کد خبر: ۴۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

کدام وزرای پیشنهادی بیشترین مخالف را در مجلس دارند؟

بسیاری از نمایندگان از جمله ابوالفظل ظهره‌وند، سید مرتضی محمودی، و ابوالقاسم جراره، حجت الاسلام ذاکر و... معتقدند که احتمالا ۴ تا ۵ وزیر پیشنهادی دولت یا نمی‌توانند رای اعتماد از مجلس بگیرند یا اینکه رای آن‌ها بل مرزی خواهد بود.
کدام وزرای پیشنهادی بیشترین مخالف را در مجلس دارند؟

مخاطب۲۴- نهمین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد و تا ساعاتی دیگر و پس از رای‌گیری از نمایندگان برای وزرای پیشنهادی دولت، تکلیف کابینه چهاردهم تقریبا مشخص خواهد شد. بسیاری از نمایندگان از جمله ابوالفظل ظهره‌وند، سید مرتضی محمودی، و ابوالقاسم جراره، حجت الاسلام ذاکر و... معتقدند که احتمالا ۴ تا ۵ وزیر پیشنهادی دولت یا نمی‌توانند رای اعتماد از مجلس بگیرند یا اینکه رای آن‌ها بل مرزی خواهد بود.
از سویی برخی از نمایندگان معتقدتد که از تعداد موافقان و مخالفانی که برای وزرای پیشنهادی مختلف در زمان بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توان متوجه شد هر وزیر پیشنهادی تقریبا چه وضعیتی در رای‌گیری خواهند داشت.
در جدول زیر تعداد نمایندگانی که برای موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی دولت در زمان بررسی صلاحیت‌ها ثبت‌نام کرده بودند، آمده است.

کدام وزرای پیشنهادی بیشترین مخالف را در مجلس دارند؟

کدام وزرای پیشنهادی بیشترین مخالف را در مجلس دارند؟


طی روز‌های گذشته تعداد نمایندگانی که در مخالفت و موافقت با وزرای پیشنهادی ثبت‌نام کرده بودند از سوی برخی از نمایندگان یا اعضای هیاتن رئیسه مجلس بیان شد.

احتمال می‌رود رأی اعتماد مجلس را کسب نکنندحجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در این باره اظهار داشت: برخی از وزرای پیشنهادی به دلیل نداشتن شاخص‌های مورد تأکید رهبر انقلاب مورد اقبال نمایندگان انقلابی نیستند، و لذا احتمال می‌رود رأی اعتماد مجلس را کسب نکنند. وی افزود: فکر می‌کنم اغلب افراد معرفی شده با توجه به دقت عمل و در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح بتوانند از مجلس رأی لازم را کسب کنند. آقاتهرانی تاکید کرد: این موضوع البته به معنای نمره بالا داشتن همه وزرای پیشنهادی که موفق به کسب رأی اعتماد می‌شوند، نیست. بلکه دلیل آن همراهی با آقای دکتر پزشکیان برای راه اندازی دولت است که نظام و فعالیت‌های آن متوقف نماند؛ لذا توصیه می‌کنم نمایندگان محترم با چینش نیرو‌های خدوم و مؤمن، توجه به خدا و حرکت برای خدا و مردم را فراموش نکنند. ان‌شاءالله که همه به رضای الهی موفق باشیم.

بیشتر بخوانید

نمایندگان به برخی از وزرا که برنامه درستی ندارند رای نمی‌دهندابوالقاسم جراره نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد: به اعتقاد من تعدادی از وزرای پیشنهادی آنگونه که فضای مجلس نشان می‌دهد موفق به کسب رای اعتماد نخواهند شد، اما اکثریت وزرا موفق می‌شوند رای مجلس را بگیرند. وی افزود: رئیس جمهور تاکید دارد که برنامه‌های دولت و وزرا براساس برنامه‌های بالادستی است، که باید گفت اجرای برنامه‌های بالادستی، نیاز به یک راهبرد و یک برنامه پایین دستی دارد و اگر این برنامه‌ها نباشد ما نمی‌توانیم برنامه‌های بالادستی و سیاست‌های ابلاغی را اجرایی کنیم. برنامه‌هایی مانند برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های ابلاغی، یک چشم‌انداز هستند و به هر حال نشان دهنده مسیر هستند، ما برای اینکه به آن مسیر برسیم باید برنامه‌های عملیاتی داشته باشیم. این نماینده مجلس اظهار داشت: برخی از وزرای پیشنهادی در این برنامه عملیاتی بعضا دچار چالش هستند، یعنی برخی از این وزرای پیشنهادی معتقدند برنامه آن‌ها همان برنامه بالادستی است و برنامه‌ای برای اجرا ندارند. جراره تصریح کرد: از سوی دیگر در توانمندی بعضی از افراد معرفی شده از سوی دولت هم ما بحث‌هایی داریم، مثل این که آیا این افراد می‌توانند به برنامه‌ای که گفته شد و به افق آن برنامه برسند، برای همین احتمالا نمایندگان به برخی از وزرا که برنامه درستی ندارند رای ندهند.
حدود ۵ وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد لب مرز هستندحجت الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزاری پیشنهادی دولت باید برای مدیریت وزارتخانه‌ای که قرار است کلید آن را تحویل بگیرند، برنامه دقیق و اجرایی داشته باشند. نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من ۴ تا ۵ وزیر پیشنهادی دولت یا رای نمی‌آورند یا رای آن‌ها لب مرز خواهد بود، افرادی مانند آقای ظفرقندی، میدری، همتی و همین چند نفری که اسم آن‌ها مطرح می‌شود.

برچسب ها: مجلس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد