کد خبر: ۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگی مناسب در طراحی کارت ویزیت مانند سایر دیگر محصولات چاپی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هر رنگ معنی خاص خودش را داشته و حامل پیامی به مخاطب خود خواهدبود. پس بایستی قبل از انجام هرکاری، نوع کسب و کار و بازار هدفتان را مشخص کرده تا بتوانید برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید.

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت سفید؛ رنگی برای همه کسب و کارها

رنگ سفید یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها در صنعت چاپ به حساب می‌آید. چراکه برای بسیاری از کسب و کارها و تعداد زیادی از بازارهای هدف مناسب هستند. به همین دلیل این رنگ را از پاپ آپ نمایشگاهی گرفته تا کارت ویزیت و سایر سازه‌های نمایشگاهی خواهید دید. سفید در کارت ویزیت، سبب تمایز بین کسب و کار شما با سایرین شده و نمادی از خلوص و شروعی تازه خواهدبود. اما این رنگ نمی‌تواند برند شما را از سایرین متمایز کند مگر اینکه لوگو یا طرحی خاص را روی داشته باشد. بهتر است رنگ سفید را مانند بومی سفید درنظرگرفته که می‌توانید از هررنگی روی آن استفاده کنید.

کارت ویزیت سیاه؛ رنگی تاثیرگذار در ذهن مخاطب

بطور کلی رنگ مشکی رنگی جذاب و قدرتمند خواهد بود. این رنگ برای بسیاری از تبلیغات چاپی نظیر کارت ویزیت، چاپ ست اداری اختصاصی، چاپ بنر و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکی رنگیست که ظرافت و قدرت کسب و کار شما را به مخاطب نشان می‌دهد. از نظر ترکیب رنگی هم باید گفت رنگ‌هایی مانند قرمز و طلایی بیشترین تاثیرگذاری را با مشکی خواهند داشت. اما درصورتی که کارت ویزیت با زمینه سیاه را درنظر دارید، باید گفت رنگی پر رمز و راز را انتخاب کرده‌اید.

کارت ویزیت قرمز؛ بهترین انتخاب برای کسب و کارهای مواد غذایی

روانشناسان رنگ قرمز را نمادی از شور و هیجان می‌دانند. رنگی که می‌تواند حواس فیزیکی را تحریک کند. استفاده از این رنگ کاربرد بسیاری در کسب و کارهای مربوط به مواد غذایی داشته می‌تواند اشتها فرد را تحریک کند. به همین خاطر اغلب رستوران‌ها و فست فودها از قرمز برای چاپ جعبه پیتزا، ساندویچ، سوخاری و... استفاده می‌کنند. نمونه بارز این نوع از تبلیغات، مک دونالد است.

کارت ویزیت آبی؛ انتخابی مناسب برای مشاورین حرفه‌ای، روانشناسی، حسابداران و مشاورین مالی است

این رنگ می‌تواند حس آرامش جسمی و ذهنی و همینطور اعتماد و اعتبار را به مخاطب القا کند. بسیاری از مدیران کسب و کار تمایل دارند، درکنار کارت ویزیت از چاپ پرچم تشریفاتی برای روی میزشان نیز استفاده کنند تا مهمان یا مخاطب‌شان را با حس اعتماد، تحت تاثیر قرار دهند.

کارت ویزیت فیروزه ای؛ نمادی از تفکر و برقراری ارتباط

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگ فیروزه‌ای برای کارت ویزیت، نمادی از روشنی، تفکر و ارتباط خواهدبود. کارت ویزیت فیروزه‌ای بیشتر برای معلمین، افراد فعال در زمینه ارتباطات رسانه‌ای، صنایع فن آوری کامپیوتر و همینطور کلینیک‌های سلامتی بسیار مناسب هستند. این رنگ افکار مثبت و روحیه خوبی را منتقل می‌کند.

کارت ویزیت سبز؛ انتخابی مناسب برای ایجاد حس تعادل و امنیت

استفاده از کارت ویزیت سبز برای ایجاد حس تعادل، امنیت، ثروت و رشد بسیار کاربرد دارد. کارت ویزیت سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مددکاران اجتماعی و مشاورین خیریه خواهدبود. زیرا این رنگ با رساندن پیامی از طبیعت، سلامتی، شفا و همینطور حس دلسوزی و پرورش همراه بوده و بیشتر توسط ثروتمندان انتخاب شده برای تولید ثروت استفاده می‌کند.

کارت ویزیت نارنجی؛ برای ایجاد حس مثبت به کار می رود

رنگ نارنجی در ایجاد حس خوش بینانه و مثبت در ذهن مخاطب به شدت تاثیر دارد. این رنگ هم مانند رنگ قرمز می‌تواند احساسات را تحریک کرده و پیام ماجراجویانه‌ای را درذهن او به وجود بیاورد. با این اوصاف به آژانس‌های مسافرتی، هواپیمایی و کمپین‌های کوهنوردی توصیه می‌شود از این رنگ برای کارت ویزیت خود استفاده کنند. علاوه براین نارنجی رنگ خلاقیت و سرزندگی است که به تشویق مخاطب برای انجام کاری که به آن دعوت شده کمک می‌کند.

کارت ویزیت زرد؛ برای ایجاد حس شادی و تصمیم گیری آسان

برخلاف اینکه برخی معتقدند زرد رنگ نفرت است، روانشناسان از آن به عنوان رنگی برای افرادی که دارای هوش بالا بوده و ذهن مخاطب را برای تصمیم گیری آسان آماده کند. زرد بهترین انتخاب برای گروه‌های اجتماعی، معلمان و کمدین‌هاست. البته که بکار بردن رنگ زرد زیاد، سبب ایجاد حس اضطراب و استرس می‌شود. پس بایستی با دقت این رنگ را بکار ببرید.

کارت ویزیت بنفش؛ نمادی برای حس اتحاد روح و جسم

بنفش رنگ اتحاد بین روح و جسم است. این رنگ می‌تواند تخیلات و معنویات را القا کند و برای شاعران و هنرمندان بسیار مناسب خواهدبود. علاوه براین، حس تجمل و ثروت را به وجود می‌آورد که برای کارت ویزیت کسب و کارهایی که خدمات ویژه یا محصولاتی خاص را ارائه با کیفیت بالا ارائه می‌کنند، بسیار کاربرد دارد.

کارت ویزیت صورتی؛ نشان دهنده پرورش و مهربانی

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

رنگ صورتی در کارت ویزیت، نمادی از مراقبت، پرورش و شفقت خواهدبود. این رنگ را بیشتر کسب و کارهایی استفاده می‌کنند که در زمینه کارهای زیبایی فعالیت دارند. زیرا زیبایی و لطافت خاصی را در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد. بنابراین اگر نوع کسب و کارتان درباره زیبایی پوستی و آرایشی و بهداشتی است، صورتی را انتخاب کنید.

کارت ویزیت طلایی؛ نمادی از پیروزی و موفقیت

رنگ طلایی از فلز ارزشمند طلا گرفته شده و نماد کیفیت، تجمل و ثروت است. طلایی روی کارت ویزیت پیروزی و موفقیت را نشان می‌دهد. اما باید توجه داشت که این رنگ را برای کسب و کارهایی خاص باید درنظر بگیرید. حوزه‌هایی که محصول و خدماتی گران قیمت را ارائه می‌دهند. این رنگ حس غرور و از خود راضی بودن را القا کرده که پیشنهاد می‌شود در کنار رنگ سفید یا پس زمینه تیره بکار برده شود.

کارت ویزیت نقره ای؛ مناسب کسب و کارهای مدرن

روانشناسی رنگ و همینطور مجربین حوزه چاپ، استفاده از رنگ نقره‌ای را برای کسب و کارهای مدرن مناسب می‌دانند. این رنگ روی کارت ویزیت، می‌تواند حس مدرن بودن و به روز بودن را به مخاطب القا کند.

کلام پایانی

شاید در چندسال گذشته، انتخاب رنگ برای هر کسب و کاری براساس سلیقه شخصی افراد انتخاب می‌شد. ضمن اینکه اصلا توجهی به روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت نشده و تاثیر آن بر ذهن مخاطب نیز نادیده گرفته می‌شد. به همین خاطر این موضوع را برای این مقاله انتخاب کرده تا متناسب با حوزه کاری‌تان بتوانید، رنگی مناسب برای ابزارهای تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
آیا امکان بازیابی خاطرات مغز انسان پس از مرگ وجود دارد؟ آیا امکان بازیابی خاطرات مغز انسان پس از مرگ وجود دارد؟
آیا انسان با مرگ، همه تجربه‌ها را با خود از بین خواهد برد یا دانشمندان راهی برای بازیابی خاطره و تجربه از مغز انسان مرده پیدا کرده‌اند؟
مسواک‌ها را چند وقت یک‌بار نو کنیم؟ مسواک‌ها را چند وقت یک‌بار نو کنیم؟
رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد شرایط نگهداری مسواک، توضیحاتی داد.
ورود به روز پدر با جوراب دو میلیون تومانی! ورود به روز پدر با جوراب دو میلیون تومانی!
لاکچری‌فروشی حتی به بازار جوراب روز پدر هم کشیده شده است؛ باور نمی‌کنید؟
اگر توسط یک نهنگ بلعیده شوید چه بلایی سرتان می‌آید؟ اگر توسط یک نهنگ بلعیده شوید چه بلایی سرتان می‌آید؟
نهنگ به‌عنوان بزرگترین جانور زمین شناخته می‌شود و ابعاد حیرت‌انگیزی دارد. اگر انسان توسط یک نهنگ بلعیده شود، چه اتفافی رخ می‌دهد؛ آیا امکان زنده ماندن وجود دارد؟
بیشترین مصرف چای در جهان مربوط به کدام کشور‌ها است؟ بیشترین مصرف چای در جهان مربوط به کدام کشور‌ها است؟
چای یکی از نوشیدنی‌هایی است که تقریبا در همه دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طالبان؛ پیوند کلیه را ممنوع کرد طالبان؛ پیوند کلیه را ممنوع کرد
شماری از بیمارستان‌های خصوصی در کابل و هرات گفتند که حکومت طالبان از یک ماه به این سو عمل پیوند کلیه را در بیمارستان‌های افغانستان ممنوع کرده است.
بلوغ در چه سنی رخ می‌دهد؟ بلوغ در چه سنی رخ می‌دهد؟
متخصص اطفال با حصور در برنامه مادر و کودک در مورد سن بلوغ نکاتی را بیان کرد.
برگزیده
میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴ اعلام شد میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴ اعلام شد
میزان افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد تعیین شده و با توجه به شرایط ذکر شده و میزان تورم موجود (۳۳.۱ درصد در آبان ۱۴۰۳)، انتظار می‌رود حقوق کارگران در سال آینده بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.
پیش‌بینی بورس امروز ۵ دی ۱۴۰۳ پیش‌بینی بورس امروز ۵ دی ۱۴۰۳
«وضعیت مطلوب پالایشی‌ها»، «رشد نرخ دلار» و «احتمال از سرگیری مذاکرات میان ایران و آمریکا» از جمله عواملی هستند که به عقیده تحلیلگران بازار سرمایه می‌تواند مسیر صعودی شاخص در معاملات امروز را هموار کند.
نرخ بهره بین بانکی رشد کرد نرخ بهره بین بانکی رشد کرد
بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته آخر آبان ماه، با افزایش ۰.۶ درصدی به بالاترین میزان خود از ابتدای سال جاری تا امروز رسید.
صفحه خبر بالای تصاویر