کد خبر: ۵۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک:

صدای حق‌طلبی را به گوش کشور‌های جهان می‌رسانم

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صدای حق‌طلبی مردم ایران را به گوش حاضران برساند.
صدای حق‌طلبی را به گوش کشور‌های جهان می‌رسانم

مخاطب۲۴- مسعود پزشکیان صبح یکشنبه - یکم مهر ۱۴۰۳ -  در نشست خبری پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: امیدوارم در سفری که در پیش داریم بتوانیم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور می‌یابند، برسانیم.

وی افزود: سازمان ملل متحد یکی از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد بزرگ بشریت است. حضور همه روسای جمهور دنیا در آنجا بیشتر برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل مشکلات و اختلافات در آن است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر این سازمان، وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام دهد، نباید دیگر کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه قدرت‌ها و کشور‌ها را بتواند هرچقدر که دلش خواست بمباران کند و بکشد. مردم، زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار دهد و هرجا را که هدف قرار داد به عنوان محل تروریست‌ها معرفی کند.

پزشکیان ادامه داد: مدرسه و کودکان را هدف قرار دهد و هرکاری که می‌کند برای آن توجیهی فراهم کند و برخی کشور‌های مدعی حقوق بشر هم این امر را بپذیرند و بگویند آنان دارند به دنبال تروریست‌ها می‌گردند!

وی افزود: واقعیت، اما غیر از این است و کاری که آنان می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند، مستقل از اینکه چه دین و باوری دارند، جریحه‌دار می‌کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «در سازمان ملل می‌توان این موارد را مطرح کرد»، گفت: می‌توانیم با روسای جمهور کشور‌های مختلف جلساتی داشته باشیم و در چارچوب همین موارد و برای ایجاد صلح و امنیت در جهان گفتگو کنیم. با ایرانیان آنجا تبادل نظر کنیم و جوی که در خارج کشور ما ایجاد کردند خنثی کنیم. واقعیت همان نیست که آنان از پشت تلویزیون و تریبون‌ها و یا در مجامع مطرح می‌کنند. ایران ما بسیار امن‌تر و آزادتر از آنی است که تصویر کرده‌اند.

پزشکیان یادآور شد: این حرف به آن معنا نیست که ما مشکلی نداریم. حتماً مشکل داریم و در رفتار‌ها و برخورد‌های ما اشکالاتی وجود دارد، اما نیت، قصد و اساس کشور ما براساس حق و عدالت و دیدن همه مردم کشور ماست. همان که در انتخابات می‌گفتیم: ایران برای همه ایرانیان، چه آنانی که در ایران هستند و چه آنان که در خارج کشور هستند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: این کشور برای همه ماست. همه باید کمک کنیم ایرانی آباد، آزاد، مستقل و سربلند بسازیم. امیدوارم در این فرصت بتوانیم با ایرانیان خارج کشور، رسانه‌ها صحبت کنیم و موضع خود را اعلام کنیم. با روسای جمهور کشور‌ها گفتگو داشته باشیم و درباره اقتصاد، صلح و امنیت، تولید، سرمایه‌گذاری و گردشگری و سایر مواردی که می‌توانیم باهم انجام دهیم، صحبت کنیم. اگر رسالت خود را درست انجام دهیم، دستاورد‌های خوبی خواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش با اشاره به انفجار معدن معدنجوی در طبس، اظهار کرد: خدمت همه خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. با وزرای کشور، بهداشت و صنعت گفتگو کردم تا با تمام تلاش پیگیر وضعیت و مشکلات آن عزیزان باشیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در صحبتی که با وزیر صنعت داشتم تاکید کردم این روند درسی شود که در هیچکدام از معادن کشورمان آن سیستمی را ایجاد کنند که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. استاندارد معادن باید در حدی باشد که عزیزانی که آنجا شبانه‌روز تلاش می‌کنند، خطری به این شکل تهدیدشان نکند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. بازهم به خانواده‌های عزیز جانباختگان تسلیت عرض می‌کنم. ما هرکاری از دستمان برآید برای پشتیبانی از آنان انجام خواهیم داد.

برچسب ها: مسعود پزشکیان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟ زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا با فصل سرما و همچنین زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا توضیح داد.
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد