کد خبر: ۵۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹

نحوه خرید بیت کوین در کوینکس

شما برای خرید بیت کوین در کوینکس، نیازی به احراز‌هویت اجباری ندارید، محدودیت چندانی را در صورت احراز‌هویت‌نکردن متحمل نخواهید شد و از نظر هزینه‌های معاملاتی و کارمزدها نیز با یک پلتفرم مقرون‌به‌ صرفه و رقابتی مواجه خواهید بود.
نحوه خرید بیت کوین در کوینکس

نحوه خرید بیت کوین در کوینکس (CoinEx) به این دلیل که این صرافی یکی از معدود صرافی‌های متمرکز در‌دسترس برای کاربران ایرانی است، سوال خیلی‌هاست. شما برای خرید بیت کوین در کوینکس، نیازی به احراز‌هویت اجباری ندارید، محدودیت چندانی را در صورت احراز‌هویت‌نکردن متحمل نخواهید شد و از نظر هزینه‌های معاملاتی و کارمزدها نیز با یک پلتفرم مقرون‌به‌ صرفه و رقابتی مواجه خواهید بود. در ادامه این مطلب، قصد داریم به‌صورت تصویری به آموزش نحوه خرید بیت کوین در کوینکس پرداخته و روش‌های مختلف خرید ارز دیجیتال از این صرافی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های خرید بیت کوین از کوینکس

خرید بیت کوین از کوینکس به روش‌های مختلفی قابل‌انجام است. در‌صورتی‌که به روش‌های پرداخت بین‌المللی مثل کارت‌های اعتباری – نظیر مسترکارت یا ویزا – و غیره دسترسی داشته باشید، می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز از سایت صرافی کوینکس بیت کوین خریداری کنید.

اما با توجه به این‌که عموم کاربران ایرانی به این قبیل روش‌های پرداخت دسترسی ندارند، معمولاً برای خرید بیت کوین از معاملات اسپات استفاده می‌کنند. در‌واقع، در این روش، شما باید حساب کاربری خود را با تتر (USDT) شارژ کرده – به این دلیل که امکان واریز ریالی در صرافی کوینکس وجود ندارد – و سپس با استفاده از پنل معاملاتی اسپات (Spot Trading) اقدام به خرید بیت کوین در کوینکس کنید.

توجه داشته باشید که بهترین منبع برای خرید بیت کوین، صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز داخلی هستند. صرافی‌هایی که ریسک مسدود‌سازی حساب و بلوکه‌شدن دارایی‌ها به دلیل تحریم در آن‌ها وجود ندارد، از امنیت و اعتبار بالایی برخوردار هستند و در عین تأمین نیازهای عمده شما در بازار ارزهای دیجیتال، از پشتیبانی حرفه‌ای، همه‌ساعته و فارسی‌زبان نیز برخوردارند که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

آموزش خرید بیت کوین در کوینکس

برای خرید مستقیم بیت کوین در کوینکس، کافی است پس از ورود به وب‌سایت این صرافی به نشانی https://www.coinex.com/en در آن ثبت‌نام انجام داده و یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید. سپس از یک صرافی داخلی معتبر، تتر (USDT) خریداری کرده و به حساب‌تان در کوینکس تزریق کنید. پس از شارژ حساب از طریق منوی Assets در گوشه سمت راست بالای صفحه و گزینه Deposit، روی Exchange از منوی بالای صفحه فرود کوینکس کلیک کرده و گزینه Spot Trading را انتخاب کنید:

آموزش خرید بیت کوین در کوینکس

همان‌طور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، صفحه معاملات اسپات صرافی کوینکس از سه بخش کلی تشکیل شده است:

مرحله اول – انتخاب ارز دیجیتال

مرحله نخست در خرید بیت کوین از کوینکس، انتخاب جفت ارز معاملاتی است. ارزهایی که به‌عنوان جفت معاملاتی می‌توانید در این صرافی انتخاب کنید، شامل سه مورد زیر می‌شوند:

  • تتر (USDT)
  • یو‌اس‌دی کوین (USDC)
  • و خودِ بیت کوین (BTC)

از آن‌جا که استیبل‌کوین تتر (USDT) به‌دلیل دارا‌بودن پشتوانه دلار آمریکا قیمتش ثابت بوده و همواره معادل حدود یک دلار آمریکاست، در عین حال بزرگ‌ترین استیبل‌کوین دنیا هم بوده و از نظر دسترسی و فراوانی بسیار قوی‌تر از یو‌اس‌دی کوین (USDC)‌ است، معمولاً از این ارز به‌عنوان جفت معاملاتی استفاده می‌شود.

پس جفت معاملاتی مورد‌نظر ما برای خرید بیت کوین در کوینکس، جفت ارز معاملاتی بیت کوین به تتر (BTC-USDT) است. اگر‌چه این جفت معاملاتی به‌صورت پیش‌فرض فعال است، اما در صورت نیاز امکان سرچ‌کردن آن یا انتخابش از لیست موجود نیز وجود دارد.

مرحله دوم – سفارش‌گذاری

برای ایجاد سفارش، کافی است از پنل معاملاتی تعبیه‌شده در پایین نمودار قیمتی، سیستم را روی زبانه Spot Trading قرار داده و در منوی پایین آن نیز نوع سفارش خود را مشخص کنید.

سفارش‌گذاری

انواع سفارش‌گذاری‌هایی که می‌توانید در بازار اسپات کوینکس انجام دهید عبارتند از:

  • سفارش لیمیت (Limit)

سفارش‌گذاری به روش لیمیت، مختص معامله‌گرانی است که نمی‌خواهند روی قیمت‌های لحظه‌ای فعلی بازار اقدام به خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال خود کنند.

  • سفارش مارکت (Market)

ساده‌ترین نوع سفارش‌گذاری، سفارش مارکت است. در این نوع سفارش‌گذاری، شما به سیستم اجازه می‌دهید که به‌صورت خودکار بهترین قیمت بازار را در دفتر سفارش‌ها شناسایی کرده و بر اساس آن معامله را اجرا کند.

  • سفارش استاپ لیمیت (Stop Limit)

و اما در حالت سفارش استاپ لیمیت، که کامل‌ترین نوع سفارش‌گذاری برای خرید بیت کوین در کوینکس است، از شما دو قیمت خواسته می‌شود: قیمت استاپ (Stop) و قیمت پیشنهادی برای معامله (Order Price)

  • سفارش استاپ مارکت (Stop Market)

با تنظیم سیستم روی این نوع سفارش، سیستم از شما یک قیمت استاپ (Stop) می‌خواهد. شما باید در این فیلد، قیمتی را وارد کنید که با رسیدن قیمت بیت کوین به آن دوست دارید سفارش‌تان وارد دفتر سفارش شود.

مرحله سوم – تعیین حجم سفارش

در مرحله سوم، لازم است در فیلدهای Amount یا Value مقدار یا حجم خرید خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که کافی است تنها یکی از این دو فیلد را تکمیل کنید و دیگری به‌صورت اتوماتیک بر اساس قیمت بیت کوین پر می‌شود:

  • تعداد ارز دیجیتال (Amount) بر اساس بیت کوین
  • ارزش ارز دیجیتال (Value) بر اساس تتر یا دلار آمریکا

مثلاً اگر قصد خرید یک بیت کوین را دارید، می‌توانید عدد یک را در فیلد Amount وارد کنید و اگر قصد دارید در حد ۵۰۰ تتر بیت کوین بخرید هم از فیلد Value استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حداقل خرید بیت کوین در کوینکس معادل یک تتر یا یک دلار آمریکا است و کارمزد معاملات اسپات در این صرافی نیز برای هر دو طرف میکر و تیکر، در حالت عادی 0.2 درصد در نظر گرفته شده است؛ هرچند که با ارتقای سطح کاربری یا استفاده از ارز دیجیتال بومی کوینکس تحت عنوان سِت (CET) می‌توانید در کارمزدهای خود تخفیف بگیرید.

در‌نهایت، کافی است روی دکمه Buy BTC کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شده و بر‌اساس تنظیماتی که انجام داده‌اید اجرا شود.

شارژ یا انتقال موجودی به حساب اسپات

مواردی پیش می‌آید که در حال خرید بیت کوین در کوینکس در پنل اسپات آن هستید، اما مشاهده می‌کنید که موجودی حساب‌تان در مقابل Available پایین‌تر از چیزی است که نیاز دارید.

شارژ یا انتقال موجودی به حساب اسپات

برای این قبیل موارد، صرافی کوینکس قابلیت آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است که از طریق همین پنل حساب خود را شارژ کنند. برای این منظور، کافی است روی علامت + روبه‌روی Available کلیک کنید تا منوی آن برایتان باز شود:

  • گزینه Deposit – برای واریز وجه و شارژ حساب اسپات
  • گزینه Transfer- برای انتقال ارز از حساب‌های مارجین و فیوچرز و...
  • گزینه P2P Trading – برای خرید مستقیم ارز با روش‌های پرداخت بین‌المللی

جمع‌بندی

خرید بیت کوین در کوینکس، با‌توجه به این‌که این صرافی یکی از معدود صرافی‌های قابل‌دسترسی برای کاربران ایرانی به‌رغم تحریم‌های بین‌المللی است، سوال خیلی‌هاست. از آن‌جا که امکان خرید بیت کوین به‌صورت مستقیم از این صرافی وجود ندارد، چرا‌که عمده کاربران ایرانی به روش‌های پرداخت بین‌المللی دسترسی ندارند، تنها راه، خرید بیت کوین به‌صورت اسپات (Spot Trading) است.

برای این منظور، شما کافی است:

  • وارد وب‌سایت صرافی کوینکس شده و در آن ثبت‌نام کنید
  • از یک صرافی معتبر ایرانی تتر خریداری کرده به حساب خود در کوینکس واریز کنید
  • وارد منوی Exchanges شده و از آن‌جا بازار Spot Trading را انتخاب کنید
  • جفت ارز معاملاتی بیت کوین به تتر (BTC-USDT) را انتخاب کنید
  • نوع سفارش خود را از بین چهار گزینه انتخاب کنید
  • قیمت‌های لازم بر‌اساس سفارش را تعیین کنید
  • مقدار یا ارزش سفارش را مشخص کنید
  • تنظیمات پیشرفته را انجام دهید
  • و معامله را نهایی کنید!
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
محدودیت‌های جدید اینستاگرام محدودیت‌های جدید اینستاگرام
شرکت متا در نظر دارد برای محافظت از نوجوان‌ها در برابر آسیب‌ها و آزار‌های احتمالی فضای مجازی محدودیت‌های تازه‌ای را برای دسترسی این رده سنی به اینستاگرام اعمال کند.
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟ زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا با فصل سرما و همچنین زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا توضیح داد.
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد