کد خبر: ۴۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

پزشکیان: بر سر پیمان خود با مردم وفاداریم

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت صبح امروز به مناسبت آغاز هفته دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

مخاطب۲۴- مسعود پزشکیان رئیس جمهور و اعضای هیات دولت صبح امروز به مناسبت آغاز هفته دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.
سید حسن خمینی: امید، سرمایه بزرگ و اساسی یک دولت استسید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام (ره) گفت: آنچه که مردم در سیمای رئیس جمهور در طول ۳ یا ۴ ماه گذشته با آن آشنا شدند، صداقت و پایبندی به عهد است. آنچه که مردم انتظار دارند نیز همین پایمردی و وفای به عهد است. وی افزود: عهدی از انقلاب اسلامی ۵۷ بسته شد، باید به آن اصول پایبند باشیم. تپلیت حرم امام خمینی تاکید کرد: امیدی ایجاد شد که این امید سرمایه بزرگ و اساسی یک دولت است. ما سنگ کف جوب رفت و آمد این دولت‌ها هستیم. دولت‌هایی که مردم به آن‌ها امید داشتند و سرافراز آمدند و سرافراز رفتند.

پزشکیان: بر سر پیمان خود با مردم وفاداریم

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در این مراسم تاکید کرد: آنچه در این ایام و هفته دولت و میثاق و پیمانی که با امام راحل می‌بندیم می‌خواهم بگویم این است که بر سر پیمان با مردم هستیم. وی افزود: اربعین امام حسین است و عاشقان امام یا به نزد ایشان رفته‌اند و یا در حال بازگشت هستند، می‌خواهم بگویم که نباید راه را گم کنیم. پزشکیان گفت: قیام امام حسین برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کند برای اینکه حقی که گم شده و بدان عمل نمی‌شود را امر به معروف کند و نهی از منکر. وی افزود: شهید بهشتی می‌گویند اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آن‌ها چیست، اما رفتار آن‌ها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است. رئیس جمهور ادامه داد: از ما سؤال خواهند کرد که واقعا در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم. وی افزود: خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق و حقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود. پزشکیان تاکید کرد: با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. بر پیمانی که با امام (ره) عمل خواهیم کرد؛ نگاه امام (ره) به محرومین، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت تمام جامعه اسلامی بود.
رییس جمهور افزود: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آن‌ها این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم. وی ادامه داد: وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم. پزشکیان تصریح کرد: ما باید بهترین و برترین باشیم. جام جم و دارا سر کوهی نفروشند، این کوه گران است به کاهی نفروشند. با خون دل خویش خریدن دگر آموز. بدانید که این راه با خون دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید. وی اظهار داشت: باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم. رئیس جمهور گفت: امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام و جود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام (ره)

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت