کد خبر: ۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
یارانه بگیران حساب خود را چک کنند

واریزی جدید ۶۰۰ هزارتومانی دولت برای یارانه بگیران

طرحی که به‌واسطه آن، مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک یک درآمدی قرار داشتند به شکل ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند.
واریزی جدید ۶۰۰ هزارتومانی دولت برای یارانه بگیران

مخاطب۲۴- در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفرشان مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شد تا به واسطه آن بتوانند با خرید از سبد کالایی شامل ۱۶ قلم ماده موردنیاز برای مادر و رشد فرزند امنیت غذایی خود را تأمین کنند.

این طرح از سال گذشته به شکل آزمایشی در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد.

مادران مشمول طرح یسنا می‌توانستند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

اما دیری نپایید که اجرای این طرح دچار وقفه شد و ابتر ماند. به تازگی مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در از فعالیت دوباره این طرح برای مادران مشمول خبر داد.

وی در این باره گفته است: «سهمیه فروردین و اردیبهشت‌ماه (با سرانه ماهانه ۳۵۰هزار تومان) در روزهای اخیر و سهمیه خردادماه نیز در هفته‌های آتی به حساب مادران واریز می‌شود.»

آمار مادران باردار و شیرده در دهک ها

احمدلو در ادامه با ارائه آماری از تعداد مادران باردار و شیرده در دهک های درآمدی، بیان کرد: «از حداکثر ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در دهک یک تا پنج درآمدی به مدت ۱۲ ماه حمایت تغذیه‌ای صورت می‌گیرد. مادران باردار و شیرده توسط مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها به کمیته امداد معرفی و بعد از کنترل و شناسایی دهک‌ها به صندوق امداد ولایت معرفی می‌شوند.

پس از این معرفی، بن کارت غیرنقدی با سرانه ماهانه ۳۵۰ هزار تومان (حداکثر ۱۲ ماه) در راستای خرید اقلام غذایی از نزدیکترین فروشگاه محل برای آنها صادر می‌شود.»

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد همچنین درباره معوقات سهمیه ماه‌های تیر و مرداد هم این خبر را داد که به محض آماده شدن لیست و تامین اعتبار، جبران خواهد شد.

نحوه خرید از بن کارت ها 

بر اساس اعلام مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، «سهمیه هر ماه به حساب مادران واریز می‌شود. استفاده از این کارت ها به گونه‌ای است که صرفا می‌توان با این کارت ها، کالا خرید کرد.

البته برای خرید با فروشگاه خاصی قرارداد نداریم و مادران می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مغازه اقلام غذایی را خریداری کنند. لازم به ذکر است که بعد از شارژ کارت به شماره موبایل مادران پیامکی جهت اعلام خرید اقلام غذایی ارسال می‌شود.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: یارانه‌
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد