به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :مبرقعی در این نشست که با شرکت معاونان و مدیران کل ستاد و مشاورین و حضور برخط مدیران کل استان و روسای شعب تهران برگزار شد افزود: این جمله که وقت کمی داریم بسیار مورد تاکید من است و با تمام وجودم این جمله را باور دارم. در انجام همه شئونات وقت کمی داریم و در انجام امور شرکت به طریق اولی این موضوع صدق میکند.
وی در تبیین این که وقت کمی داریم اشاره داشت: در بیمه ایران یک ظرفیت داریم که مردم را شاد کنیم، اشتغال ایجاد کنیم و میتوانیم گره از کار مردم باز کنیم، اما اگر نتوانیم از فرصت محدودی که در دوران مسئولیت در اختیار ما است هوشمندانه و خردمندانه استفاده کنیم به واقع دچار خسران میشویم و غبطه خواهیم خورد. خداوند به قلم و اندیشه و اختیارات قانونی ما یک ظرفیتی داده که امید ایجاد کنیم و مشکل صنعت، مردم، اصناف و سایر حوزهها را کاهش دهیم، اما برای استفاده از همه این ظرفیتها وقت کم داریم.
مبرقعی ادامه داد: اگر این جمله را باور کنیم، میتوانیم خیلی از روندهای خودمان را اصلاح کنیم در غیر این صورت زندگی حرفهای خودمان را زایل کردیم. از مدیران توقع دارم در همان حوزه کاری خود یک فرآیند را که نیاز به تغییر دارد مشخص کنند و با بهتر نمودن روال و با استفاده از نبوغ و نواندیشی و در چارچوب مقررات، امید مردم و آرامش آنها را ارتقاء دهند. حتما این رویکردها در ذائقه مردم مینشیند و التیام بخش و بهترین تبلیغ است.
سرپرست بیمه ایران با اشاره به نام تجاری بیمه ایران خاطرنشان ساخت: بیمه ایران یک مزیت دارد که مورد اتفاق همه است و آن مزیت این است که مردم بیمه ایران را دوست دارند و من اعتقاد دارم این رابطه علاوه بر دلایلی، چون خدمت رسانی و قدمت و پشتوانه دولت، اما یک دلیل مهم دیگر هم دارد که وجود نام ایران در نشان تجاری شرکت میباشد.
عضو هیات مدیره بیمه ایران با توجه به وجود نمایندگان خوشنام بیمه ایران گفت:سرمایه اصلی بیمه ایران نمایندگان هستند که عموما درمیان شهر و محله خودشان مورد اعتماد مردم هستند البته همکاران بیمه ایران نیز در زمره سالمترین و بهترین افراد در صنعت بیمه میباشند و شالوده آنها که از قدیم هم همین بوده، سلامت و پاکدستی توام با عزت نفس است.
سرپرست بیمه ایران تاکید کرد: حفظ این عزتمندی همکاران بیمه ایران حتما به نظارت نیاز دارد و در میان همه نظارتها به نظارت مشارکتی برای جلوگیری از تسری روالهای غلط اصرار دارم.
اولین اصل در کار را اعتماد میدانم، اما لازم است متناظر با اعتماد اصل نظارت را نیز در دستور کار داشته باشیم. اگر فردی از اعتمادی که شرکت به او کرد دچار انحراف شد حتما باید طبق قانون با او برخورد کنیم.
وی ضمن تکریم مقام شهدای بیمه ایران که تصاویر آنها در محل ورودی ساختمان مرکزی شرکت نصب شده گفت: شهدا مقامی متعالی دارند، اما بودند همکارانی که در شرکت مجاهدت کردند و جان خودشان را یا پشت میز و یا در جادهها از دست دادند به روان همه آنها درود میفرستیم و با نگاه به همین عزیزانی که دیگر در میان ما نیستند تاکید میکنم وقت کمی برای خدمت داریم.
سرپرست بیمه ایران با اشاره به سابقه حضور خود در میان همکاران و شناخت دغدغهها آنها اضافه کرد: یقینا و با کمک همدیگر با استفاده از سقف ظرفیتهای قانونی از همکاران حمایت معیشتی خواهیم کرد و در ادامه روند حمایت از معیشت که شروع شده است کوچکترین محدودیتی را نخواهیم پذیرفت و تلاش میکنیم که این شرایط با کمک نهادهای ذیربط بهتر شود.
مبرقعی در خصوص تحقق آمار پیش بینی شده اشاره داشت: برای رسیدن به آمار و بودجه هدف گزاری شده وقت کمی داریم و همه اعم از مدیر و نماینده باید با برنامه ریزی دقیق تلاش خود را مضاعف کنیم. اگر اسفندماه را زمانی برای تمدید بیمه نامه قبلی و مدیریت خسارتهای باقی مانده فرض کنیم صرفا ۵ ماه برای بازاریابی و رسیدن به بودجه طلایی فرصت باقی مانده است.
در بین واحدهای شرکت روی واحد اتکایی نگاه ویژه دارم و یکی از مزیتهای شرکت عزیزمان را این حوزه میدانم و از سایر واحدها خصوصا ادارات کل فنی توقع همراهی بیشتر با حوزه اتکایی دارم. در حوزه بینالملل هم نیاز است به بازبینی فرآیندهای معمول با تاکید ویژه بر مدیریت ریسک و تربیت نیروهای متخصص توجه بیشتری گردد.
سرپرست شرکت با اشاره به تلاش برای حضور مدیران استانی در هیات مدیره و بررسی آمار و بیان نقطه نظرات گفت: از ادارات کل ستادی درخواست دارم به دنبال نقش نظارتی و حمایتی از استانها باشند و مدیر استان را همانند مدیرعامل در استان ببینند. با این نگاه هم اختیار بدهند و هم مسئولیت طلب کنند. به دنبال این هستیم که آیین نامه جدید حدود اختیارات را که با رویکرد تفویض اختیارگستردهتر به واحدهای اجرایی تنظیم شده نهایی و ابلاغ کنیم.
مبرقعی افزود: من در ملاقات با مدیران کل استان حتما ۲ موضوع مهم را پیگیری میکنم اول روند فعالیت استان در بیمههای زندگی و سپس میزان وصول مطالبات.
لازم است حتما در وصول مطالبات، ریکاوری و بازیافت به موقع و شفاف حساس باشند. وی خطاب به مدیران حاضر در نشست یادآور شد:به نیروهای جوان انگیزه بدهید و پیگیر جانشین پروری باشید
مدیران باید بر آخرین آمارو عملکرد حوزه خود و شرکت و صنعت اشراف داشته باشند و برای حفظ و بالا بردن سهم شرکت به سمت طراحی محصولات بیمهای جدید و نوآورانه حرکت کنند. تاکید دارم از برگزاری جلسات مکرر پرهیز کنید جلسه زمانی برگزار شود که برای تصمیم سازی راهی غیر از آن نباشد در غیر این، قاطعانه و با اعتماد به نفس در حدود اختیارات عمل کنید.
سرپرست شرکت افزود: در حوزه فناوری اطلاعات هر گونه اقدامات زیربنایی که ضروری است باید انجام شود که همکاران و به خصوص نمایندگان پرتلاش با مشکلاتی مانند قطعی سیستم و اختلالات مشابه مواجه نگردند.
مدیران باید با آسیب شناسی گلوگاه فساد را بشناسندو رویکرد حساس سازی نظارت داخلی را تقویت کنند در همین خصوص تعامل سازنده قانونی بانهادهای ناظر با هدف شفافیت کامل لازم است. ازظرفیت ایشان برای نیل به اهداف قانونی میتوانیم بهره ببریم.
سرپرست بیمه ایران در پایان سخنان خود اشاره داشت:برای رفتار حرفهای و کنترل موثر بر نسبتهای مالی و ارتقاء به وضعیت بهینه و کسب نتایج قابل قبول و جهش در بیمههای زندگی که تاکید دکتر همتی وزیر محترم نیز هست، باید همه با هم با توکل به خدا و نیت خیرخواهانه، برای تامین آرامش مردم ایران قدر لحظه لحظه حضورمان در شرکت را بدانیم. این اشتیاق باید در آمار ۳ ماهه سوم سال ملاحظه شود. در جلسات هیات مدیره با حضور معاون حقوقی و استانها به طور جد تحقق این خواستهها پیگیری میشود.
مهدوی نیا دیگر عضو هیات مدیره که در نشست حضور داشت، با اشاره به راهبردهای مطرح شده توسط سرپرست شرکت بر همدلی همه ارکان شرکت برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده تاکید کرد.