به گزارش مخاطب24 به نقل از بانک رفاه کارگران:سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از واحدهای مختلف شرکت مشاور اعتبارسنجی ایران بازدید کرد و در جریان دستاوردهای مدل جدید اعتبارسنجی قرار گرفت
در این بازدید سیدعلی روحانی معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد، مجید کریمی ریزی رییس مرکز تسهیل مالی تولید، محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد، مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد و رضا قاسم پور رئیس شرکت اعتبارسنجی ایران حضور داشتند. در این بازدید ابتدا قاسمپور با اشاره به ضرورت ارتقای نظام اعتبارسنجی، دستاوردهای مدل جدید اعتبارسنجی را تشریح کرد. در ادامه وزیر اقتصاد از مرکز تماس و مرکز کنترل عملیات (SOC) شرکت و مرکز داده شرکت اعتبارسنجی ایران بازدید کر
اعتبارسنجی و کاربرد آن
به گزارش شادا، اعتبارسنجی یک رویکرد علمی مبتنی بر دانش بانکداری و علم آمار است. در این رویکرد اطلاعات وضعیت جاری و سابقهای متقاضی تجزیه و تحلیل میشود و امتیاز اعتباری وی محاسبه میشود. امتیاز اعتباری بیانگر میزان ریسک اعتبار سنجی مشتریان در بازپرداخت تعهداتش است.
از کاربردهای اعتبار سنجی میتوان به کاربرد آن در صنعت بانکی، بیمه، لندتکها و استفاده در معاملات اشاره کرد. از آنجا که سنجش اعتبار افراد یکی از مهمترین ابزارهایی است که به موسسات مالی در جهت اعطای اعتبار کمک میکند مجلس شورای اسلامی در ماده (۵) قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی مبنی بر تأسیس یک نهاد اعتبار سنجی در کشور تاکید کرد، لذا در همین راستا شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران از آبان ماه سال ۱۳۸۵ به عنوان تنها شرکت اعتبارسنجی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد
تعریف اعتبار سنجی
اعتبار سنجی یک رویکرد علمی مبتنی بر دانش بانکداری و علم آمار است. در این رویکرد اطلاعات وضعیت جاری و سابقهای متقاضی تجزیه و تحلیل میگردد و امتیاز اعتباری وی محاسبه میشود. امتیاز اعتباری بیانگر میزان ریسک اعتبار سنجی مشتریان در بازپرداخت تعهداتش است
شرکت مشاوره رتبهبندی اعتباری ایران مانند تمامی شرکتهای اعتبار سنجی در دنیا حجم بالایی از اطلاعات کلان داده را در اختیار داشته و مدیریت میکند و نسبت به ایجاد و توسعه ابزارهای تحلیلگری نرمافزاری و زیرساختهای فنی در شبکه بانکی بیمهای و سایر حوزههای مالی و اعتباری با استفاده از متخصصین خود اقدام میکند تا با ارائه گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی به اعتبار دهندگان در راستای تکمیل شناخت اهلیت اعتباری مشتریان و اخذ تصمیمات آگاهانهتر کمک کند.