کد خبر: ۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم بزرگداشت روز باجه‌های بانکی روستایی:

حضور باجه‌های بانکی روستایی در کشور صرفه اقتصادی ملی را به همراه دارد

بهزاد شیری مدیرعامل بانک در مراسم بزرگداشت روز باجه‌های بانکی روستایی که عصر روز یکشنبه ۱۸ شهریور در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش روزانه در روستا‌های سراسر کشور به ثبت رسیده است، گفت: صرفه جویی در انرژی، هزینه‌ها، زمان نیروی انسانی، رفت و آمد در جاده‌ها و... صرفه اقتصادی ملی به همراه دارد که حضور باجه‌های بانکی روستایی آن را رقم می‌زند.
حضور باجه‌های بانکی روستایی در کشور صرفه اقتصادی ملی را به همراه دارد

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از پست بانک ایران :شیری در این مراسم با اشاره به اینکه امسال را با خدمت به زوار اربعین آغاز کردیم، گفت: متخصصان علم توسعه معتقدند کشور‌هایی که می‌خواهند در راه توسعه و پیشرفت قدم بگذارند باید صنعت بانکداری پیشرویی داشته باشند و برای توسعه بخش اقتصاد روستایی وجود پست بانک لازم و ضروری است.
شیری با بیان اینکه در سال گذشته، ۹۲ درصد تامین مالی بخش اقتصادی برعهده بانک‌ها بوده است و این موضوع بر بانک محور بودن اقتصاد ایران صحه می‌گذارد، تصریح کرد: بانک‌ها نقش بسیار اساسی در روند رشد اقتصادی ایفا می‌کنند و باجه‌های بانکی روستایی می‌توانند در بخش اقتصاد روستایی نقش آفرین و محرک باشند.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه اقتصادیون سه گزینه را در بانکداری اعلام می‌کنند، گفت: گزینه اول تجهیز منابع خرد است که اقتصاد کارآمد، آنها را تجمیع می‌کند تا بتواند آنها را به فعالان اقتصادی به عنوان گزینه دوم تسهیلات بدهد و در بخش سوم ارائه انواع خدمات بانکی است که در خدمت ارز اربعین یکی از ۴۸ خدمت بانکی به مردم روستا‌ها است.
وی با اشاره به اینکه پست بانک ایران در ایام اربعین به بیش از ۳۷۴ هزار نفر ارز در همان روستای خودشان پرداخت کرد، افزود: این روند را می‌توان به سایر بخش‌های خدماتی در روستا‌ها گسترش داد که باجه‌های یانکی روستایی به عنوان پرچمداران نقش بزرگی در آن خواهند داشت.
شیری با بیان اینکه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش روزانه در روستا‌های سراسر کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: صرفه جویی در انرژی، هزینه‌هاا، زمان نیروی انسانی، رفت و آمد در جاده‌ها و... صرفه اقتصادی ملی به همراه دارد که حضور باجه‌های بانکی روستایی آن را رقم می‌زند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه باجه‌های بانکی روستایی نقش اساسی در دوره تحول بانک داشته‌اد و عضوی از مجموعه بزرگ هستند، گفت: مدیران ارشد بانک با اعتقاد بر اینکه کار مردم را باید به مردم سپرد، با افزایش دسترسی‌ها و خدمات به مسئولان این باجه‌ها اعتماد کردند و نتیجه آن دوره تثبیت و نسل اول پست بانک ابران و آمادگی برای ورود به نسل دوم بانک است.
وی افزود: ما امروز در قله قرار داریم و جایگاه بانک را در اقتصاد ملی می‌بینیم و در نسل دوم باجه‌های بانکی روستایی در دو نقش اقتصاد خرد و مشاورین معتمد بانک در بخش ICT، حضور خواهند داشت و شعب تنها به بانکداری شرکتی می‌پردازند.
شیری در پایان با تاکید بر اینکه در نسل بعدی باجه‌های یانکی روستایی باید سواد دیجیتال مشتریان را بالا ببرند تا آنها بتوانند از بانکداری غیرحضوری استفاده کنند و به راه اندازی کسب و کار‌های ICT محورکمک کنند، ادامه داد: با این تغییرات ما دو ترازنامه بخش بانکداری خرد و بانکداری شرکتی خواهیم داشت.

برچسب ها: پست بانک ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد