کد خبر: ۵۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری در مهر ۱۴۰۳

در شرایط فعلی که بازار به کاهش نرخ بهره واکنش مثبت نشان داده، تصمیم گرفته‌ایم به معرفی بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری بپردازیم.
بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری در مهر ۱۴۰۳

مخاطب ۲۴- با رونق بازار ارز‌های دیجیتال و اعلام کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران، به دنبال پیدا کردن بهترین آلت‌کوین‌ها برای سرمایه گذاری هستند. در این مطلب که به نوعی راهنمای انتخاب بهترین رمزارز‌های بازار در مهر ماه ۱۴۰۳ است، به بررسی و معرفی آلت‌کوین‌هایی می‌پردازیم که عملکرد مطلوبی در سپتامبر ۲۰۲۴ داشته‌اند.

در تجزیه و تحلیل بهترین آلت‌کوین‌ها برای سرمایه گذاری در سال جاری، هر کدام را براساس ارزش بازار آنها معرفی می‌کنیم. (ارزش بازار شاخصی کلیدی برای نشان دادن ثبات و پتانسیل در دنیای کریپتو است.) ارزش بازار هر رمزارز حاصل ضرب قیمت فعلی آن در کل عرضه در گردش است.

معرفی بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری
شاخص فوق معیار مهمی برای یک ارز دیجیتال به حساب می‌آید، چرا که آگاهی سرمایه گذاران را در مورد میزان تسلط آن آلت کوین در بازار افزایش می‌دهد. آلت‌کوین‌هایی که ارزش بازار بالاتری مثل اتریوم و سولانا دارند، سرمایه‌گذاری‌های ایمن‌تری در دنیای رمزارز‌ها هستند، زیرا آنها از ثبات بیشتری برخوردار بوده و در بازار‌های پرنوسان انعطاف پذیری بالاتری دارند.
در ادامه مطلب و با معرفی هر آلت کوین، سعی کرده‌ایم ارزش بازار هر یک از آنها را ذکر کنیم. بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری در مهر ۱۴۰۳، توانایی حفظ ارزش خود و رشد مداوم و پیوسته در طولانی مدت را علیرغم نوسانات ذاتی بازار کریپتو دارند. بهترین آلت کوینی که می‌توانیم نام ببریم، اتریوم است، زیرا از زمان راه اندازی این شبکه بلاک چین قدرتمند، بیش از ۷۲۱.۰۰۰ درصد رشد کرده و در تمام پیشنهادات خرید حضور داشته است.
فهرست بهترین آلت‌کوین‌های مهر ۱۴۰۳
در ادامه به معرفی ۱۳ آلت‌کوین برتر بازار از نظر ارزش بازار و عملکرد در یک ماه گذشته را معرفی می‌کنیم. اتریوم، سولانا، ریپل و کاردانو چند رمزارز محبوب طی سال‌های اخیر بوده‌اند که به نظر می‌رسد در آینده پتانسیل بالقوه خود را آزاد کنند.

هشدار سرمایه گذاری
برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

۱. اتریوم – Ethereum
قیمت: ۲۴۳۴ دلار
ارزش بازار: ۲۹۱ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۱۲۰ میلیون توکن
حجم معاملات روزانه: ۲۰.۵ میلیارد دلار
اتریوم یکی از ارز‌های دیجیتال پیشرو در سال ۲۰۲۴ است. شبکه Ethereum از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند؛ قرارداد‌هایی که به صورت خودکار تراکنش‌ها را انجام می‌دهند و وظایف را به طور اتوماتیک حل خواهند کرد. همچنین بلاک چین قدرتمند اتریوم میزبان طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل تعویض است.

این رمزارز از آوریل ۲۰۱۶ تا پایان جولای ۲۰۲۴ موفق شده از ۱۱ دلار به ۳۴۰۹ دلار برسد که نشان دهنده یک رشد ۳۰.۸۹۳ درصدی است. ارزش بازار ۲۹۱ میلیارد دلاری این آلت کوین در کنار قیمت ۲۴۳۴ دلاری که نسبت به ماه‌های گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرده، می‌تواند ETH را تبدیل به یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری کند. امروز قیمت این رمزارز با ۴.۷۳ درصد افزایش به ۲۴۳۴ دلار رسیده است.

۲. بایننس کوین – Binance Coin
قیمت: ۵۵۹ دلار
ارزش بازار: ۸۱.۷ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۱۴۶ میلیون توکن
حجم معاملات روزانه: ۱.۷۶ میلیارد دلار
بایننس کوین با نماد BNB، یک توکن مهم برای صرافی ارز دیجیتال بایننس است و امتیازات زیادی به کاربران شبکه خود می‌دهد. بی ان بی دارای ارزش بازار ۸۱.۷ میلیارد دلاری بوده و از یک ابزار معاملاتی صرف تبدیل به یک دارایی با کاربرد‌های زیاد شده است و توانسته رشد قابل توجهی را طی سال‌های اخیر رقم بزند.

۳. سولانا – Solana
قیمت: ۱۳۸ دلار
ارزش بازار: ۶۵ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۴۶۸ میلیون توکن
حجم معاملات روزانه: ۲.۹ میلیارد دلار
سولانا با ارزش بازار ۶۵ میلیون دلار، یک بلاک چین پرسرعت است که برنامه‌های غیرمتمرکز و امور مالی را تقویت می‌کند. سیستم اجماع ترکیبی (اثبات سهام و اثبات تاریخچه) این شبکه، کارایی و امنیت را افزایش می‌دهد. توکن SOL از زمان عرضه اولیه در مارس ۲۰۲۰ با قیمت ۰.۲۲ دلار به میزان چشمگیری افزایش یافته و ۷۶.۵۷۲ درصد رشد کرده است.

۴. ریپل – XRP
قیمت: ۰.۵۸ دلار
ارزش بازار: ۳۲.۹ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۵۶.۴ میلیارد توکن
حجم معاملات روزانه: ۱.۲۷ میلیارد دلار
ریپل یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری دیجیتال و پردازش پرداخت با توکن بومی XRP است. این رمزارز با ارزش بازار ۳۲.۹ میلیارد دلاری، یکی از بهترین بهترین آلت‌کوین‌های سال ۲۰۲۴ است. در ابتدا ایکس آر پی در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۰.۰۰۶ دلار لیست شد و تا امروز ۱۱.۰۶۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

۵. کاردانو – Cardano
قیمت: ۰.۳۴ دلار
ارزش بازار: ۱۲.۵ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۳۶ میلیارد توکن
حجم معاملات روزانه: ۳۰۰ میلیون دلار
ارز دیجیتال ADA که توکن بومی پلتفرم کاردانو به حساب می‌آید، ارزش بازار ۱۲.۵ میلیارد دلاری دارد. کاردانو مجهز به اثبات سهام و دوستدار محیط زیست است که روی دو مولفه پایداری و مقیاس پذیری تأکید دارد. این پلتفرم همچنین از قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. از زمان عرضه اولیه این آلت کوین تا به امروز، توکن ADA توانسته ۳۷۰۰ درصد رشد کند و تبدیل به یکی از بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری شود.

۶. آوالانچ – Avalanche
قیمت: ۲۵.۷۷ دلار
ارزش بازار: ۱۰.۵ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۴۰۶ میلیون توکن
حجم معاملات روزانه: ۴۱۱ میلیون دلار
آوالانچ یک بازیگر نوظهور در دنیای کریپتو است که در حال حاضر ۱۰.۵ میلیارد دلار ارزش بازار دارد. ویژگی برجسته این پلتفرم، پروتکل اجماع با عملکرد بالا است که امکان تراکنش‌های سریع و مقیاس پذیری گسترده را فراهم می‌کند. آوالانچ یکی از بهترین آلت‌کوین‌های بازار برای سرمایه گذاری است، زیرا از زمان ICO در سال ۲۰۲۰ میلادی تا به امروز، ۱۰.۷۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

بیشتر بخوانید:

این ۴ ارز دیجیتال در آستانه جهش قیمتی بزرگی هستند

۷. دوج کوین – Dogecoin
قیمت: ۰.۱۰ دلار
ارزش بازار: ۱۵.۲ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۱۴۶ میلیارد توکن
حجم معاملات روزانه: ۶۴۰ میلیون دلار
دوج کوین که در ابتدا به عنوان یک شوخی و طنز اینترنتی در سال ۲۰۱۳ به وجود آمد، با هدف سرگرمی به بازار ارز‌های دیجیتال راه یافت. امروز ارزش بازار این میم کوین ۱۵.۲ میلیارد دلار است و از زمان عرضه اولیه تا امروز نزدیک به ۲۷.۷۸۵ درصد افزایش قیمت داشته است. با این اوصاف اولین میم کوین برتر بازار و یکی از بهترین آلت‌کوین‌ها برای سرمایه گذاری است.

۸. پولکادات – Polkadot
قیمت: ۴.۲۲ دلار
ارزش بازار: ۶.۳۲ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۱.۵ میلیارد توکن
حجم معاملات امروز: ۱۵۶ میلیون دلار
پولکادات با ارزش بازار ۶.۳۲ میلیارد دلار، یکی از آلت‌کوین‌های برجسته بازار و دنیای بلاک چین است. نوآوری این ارز دیجیتال برای اتصال بلاک‌چین‌های مختلف و تقویت همکاری از ویژگی‌های این پلتفرم هستند. پولکادات با تمرکز بر مقیاس پذیری و امنیت بالا، از ایجاد بلاک‌چین‌های سفارشی و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. باید در نظر داشت که قیمت DOT از زمان عرضه اولیه تا به امروز بیش از ۲۶۱۳ درصد افزایش یافته است.

۹. ترون – Tron
قیمت: ۰.۱۵ دلار
ارزش بازار: ۱۳ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۸۶.۷ میلیارد توکن
حجم معاملات امروز: ۲۹۲ میلیون دلار
ترون با نماد TRX یکی از قابل توجه‌ترین آلت‌کوین‌های دنیای کریپتو است که ارزش بازار آن به ۱۳ میلیارد دلار می‌رسد. ترون با رویکرد کاربرپسند و پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز و همچنین قرارداد‌های هوشمند، از سال ۲۰۱۷ شاهد رشد عظیم ۵۲۶۵ درصدی بوده است. Tron می‌تواند یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های مهر ماه ۱۴۰۳ باشد.

۱۰. پالیگان – Polygon
قیمت: ۰.۳۹ دلار
ارزش بازار: ۱.۱۹ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۳.۰۱ میلیارد توکن
حجم معاملات امروز: ۴۱.۴ میلیون دلار
یکی از آلت‌کوین‌های برتر برای سرمایه گذاری، پالیگان است، زیرا در حال حاضر ارزش بازار آن ۲.۸۷ میلیارد دلار بوده و بزرگترین اکوسیستم برای تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر با امکان پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز است. از زمان عرضه این ارز دیجیتال تا به امروز توکن بومی این بلاک چین، MATIC توانسته ۳۲.۸۶۵ درصد رشد کند.
۱۱. چین لینک – Chainlink
قیمت: ۱۱.۱۸ دلار
ارزش بازار: ۶.۸ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۶۰۸ میلیون توکن
حجم معاملات امروز: ۲۷۸ میلیون دلار
یکی از بازیگران مهم دنیای کریپتو و یکی از بهترین آلت‌کوین‌ها برای سرمایه گذاری، چین لینک است که با نماد LINK و ارزش بازار ۶.۸ میلیارد دلاری خرید و فروش می‌شود. نقطه قوت اصلی این رمزارز در شبکه غیرمتمرکز اوراکل نهفته است که قرارداد‌های هوشمند مبتنی بر داده را امکان پذیر می‌کند. از زمان راه اندازی چین لینک در سال ۲۰۱۷ تا به امروز، قیمت این رمزارز بیش از ۱۵.۸۲۲ درصد افزایش یافته است.

۱۲. تون کوین – Toncoin
قیمت: ۵.۷۴ دلار
ارزش بازار: ۱۴.۵ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۲.۵۳ میلیارد توکن
حجم معاملات امروز: ۳۲۰ میلیون دلار
تون کوین یک شبکه بلاک چین بوده که به سرعت در حال تکامل است و روی سرعت، امنیت و مقیاس پذیری تمرکز دارد. طراحی این پلتفرم به برنامه‌های مختلف از جمله قرارداد‌های هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل تعویض اجازه عرض اندام می‌دهد. TON با ارزش بازار ۱۴.۵ میلیارد دلاری یکی از آلت‌کوین‌های جذاب برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود و از زمان عرضه در ۲۰۱۸ تا به امروز حدود ۱۶.۰۷۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

۱۳. اینترنت کامپیوتر – Interest Computer
قیمت: ۸.۲ دلار
ارزش بازار: ۳.۸۶ میلیارد دلار
حجم سکه در گردش: ۴۷۱ میلیون توکن
حجم معاملات امروز: ۱۰۰ میلیون دلار
اینترنت کامپیوتر با نماد ICP یک پروژه بلاک چین منحصربه‌فرد با ارزش بازار ۳.۸۶ میلیارد دلاری است که هدف آن گسترش عملکرد اینترنت، ارائه یک پلتفرم غیرمتمرکز برای قرارداد‌های هوشمند و خدمات جدید اینترنتی است. از زمان راه اندازی این شبکه تا به امروز، توانسته با اهداف بلندپروازانه‌ای که در سر دارد، ۴۷.۱۳۳ درصد رشد کند.
در انتخاب یک آلت کوین به چه نکاتی توجه کنیم؟
هنگام انتخاب یک آلت کوین برای سرمایه گذاری بهتر به نکات زیر توجه کرده و مراحل را دقیق طی کنید:

هدف و فناوری: بفهمید که آلت کوین مدنظر شما برای چه چیزی طراحی شده و چگونه فناوری آن ارتقا پیدا می‌کند. باید روی ویژگی‌هایی مثل زمان انجام تراکنش سریع‌تر، امینت بیشتر و حفظ حریم خصوصی تمرکز کنید. به عنوان مثال اتریوم را در نظر داشته باشید که هدف آن تسریع تراکنش‌ها و ارائه قرارداد‌های هوشمند است.
عملکرد بازار: نحوه عملکرد آلت کوین را در بازار رمزارز‌ها ارزیابی کرده و زیر نظر بگیرید. به تاریخچه قیمت، ارزش بازار و حجم معاملات هم نگاه کنید تا ثبات و میزان محبوبیت آن را بتوانید مورد سنجش قرار دهید.
جامعه ارز دیجیتال: یک پایگاه قوی و فعال و پشتیبانی خوب نشان می‌دهد که آلت کوین راه درستی را طی کرده است. انجمن‌ها، رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی را به منظور درک تعامل کاربر با توسعه دهندگان ارزیابی کنید.
تیم توسعه دهنده: راجع به تیم توسعه دهنده آلت کوین بیشتر تحقیق کنید. یک تیم معتبر و باتجربه می‌تواند نشان دهنده میزان موفقیت آن رمزارز در آینده نزدیک باشد.
نرخ پذیرش: این نکته را در نظر بگیرید که دایره وسعت آلت کوین چقدر است و هر چه میزان پذیرش آن در دنیای کریپتو بیشتر باشد، قابل اطمینان‌تر بوده و پتانسیل بیشتری برای رشد دارد.
ارزیابی ریسک: در نهایت باید ریسک‌های موجود را بررسی کنید. ارز‌های دیجیتال می‌توانند نوسان زیادی داشته باشند و به همین خاطر است که می‌گوییم، باید میزان تحمل ریسک خود را افزایش دهید.
نحوه ارزیابی و مدیریت ریسک یک آلت کوین
ارزیابی و مدیریت ریسک هنگام سرمایه گذاری در یک آلت کوین، شامل چندین مرحله کلیدی است:
راجع به هر آلت کوینی که قصد خرید آن را دارید، تحقیق کنید. اهداف، فناوری، موقعیت بازار و تیم توسعه دهنده آن را کاملا بشناسید تا به درک درستی از سازوکار آن رمزارز برسید.
در سرمایه گذاری تنوع را از یاد نبرید. نباید تمام تخم مرغ‌های (دارایی) خودتان را روی یک آلت کوین قمار کنید. به منظور کاهش ریسک، سرمایه خود را در چند آلت کوین مختلف پخش کنید.
مراقب نوسانات بازار باشید. ارز‌های دیجیتال به علت نوسانات زیاد خود شناخته شده‌اند. برای نوسانات قیمتی آمادگی داشته باشید و بفهمید که چگونه می‌تواند بر سرمایه گذاری شما اثر بگذارد.
برای خود محدودیت در نظر بگیرید. از قبل تصمیم‌گیری کنید که چه مقدار از کل سبد سرمایه گذاری خود را می‌خواهید به خرید آلت‌کوین‌ها اختصاص دهید. برای مدیریت ریسک به آن پایبند باشید.
هنگام باز کردن یک پوزیشن خرید، حد ضرر برای خودتان تعیین کنید. با انجام این کار دیگر نیازی به کنترل ۱۰۰ درصدی نیست و در صورتی که قیمت به محدوده موردنظر برسد و در ضرر باشید، به صورت خودکار موقعیت خرید شما بسته خواهد شد.
اخبار مرتبط با ارز‌های دیجیتال را دنبال کنید. روند‌های بازار، تغییرات نظارتی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌توانند روی سرمایه گذاری شما تأثیر بگذارند.
چشم انداز بلندمدت داشته باشید. یک استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت، ممکن است تأثیر نوسانات کوتاه مدت را کاهش دهد.
میزان ریسک خود را مشخص کنید. همان قدر سرمایه گذاری کنید که تحمل از دست دادنش را دارید، زیرا بازار ارز‌های دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی است.
تصمیم‌های احساسی نگیرید. به جای ترس و اضطراب، با توجه به تحقیق و تحلیل‌های خودتان تصمیم گیری کنید. سرمایه گذاری از روی احساسات می‌تواند منجر به ریسک‌های بالاتر شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد