کد خبر: ۴۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
المپیک ۲۰۲۴

برنامه کاروان ایران در چهاردهمین روز المپیک پاریس

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان برای کسب دومین مدال طلای خود در المپیک به مصاف کشتی گیر بلغارستانی خواهد رفت.
برنامه کاروان ایران در چهاردهمین روز المپیک پاریس

مخاطب ۲۴- چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با مبارزه ورزشکاران کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه برداری پیگیری می‌شود.

برنامه کامل ورزشکاران امروز جمعه ۱۹ مردادماه بدین شرح است:

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا به مصاف جسوربک جایسانوف از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری باید با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، مالی یا ایتالیا مبارزه کند. نماینده ایتالیا سیمونه آلیسو نفر یک رنکینگ جهانی می‌باشد. در این وزن ۱۷ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد که ۱۷ نفر حضور دارند، یونس امامی در دور نخست به مصاف فرانک چامیزو دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا می‌رود. وی در صورت غلبه بر این حریف، در دور بعد به مصاف نودیم از گینه بیسائو می‌رود. کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا در گروه امامی حضور دارد و نماینده کشورمان تا مرحله یک چهارم نهایی با این حریف روبرو نخواهد شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با آیال لازاریف از قرقیزستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد با برنده کشتی میان ژیوی دنگ از چین و دسی از کانادا پیکار می‌کند. طا‌ها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و احتمال برخورد نماینده کشورمان با این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی وجود دارد. گنو پتریاشویلی از گرجستان و میسون پاریس از آمریکا در آنسوی جدول حضور دارند.

در دسته ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی وزنه بردار کشورمان بر روی تخته خواهند رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد حسن یزدانی برای سومین دوره پیاپی به فینال المپیک رسید و با توجه به شکست آرون بروکس در نیمه نهایی، این بار از شانس بسیار بالایی برخوردار است تا نقره دوره قبل را به طلا تبدیل کند.

حسن یزدانی علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید.

جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در ۱۹۵۶ ملبورن طلا و ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶۰ رم ۲ نقره گرفت و از نظر تعداد مدال کشتی در المپیک، رکورددار بود که حالا یزدانی با قطعی شدن مدالش به رکورد غلامرضا تختی رسیده و فردا شب این فرصت را خواهد داشت که با کسب نشان طلا، با دو طلا و یک نقره المپیک از رکورد این قهرمان بزرگ عبور کند.

یزدانی همچنین درصورت کسب مدال طلا، به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران هم تبدیل خواهد شد و بالاتر از هادی ساعی که دو نشان طلا و یک برنز از المپیک در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.

یزدانی امشب در فینال به مصاف رمضانوف کشتی گیر روسی الاصل کشور بلغارستان می‌رود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد