کد خبر: ۴۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

بازنشر بیانات رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ در دیدار صد‌ها نفر از آزادگان سرافراز، مسأله‌ی قدس را مسأله‌ی اساسی دنیای اسلام برشمردند.
بازنشر بیانات رهبر معظم انقلاب

مخاطب24:حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، غصب سرزمین اسلامی فلسطین و اسکان صهیونیست‌ها در این سرزمین را مبنای مهندسی معیوب خاورمیانه و ریشه‌ی مشکلات دهه‌های اخیر ملت‌های این منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: اگر این توطئه نبود، این جنگ‌ها، اختلافات و دخالت‌های سلطه‌گران و زورگویان نیز به وجود نمی‌آمد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: صهیونیست‌ها و حامیانشان سعی فراوان می‌کنند تا مسأله‌ی فلسطین در افکار عمومی ملت‌ها به فراموشی سپرده شود، اما دنیای اسلام باید در مقابل این خدعه و توطئه بایستد.
ایشان با اشاره به توجه خاص و تأکید امام خمینی بر مسأله‌ی فلسطین از همان اوایل شکل‌گیری نهضت اسلامی افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی تلاش سلطه‌گران را برای فراموش شدن غصب فلسطین با یک مانع تاریخی روبه‌رو کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی تلاش‌ها برای فراموش شدن مسأله‌ی فلسطین افزودند: در همین چهارچوب بحث شیعه و سنی و هلال شیعی را مطرح می‌کنند، در حالی که ۶۰ سال است ملت فلسطین زیر چشم این‌گونه افراد تحت فشار است، اما صدایی از آن‌ها برنمی‌آید.

ایشان سؤال کردند: آیا مطرح کردن نام جمهوری اسلامی که مسأله‌ی فلسطین را بازسازی و احیا کرده است، به عنوان خطر دنیای اسلام و سکوت در برابر فجایع صهیونیست‌ها خیانت نیست؟

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ایستادگی ملت ایران در مقابل توطئه‌ی فراموش شدن فلسطین و قدس شریف افزودند: مسأله‌ی قدس برای ما، مسأله‌ی تاکتیکی نیست، بلکه از اعتقادات عمیق اسلامی سرچشمه می‌گیرد و ما نجات این کشور اسلامی از سلطه و چنگال غاصبان صهیونیست و حامیان بین‌المللی آن‌ها را یک وظیفه‌ی دینی می‌دانیم و دیگر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی نیز باید با همین چشم به موضوع فلسطین نگاه کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: همچنان که ستاره‌ی صبح امید یک بار در پیروزی انقلاب اسلامی، یک بار در حماسه‌ی دفاع مقدس و یک بار در بازگشت آزادگان درخشید، به یاری حق، شفق امید در مسأله‌ی فلسطین نیز خواهد درخشید و این سرزمین اسلامی قطعاً به ملت فلسطین باز خواهد گشت و زائده‌ی دروغین و جعلی صهیونیستی از صحنه‌ی جغرافیا محو خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیانات خود، زلزله‌ی اخیر در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و جان باختن جمعی از عزیزان هم‌وطن را حادثه‌ای تلخ و غم‌انگیز و باعث دردمندی همه‌ی ملت ایران خواندند و مسئولان و مردم را به یاری هم‌میهنان آسیب‌دیده و کاهش رنج این عزیزان توصیه‌ی مؤکد کردند. ایشان از خداوند متعال مسئلت کردند به آسیب‌دیدگان حادثه، صبر عنایت فرماید و دل‌هایشان را آرام و صبور سازد.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با آزادگان سرافراز، همچنین این عزیزان ملت را گوهر‌های بازیافته از ذخیره‌ی ایمان خواندند و افزودند: دوران پررنج اسارت آزادگان ما را به الماس‌هایی درخشان تبدیل کرده است.

ایشان با اشاره به نیاز همیشگی جامعه به آگاهی و عبرت‌آموزی از داستان زیبای ایستادگی آزادگان، از کم‌کاری در زمینه‌ی بازخوانی و بازگویی حقایق دوران اسارت این عزیزان در عرصه‌های مکتوب و هنری انتقاد کردند.

رهبر انقلاب افزودند: باید چندین برابر کتاب‌های چاپ‌شده درباره‌ی خاطرات و واقعیت‌های دوران اسارت کتاب نوشته شود و هنرمندان و مسئولان رسانه‌ها در سطح عالی به تهیه‌ی فیلم و برنامه از آن دوران تاریخی بپردازند.

ایشان آزادگان را ذخائر و سرمایه‌های اسلام، جمهوری اسلامی و ملت ایران دانستند و با اشاره به بازگشت پیروزمندانه‌ی آنان به عنوان تحقق یک وعده‌ی الهی افزودند: امروز که ملت ایران با سلطه‌گران و زیاده‌خواهان جهانی در حال مقابله است، به عبرت و تأمل در این سنت الهی احتیاج جدی دارد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: آن روز که فرزندان ملت در اردوگاه‌ها و شکنجه‌گاه‌ها اسیر بودند، بر حسب ظاهر دریچه‌ی امیدی بر روی آنان باز نبود، اما به علت پایبندی و عمل به آن‌چه پروردگار فرموده است، سنت صادق الهی درباره‌ی آنان محقق شد و سرافراز و پیروزمند به میهن بازگشتند و دشمنان آنان به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

ایشان افزودند: امروز نیز ملت ایران در مقابل امریکا دچار چالش‌هایی است که اگر همچون آزادگان عزیز، به آنچه خدا گفته است عمل نماید، بدون هیچ تردیدی بر اساس وعده‌های راستین پروردگار پیروزی از آنِ او خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اوضاع در حال تحول دنیا افزودند: بر اساس قوانین الهی تصمیمات، رفتار‌ها و اقدامات ما در شکل‌گیری وضع جدید جهان مؤثر است که در این زمینه درس‌گیری از ایستادگی آزادگان می‌تواند به محکم شدن دل‌ها و گم‌نکردن راه کمک کند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین لحظه‌لحظه‌ی پایداری پرشکوه آزادگان در دوران اسارت را موجب اجر مضاعف الهی دانستند و با تجلیل از صبر و پایداری خانواده‌های عزیز آزادگان افزودند: عزت، قدرت و صدرنشینی هر ملت در تاریخ به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد و استقامت پیروز عزیزان آزاده، ملت ایران را در صدر نشانده است.

ایشان همچنین یاد سید آزادگان، مرحوم حجةالاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ابوترابی، شهید تندگویان و دیگر شهیدان آزاده را گرامی داشتند.

در آغاز این دیدار ۵ نفر از آزادگان سرافراز به بیان خاطراتی از صبر پرشکوه، استقامت تاریخ‌ساز، ابتکارات راهگشا و پایداری هوشمندانه‌ی آزادگان در سال‌های اسارت در زندان‌ها و اردوگاه‌های رژیم بعثی صدام پرداختند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر