کد خبر: ۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸

موعد شکستن حلقه تنگ مدیران همیشگی

در سال‌های اخیر، کشور ما با چالش‌های زیادی در حوزه مدیریت مواجه بوده است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که به تداوم این چالش‌ها دامن زده، تکرار الگو‌های مدیریتی ناکارآمد و محدودیت‌های غیرمنصفانه برای ورود نخبگان و جوانان اصلاح‌طلب به سطوح عالی و میانی دولت است.
موعد شکستن حلقه تنگ مدیران همیشگی

مخاطب۲۴- اصلاح طلب-  در سال‌های اخیر، کشور ما با چالش‌های زیادی در حوزه مدیریت مواجه بوده است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که به تداوم این چالش‌ها دامن زده، تکرار الگو‌های مدیریتی ناکارآمد و محدودیت‌های غیرمنصفانه برای ورود نخبگان و جوانان اصلاح‌طلب به سطوح عالی و میانی دولت است. دکتر پزشکیان، به عنوان یکی از شخصیت‌های مورد اعتماد نظام که با حمایت کامل و به عنوان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری شد اکنون در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند این چرخه معیوب را درهم بشکند.

 پس از پایان دولت سید محمد خاتمی در دولت‌های احمدی‌نژاد به بهانه‌های سیاسی و در دولت‌های حسن روحانی به بهانه‌های عدم وجود سابقه مدیریتی و در دولت سیزدهم با رویکرد خاص گزینشی شاهد بودیم که جوانان اصلاح‌طلب، علی رغم شایستگی‌های فراوان از ورود به عرصه‌های مدیریتی محروم ماندند. این موضوع نه تنها به از دست رفتن ظرفیت‌های ارزشمند کشور منجر شده، بلکه باعث ایجاد یأس و ناامیدی در بین نخبگان و  نسل جوان اصلاح طلبان و نیز نسل جوان سابق این جریان که اکنون به میانسالی رسیده اند  گردیده است و گویی اینگونه مقدر شده که پرداخت هزینه‌های گاه گزاف توسط این طیف، تنها نتیجه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان باشد!
 دکتر پزشکیان باید با شجاعت و قاطعیت، دایره تنگ مدیران همیشگی پنج دولت اخیر را بشکند و این موقعیت تراژیک را که اکنون در آن کسانی که هیچگونه قرابتی با اندیشه‌های اصلاح طلبی نداشته و چه بسا در پیدا و پنهان سعی در سرکوب مروجان و پیروان این اندیشه داشته اند و حال با رضایت کامل و اطمینان از ابقا و چه بسا ارتقا جایگاه‌های مدیریتی و سیاسی خود سخن می‌رانند و به امید جوانان اصلاح طلب -که امید را در جامعه زنده کردند و مردم را به پای صندوق رای آوردند- ریشخند می‌زنند، را پایان ببخشد و با علم بر دلایل سابقه مدیریتی کمتر جوانان اصلاح طلب، پس از اثبات سایر شایستگی‌های ایشان، فضایی را برای ورود این گونه افراد به سطوح مدیریت میانی و عالی دولتی فراهم کند.
 این امر نه تنها به تقویت روحیه امید و اعتماد در بین جوانان منجر خواهد شد، بلکه می‌تواند موجب نوآوری و خلاقیت در مدیریت کشور گردد. استفاده از این نخبگان، می‌تواند گامی موثر در همراه کردن جامعه برای حل مسائل پیچیده‌ای باشد که کشور با آن‌ها مواجه است.
 در نهایت، وفا به عهد دکتر پزشکیان در این زمینه، نه تنها یک ضرورت مدیریتی بلکه یک نیاز اجتماعی است که می‌تواند آینده‌ای روشن‌تر برای ایران عزیز رقم بزند.
احمد شریف
دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران

برچسب ها: اصلاح طلب
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت
پس از اینکه کلیسای «سنت اومر» در فرانسه امروز طعمه حریق گسترده‌ای شد، سقف و بخش عظیمی از سازه این کلیسا فروریخت
فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ٢۶ بازیکن را برای دو دیدار برابر قرقیزستان و امارات به اردوی تیم دعوت کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد