموریت‌های امداد هوایی نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است گفت: حوادث ترافیکی نیز شش درصد رشد داشته است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران در خصوص فعالیت اورژانس در امر واکسیناسیون نیز گفت: بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم تهران توسط تیم اورژانس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و روزانه هزار ماموریت ویژه بیماران کرونایی در تهران انجام شده است.

رئیس اورژانس تهران گفت: در استان تهران در خصوص چهارشنبه سوری، ۱۹ و در شهر تهران ۱۱ ماموریت تا به امروز انجام شده است. اورژانس تهران در مراکز آموزشی و تجمعی در آماده باش کامل قرار دارد و در میان نیرو‌های ستادی تا پایان ۱۸ فروردین ماه این آمادگی برقرار شده است. اورژانس تهران ۱۳ میلیون جمعیت ثابت و سه میلیون جمعیت شناور را با ۲۲۵ پایگاه آمبولانس و ۱۴۵ پایگاه موتور لانس را تحت پوشش دارد.

تمهیدات اورژانس تهران برای جلوگیری از ضرب و شتم نیروهایش

صالح‌طبری در خصوص تمهیداتی که اورژانس تهران برای جلوگیری از ضرب و شتم نیرو‌های اورژانس در نظر گرفته است افزود: چند روز قبل همکاران اورژانسمان در محل ارائه خدمت مورد ضرب و شتم با چاقو و قمه قرار گرفتند که پیگیری‌ها در حوزه انتظامی انجام شد و با همکاری خوب قوه قضاییه، این افراد بازداشت شدند، در خصوص اینگونه برخورد‌ها با پرسنل اورژانس باید برخورد سختی بشود.

وی درباره آمار شهدای مدافع سلامت اورژانس تهران نیز گفت: اورژانس تهران پنج شهید مدافع سلامت داشته است و به صورت تقرسبی تمام نیرو‌های اورژانس تهران به کرونا مبتلا شده‌اند چرا که به صورت مستقیم با بیماران در تماس بودند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها نیز اظهار کرد: برای تامین قطعات آمبولانس با مشکل تحریم مواجه هستیم و از مجلس انتظار داریم تا در بازسازی ناوگان اورژانس به ما کمک کنند.

۱۴ تا ۱۷ دقیقه مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین بیماران

رئیس مرکز اورژانس تهران در خصوص مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار گفت: در حال افزایش تعداد موتورآمبولانس‌ها در شهر تهران هستیم تا خدمات اولیه را موتورآمبولانس‌ها ارائه کنند. در حال حاضر میانگین مدت‌زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران، ۱۴ تا ۱۷ دقیقه است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.