کد خبر: ۴۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

مدارسی با شهریه‌های میلیاردی

در آستانه آغاز سال تحصیلی و همزمان با ثبت نام دانش‌آموزان، تخلف مدارس بین‌المللی افزایش پیدا کرده است.
مدارسی با شهریه‌های میلیاردی

مخاطب۲۴- «مدرسه ما در تهران است، اما انگار بچه‌های شما در لندن درس می‌خوانند.» این بخشی از تبلیغات یک مدرسه بین‌المللی با شهریه هر ترم ۳۰۰۰ پوند در پایتخت است. پس از تماس به عنوان متقاضی ثبت نام، مدیر یک مدرسه بین‌المللی گفت «مدرسه ما چهارچوب‌های ساختاری نظام آموزشی ایران را ندارد» و دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا فارغ التحصیلی در «کلاس‌های مختلط» درس می‌خوانند و پس از آن هم به راحتی در هر دانشگاه و مدرسه‌ای در انگلیس یا کشور‌های دیگر بورسیه تحصیلی می‌شوند.
این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش رضا مراد صحرایی شهریور سال گذشته پس از دریافت گزارش تخلف مدارس بین المللی گفته بود «در حال رسیدگی به این تخلفات هستیم» و «به چند سفارتخانه هم اخطار هم داده شده است.» صحرایی گفته بود اشکال کار در تعامل آموزش و پرورش با دستگاه‌های دیگر برای بازرسی سرزده از این مدارس است. چون هر وقت به این مدیران اطلاع داده شده قرار است بازرس بیاید، هیچ دانش آموز ایرانی در این مدارس نیست.
در حال حاضر حدود ۱۵ مدرسه بین المللی فقط در تهران فعالیت می‌کند که بسیاری از این مدارس، جزو مراکز غیردولتی هستند و شهریه آن‌ها به دلار و پوند گرفته می‌شود. مثلا هزینه یک سال تحصیلی در مدرسه انگلیسی در تهران بیش از ۶۰۰۰ پوند معادل نیم میلیارد تومان است. این هزینه به جز هزینه‌های دلاری اردو‌های خارج از کشور این مدارس است.
مدارس بین المللی یا مدارس تطبیقی، ویژه «اتباع مقیم ایران» یا مخصوص دانش آموزان ایرانی است که بخش زیادی از تحصیل خود را در کشور‌های خارجی گذرانده اند، به زبان فارسی تسلط ندارند و پس از بازگشت به ایران در مدارس بین المللی ادامه تحصیل می‌دهند. اما بسیاری از این مدارس برخلاف اساس‌نامه، اقدام به جذب غیرقانونی دانش‌آموزان فاقد شرایط می‌کنند.
کارشناس آموزشی مریم موسوی می‌گوید که مدارس بین المللی تسهیلگری شرایط برای خانواده‌هایی را انجام می‌دهد که قصد مهاجرت دارند و با ثبت نام فرزندانشان در این مدارس و قرار گرفتن در محیط علاوه بر تسلط فرزندانشان به زبان انگلیسی می‌توانند شرایط اخذ ویزای کشور‌های دیگر را از طریق تحصیل فرزندانشان فراهم کنند. در مقابل کارشناس آموزشی رضوان حکیم زاده معتقد است که این مدارس قرار بود به نفع مهاجرت معکوس و برای تسهیلگری شرایط بازگشت افراد متخصص به کشور عمل کند، اما اکنون به ابزار تشویقی مهاجرت و کانون مهاجرت تبدیل شده است و نقض غرض است. همچنین تخلف این مدارس در ثبت نام دانش آموزان فاقد شرایط، علاوه بر تبعیض در آموزش، منجر به ترویج فرهنگ غربی می‌شود.
متخصص آموزش عالی منصور سعیدی می‌گوید که اولا باید قانون تاسیس مدارس بین المللی تغییر کند و این مدارس جزیره‌ای عمل نکنند. دوم اینکه تعداد این مدارس زیاد است، عرضه و تقاضایش با هم نمی‌خواند و مدارس برای تامین هزینه‌ها افراد فاقد شرایط را پذیرش می‌کنند. سوم اینکه آموزش و پرورش باید کارگروه تشکیل دهد و قبل از آغاز سال تحصیلی تک تک پرونده‌های دانش آموزان را بررسی کرده و دانش آموزان فاقد شرایط بدون اغماض کنار گذاشته شوند.

برچسب ها: مدرسه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب
اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.
۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید! ۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید!
اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد.
هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد
هادی چوپان نتوانست عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا که دو سال پیش به دست آمد را تکرار کند.
فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴ فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴
هادی چوپان بامداد امروز در مقدماتی مسترالمپیای 2024 مقتدرانه حاضر شد و حالا ساعت 5:00 بامداد روز یکشنبه 22 مهر برای کسب قهرمانی مستر المپیا در فینال رقابت می‌کند.
رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟ رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟
رافائل نادال اعلام کرد که رسما بازنشسته شده و تنیس برای او به اتمام رسیده است.
کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳ هزار و ۲۴۹ ثوب البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۷ میلیارد تومان برآورد کردند.
۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت ۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت
لفاظی‌ها در تل‌آویو علیه ایران در شرایطی طی روزهای اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته است که مقام‌های این رژیم علاوه بر متحمل شدن ضربات سنگین ازسوی ایران در جریان عملیات «وعده صادق ۲»، در پیشبرد رویکردهای مدنظرشان در عرصه عملیات روانی نیز شکست خورده‌اند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر