کد خبر: ۴۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

بهترین غذای گربه را از کجا تهیه کنیم؟

غذای گربه به عنوان مهم‌ترین عامل در سلامتی این حیوان باید از بهترین مواد اولیه تهیه شود. انتخاب غذای مناسب گربه کار چندان سختی نیست اگر با نیازهای این حیوان دوست داشتنی آشنا باشید و مسائلی مانند سن، نژاد و وضعیت سلامتی گربه را در نظر بگیرید. البته در مورد تهیه غذای خوب به غیر از موارد گفته شده یک نکته دیگر هم حائز اهمیت است که غذای گربه را از کجا تهیه کنیم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله با نکاتی که در خصوص تهیه غذای گربه تان باید بدانید، آشنا شوید.
بهترین غذای گربه را از کجا تهیه کنیم؟

غذای گربه به عنوان مهم‌ترین عامل در سلامتی این حیوان باید از بهترین مواد اولیه تهیه شود. انتخاب غذای مناسب گربه کار چندان سختی نیست اگر با نیازهای این حیوان دوست داشتنی آشنا باشید و مسائلی مانند سن، نژاد و وضعیت سلامتی گربه را در نظر بگیرید. البته در مورد تهیه غذای خوب به غیر از موارد گفته شده یک نکته دیگر هم حائز اهمیت است که غذای گربه را از کجا تهیه کنیم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله با نکاتی که در خصوص تهیه غذای گربه تان باید بدانید، آشنا شوید.

غذای گربه چند نوع دارد؟

اگر مسئولیت یک گربه به عهده شما است و یکی از این موجودات دوست داشتنی را در خانه دارید، باید به تغذیه حیوان توجه کنید. انتخاب غذای مناسب برای گربه و داشتن یک برنامه غذایی سالم مهم‌ترین وظیفه شما به عنوان سرپرست حیوان خانگی است. تهیه غذا برای گربه باید قبل از به خانه آوردن حیوان انجام شود زیرا اولین چیزی که دوست جدید شما به آن نیاز پیدا می‌کند، غذایی برای خوردن و سیر شدن است. غذای گربه باید متناسب با سن و شرایط جسمی حیوان انتخاب و خریداری شود.

طبیعتا غذایی که به گربه نوزاد و تازه متولد شده داده می‌شود، مناسب گربه بالغ نیست و بالطبع غذای گربه بالغ را نمی‌توانید برای گربه‌های کوچک استفاده کنید. به علاوه غذایی که برای تغذیه گربه خود استفاده می‌کنید باید حاوی تمام مواد مغذی و مورد نیاز بدن حیوان باشد. پروتئین، چربی‌های سالم، کربوهیدرات و دیگر مواد معدنی از جمله نیازهایی هستند که با تغذیه سالم می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. برای تغذیه گربه‌ها گزینه‌های مختلفی وجود دارد زیرا غذای گربه دارای انواع مختلفی است که عبارت‌اند از:

غذای خشک گربه

پرطرفدارترین نوع غذای گربه، غذای خشک است. غذای خشک گربه شبیه به بیسکوئیت‌های ترد و ریزی است که تمام مواد مغذی و مورد نیاز گربه در آن وجود دارد. غذای خشک گربه از مواد تازه و طبیعی تهیه می‌شود که طی حرارت زیاد آب آن‌ها تبخیر شده و در نهایت به صورت غذای خشک آماده می‌شوند. در این مدل غذا می‌توان انواع ویتامین‌های A، C، D، E و املاح معدنی و مغذی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و ید را پیدا کرد. غذای خشک گربه در میان سرپرستان این حیوان خانگی محبوبیت زیادی دارد، زیرا در حجم زیاد و وزن کم و با قیمت مناسب تهیه می‌شود. به علاوه نگهداری از این غذا بسیار ساده است و به راحتی می‌توان آن را در حجم بالا خریداری کرد و در انبار یا کابینت نگهداری کرد.

بهترین غذای گربه را از کجا تهیه کنیم؟

غذای مرطوب، کنسرو و پوچ گربه

همه غذاهای گربه خشک نیستند و بعضی از مدل‌های آن مرطوب و شبیه به سوپ هستند. غذاهای مرطوب گربه شامل کنسرو، پوچ و شیر خشک می‌شوند. شیر خشک گربه مخصوص بچه گربه‌ها است. غذای بچه گربه‌ها تا قبل از 2 ماهگی شیر مادر است اما زمانی که مادر در کنار بچه‌ها نباشد یا امکان تغذیه بچه‌ها از شیر مادر وجود نداشته باشد باید از جایگزین آن یعنی شیر خشک گربه استفاده کرد. خرید شیر خشک گربه برای بچه‌ها الزامی است و به هیچ عنوان نباید از شیر انسانی یا غذای گربه‌های بالغ و بزرگسال برای تغذیه حیوان استفاده کرد. البته شیر خشک تنها غذای مرطوب گربه‌ها نیست.

کنسرو و پوچ گربه هم جزو غذاهای مرطوب گربه‌ها محسوب می‌شوند و گربه‌ها علاقه زیادی به آن‌ها دارند. کنسرو گربه انواع گوشت سفید و قرمز، پروتئین و سبزیجاتی است که برای گربه‌ها مفید هستند. غذاهای مرطوب همراه با چربی یا آب تهیه می‌شوند و علاوه بر تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی، بخشی از نیاز گربه به آب را نیز تامین می‌کنند. پوچ‌ها نیز مانند کنسرو غذاهای مرطوب همراه با چربی یا آب هستند اما نسبت به کنسرو آبکی‌تر و بیشتر شباهت به سوپ دارند. در تهیه کنسرو و پوچ گربه از انواع گوشت مرغ و ماهی، گوشت قرمز، پرندگانی مانند اردک و بلدرچین، سبزیجات، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی استفاده می‌شود.

بهترین غذای گربه را از کجا تهیه کنیم؟

در تهیه غذای گربه باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

تنوع غذای گربه هم از نظر ترکیبات و مواد تشکیل دهنده و هم از نظر برندهای تولید کننده بسیار زیاد است و اگر تجربه‌ای در زمینه خرید آن نداشته باشید، احتمالا دچار سردرگمی و چالش در خرید می‌شوید. البته نکاتی وجود دارند که با در نظر داشتن آن‌ها می‌توانید بهترین غذا را برای حیوان عزیز خود خریداری کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • مواد تشکیل دهنده

در زمان انتخاب و خرید غذای گربه، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که گربه شما به این مواد علاقه دارد و حساسیتی نسبت به هیچ کدام از آن‌ها ندارد. اگر بو یا طعم یکی از مواد تشکیل دهنده غذا برای گربه شما خوشایند نباشد، به احتمال زیاد از خوردن آن خودداری می‌کند.

  • تاریخ انقضا و ماندگاری

از دیگر نکاتی که در زمان تهیه غذای گربه باید به آن توجه داشت، تاریخ انقضا و ماندگاری غذا است. همان‌طور که گفته شد، غذای گربه نقش زیادی در سلامتی حیوان دارد و در صورتی که غذای خریداری شده تاریخ انقضا نداشته باشد و فاسد شده باشد، حیوان کوچک شما را بیمار خواهد کرد.

  • سن و نژاد گربه

در انتخاب و خرید غذای گربه باید به سن و نژاد گربه خود هم توجه داشته باشید. غذایی که برای گربه‌های بالغ استفاده می‌شود، مناسب بچه گربه‌ها نیست و غذایی که برای گربه‌های باردار استفاده می‌شود برای گربه‌های عقیم‌شده سنگین است و باعث آزار معده آن‌ها می‌شود. به علاوه هر نژاد گربه به ترکیبات و مواد غذایی خاصی علاقه دارد که در زمان خرید غذا باید به آن توجه کرد تا بهترین غذا متناسب با سلیقه و علاقه حیوان را خریداری کرد.

  • برند

یکی دیگر از نکاتی که در تهیه غذای گربه باید به آن توجه داشت، برند غذا است. بعضی برندها در تهیه غذای خود از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنند و صرفا با طعم‌دهنده عطر و طعم غذا را بهتر می‌کنند. مسلما چنین غذایی به مرور زمان باعث بیماری گربه شما می‌شود. بعضی برندها اما از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای تهیه غذای گربه استفاده می‌کنند.

خرید غذای گربه از پت شاپ ملودی مهربانی

خرید غذای آماده گربه از بهترین برندها، راهی ساده برای تغذیه این حیوان دوست داشتنی است و یکی از فروشگاه‌هایی که امکان خرید انواع غذای گربه از برندهای مطرح در آن وجود دارد، پت شاپ ملودی مهربانی است. اگر به دنبال خرید غذای خشک گربه یا خرید کنسرو و پوچ گربه هستید، ملودی مهربانی بهترین برندها را در اختیار شما می‌گذارد.

علاوه بر غذا، امکان خرید تشویقی گربه و خرید مکمل و ویتامین گربه که مهم‌ترین محصولات برای تقویت و سلامت حیوان عزیز شما هستند هم از پت شاپ ملودی مهربانی وجود دارد. در ملودی مهربانی می‌توانید مطابق با نژاد و سن حیوان خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین مواد غذایی برای حیوان خود را خریداری کنید و با یک رژیم سالم غذایی از دوست کوچک خود محافظت کنید.

جهت خرید انواع غذای خشک، کنسرو و پوچ، تشویقی و سایر محصولات غذایی گربه می‌توانید به سایت پت شاپ ملودی مهربانی مراجعه کنید تا بهترین غذاها از برندهای داخلی و خارجی مطرح را برای حیوان خانگی خود خریداری کنید. ساکنین تهران علاوه بر خرید آنلاین می‌توانند به صورت حضوری هم از ملودی مهربانی خرید کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد